چگونه تجربه کاربری و محتوا بر رتبه سایت تاثیر می‌گذارند؟

سئو و بهینه سازی سایت

سئو

چیجوری تجربه کاربری و محتوا بر رتبه سایت تاثیر می ذارن؟

علی بلوری

۱۱

۶

۲ ۰۰۰۰

سرفصلای راهنمای کامل سئو و بهینه سازی سایت

اصول مقدماتی سئو

موتورهای جستجو چیجوری عمل میکنن؟

کاربران چیجوری از موتورهای جستجوگر استفاده می کنن؟

به چه دلیل بازاریابی موتورهای جستجو لازمه؟

طراحی و پیشرفت سایت براساس اصول سئو

تحقیق کلمات کلیدی

افزایش محبوبیت و تعداد بک لینکا

بک لینک

وسیله ها و خدمات موتورهای جستجو

باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

فصل ۱۰ – پیگیری و آزمایش موفقیت

 

موتورهای جستجو همیشه در تلاش ان تا با ارائه بهترین یافته ها به کاربران، کارکرد خود رو بهتر کنن. با اینکه تعریف صفت “بهترین” واسه هر فردی فرق داره، این موتورها خوب می دونن که چه وب سایتا یا صفحاتی نیازای مخاطبان شون رو برآورده می کنن. وب سایتایی که قراره نیاز کاربران رو برطرف کنن باید ویژگیای زیر رو داشته باشن:

  • سهولت در استفاده، جستجو و درک رراحت مطالب
  • ارائۀ اطلاعات در رابطه، به درد بخور و قابل استفاده به مخاطب
  • طراحی حرفه ای و منطبق بودن با مرورگرهای جور واجور و جدید
  • داشتن محتوای با کیفیت، جذاب و قابل استناد

با وجود پیشرفتای رو به رشد تکنولوژی، درکی که موتورهای جستجو از متون، تصاویر یا ویدیوها دارن، هنوز با درک و فهم انسانی قابل مقایسه نیس. موتورهای جستجو، بازم واسه رتبه بندی محتوا وابسته به اطلاعات متا هستن (اینجا بحث حتماً بر سر متاتگا نیس). این اطلاعات معمولاً مربوط به چگونگی تعامل کاربران با سایتا و صفحات بوده و منبع اصلی موتورهای جستجو واسه تشخیص کیفیت وب سایتا به حساب میان.

معمولاً موتورهای جستجو در کار خود متغیرهای معدودی رو مستقیماً در نظر می گیرن، از جمله کلمات کلیدی، لینکا و ساختار سایتا. هم اینکه این موتورها با به کار گیری ساختار لینکا، معیارهای مربوط به بازدیدهای کاربران و یادگیری ماشینی، درک شهودی خیلی از سایتا دارن.

توانایی استفاده و تجربه کاربری، از این نظر در مقام دوم اهمیت قرار دارن. این دو عامل، تاثیری غیر مستقیم اما قابل توجه بر محبوبیت وب سایتا داشته و موتورهای جستجو این محبوبیت رو به کیفیت محتوای سایت تعبیر می‎ کنن. محتوای این سایتا شاید از نظر افراد متخصص حتماً با کیفیت به حساب نیاد، اما چیزی که موتور جستجو اینجا تشخیص میده، تعداد کلیکا و زمان گذشته در سایتا هستش.

ایجاد یه رابط کاربری منطقی و آسون باعث رابطه مثبت تر کاربران سایت، به اشتراک گذاری بیشتر مطالب، بازدیدای دوباره و شکل گرفتن لینکای متعددتر می شه. واسه موتورهای جستجو، این نشونه ها همه دلایلی واسه بالا رفتن رتبۀ وب سایته.

نشونه های محتوای با کیفیت

۱٫ اندازه مشارکت

وقتی که یه موتور جستجو، صفحه یافته های جستجو رو به شما نمایش میده، در واقع در حال رصد کردنِ رفتار شما با لینکای نشون داده شده هم هست. اگه روی لینک اول کلیک کرده و بدون این دست اون دست کردن دکمه برگشت رو بزنین، موتور جستجو این کار رو نشونه ای از نارضایتی شما تلقی می کنه.

موتورهای جستجو به دنبال “کلیکای طولانی” هستن، یعنی کلیک کردنی که بدون این دست اون دست کردن بعد از اون دکمه برگشت رو نزنین. وقتی اینجور کاری در روز بارها تکرار می شه، موتور جستجو حجم بزرگی از داده ها رو در اختیار داره که براساس اونا می تونین درباره کیفیت محتوای سایتا اراده کردن کنه.

اراده کردن

۲٫ یادگیری ماشینی

گوگل در سال ۲۰۱۱ به الگوریتم رتبه بندی خود آپدیتی به نام پاندا اضافه کرد. پاندا تغییری عجیب در تشخیص کیفیت وب سایتا بود. گوگل شروع به به کار گیری ارزشیابای انسانی کرد که به دنبال محتوای کم کیفیت می گشتن و به صورت دستی به هزاران سایت امتیاز می دادن. در مرحله بعدی از یادگیری ماشینی واسه تقلید رفتار آدما استفاده شد. همین که کامپیوترها تونستن یه سایت یا محتوای بی کیفیت رو به درستی تشخیص بدن، این الگوریتم بر میلیونها سایت اینترنتی اعمال شد.

نتیجه پایانی، ترتیب سایتا در صفحاتِ یافته های جستجو رو بیشتر از ۲۰% عوض کرد. سخن گفتن درباره الگوریتم پاندا نیازمند یه مقاله جداگونه س، اما اینجا به همین نکته اشاره کنیم که:

  1. قالبای سنگین
  2. محتوای خالی
  3. تعداد مقالات فراوون مشابه و با موضوع برابر
  4. حجم بالای تبلیغات
  5. و محتوایی که به صورت خودکار به وسیله رباتا جفت و جور می شه

می تونن باعث شن که گوگل محتوای شما رو به عنوان یه محتوای باکیفیت شناسایی نکنه.

۳٫ الگوهای لینک کردن

موتورهای جستجو مدتیه متوجه شدن که سایتای باکیفیت تر، لینکای بیشتری از سایتای کم کیفیت تر (که تعدادشون بالا هستش) می گیرن. امروزه، الگوریتمای تحلیل لینک به صورت زیادی پیشرفت کردن، اما پایه کار بازم همونه.

تموم این هیجان و توجه به محتوایِ سایتِ جدید واسه الگوریتمای گوگل به معنی معتبر بودن و با کیفیت بودن سایته. از طرف دیگه، خوب نبودن یه سایت در چشم کاربر، می تونه به معنی نابودی اون سایت در چشم همه کاربران باشه.

به دنبال خدمات سئو هستین؟

ما علم لازم واسه افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل رو داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

افزایش ترافیک سایت شما

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

تولید محتوا به قصد موفقیت در موتورهای جستجو

شاید عبارتی باشه که در نکات سئو بیشتر از هر چیز تکرار شده. اما این سخن هرچقدر هم تکراری به نظر آید، بازم بهترین پیشنهاد واسه بهبود سئو  سایت شماس.

محتوای جذاب و به درد بخور واسه بهینه سازی سایت شما در موتورهای جستجو حیاتیه. هر جستجویی که در فضای اینترنت انجام می شه، واسه پیدا کردن چیزی، یادگیری، حل یه مشکل، خرید و فروش، تعمیر، درمان یا اهداف دیگری انجام میشه.

موتورهای جستجو یافته های خود رو به شکلی نمایش میدن تا بتونن به بهترین روش این نیازها رو برطرف کنن. محتوای شما باید نه فقط با کیفیت، بلکه باهدف رفع این نیازها تولید شه تا بتونین خود رو در رتبه های بالا ببینین.

چیجوری از وبلاگ خود کسب درآمد کنیم؟

 شکلای جور واجور متفاوت جستجو

در ادامه، نوعای جورواجور جستجوهای آنلاین رو آوردیم (البته قبلا در شکلای جور واجور کلمات کلیدی سئو درباره این نوع جستجوها صحبت کرده بودیم):

جستجو به قصد تراکنش (Transactional)

شناسایی یه کار و کاسبی، خرید آنلاین یا تموم کردن یه کار.

این نوع جستجوها حتماً قرار نیس به یه خرید یا انتقال پول منجر شن. ثبت نام تو یه سایت به قصد امتحان کردن خدمات رایگان، ایجاد یه حساب کاربری یا پیدا کردن یه رستوران هم ممکنه از این نوع جستجو به حساب آید.

جستجو به قصد پیدا کردن چیزی (Navigational)

پیدا کردن یه مکان فیزیکی یا یه نشانی اینترنتی.

این نوع از جستجو، معمولاٌ وقتی انجام می شه که کاربر مستقیماٌ قصد کار با یه سایت خاص رو داره، اما ممکنه نشانی اونو ندونه. موتور جستجو، وظیفۀ پیدا کردن این نشانی رو بردوش میگیره.

جستجو به قصد پیدا کردن اطلاعات (Informational)

پیدا کردن اطلاعاتی غیر تراکنشی، پیدا کردن جواب سوال تون، یا موارد مشابه.

جستجو به قصد پیدا کردن اطلاعات، شامل دامنه گسترد ه ای از جستجوها می شه: از وضعیت آب و هوا گرفته تا بررسی نقشه شهر یا حتی اینکه از زمین تا مریخ چقدر فاصله س. ذات این نوع جستجوها اینه که به دلایل تجاری انجام نمی شن و هدف از اونا فقطً گرفتن خودِ اطلاعاته.

در مرحه بعدی، به چگونگی افزایش اعتبار، تعداد لینکا و اندازه محبوبیت می پردازیم. با ما همراه باشین!

موضوع مرتبطسئو و بهینه سازی سایت

 

تحقیق کلمات کلیدی