پایان نامه ارشد:بررسی رابطه بین نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات و میزان ارتقاء فروش خدمت در شعب بانک ملی …

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :مدیریت

گرایش : بازاریابی

عنوان : بررسی رابطه بین نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات و میزان ارتقاء فروش خدمت در شعب بانک ملی شهرستان بندرعباس

دانشگاه آزاد اسلامی قشم

واحد بین الملل

 

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد M.A

رشته مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی

 

عنوان :

بررسی رابطه بین نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات و میزان ارتقاء فروش خدمت در شعب بانک ملی شهرستان بندرعباس

 

استاد راهنما :

دکتر مهدی باقری

 

پاییز ۱۳۹۳

 

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
 
فهرست مطالب

عنوان صفحه
چکیده ……………………………………………………………………………………………………………… ۱
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………. ۳
۱-۲ بیان مسئله …………………………………………………………………………………………………. ۳
۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق ……………………………………………………………………………….. ۶
۱-۴ اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………….. ۶
۱-۵  فرضیه‏های تحقیق …………………………………………………………………………………………. ۷
۱-۶ تعریف نظری و عملیاتی ………………………………………………………………………………….. ۸
۱-۶-۱ تعریف نظری واژه ها ………………………………………………………………………………… ۸
۱-۶-۲ تعاریف عملیاتی واژه ها ………………………………………………………………………………….. ۸
۱-۷ قلمرو تحقیق …………………………………………………………………………………………………. ۹
۱-۷-۱قلمرو مکانی …………………………………………………………………………………………… ۹
۱-۷-۲ قلمرو زمانی ………………………………………………………………………………………………… ۹
۱-۷-۳ قلمرو موضوعی …………………………………………………………………………………………… ۹
۱-۸ جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق ………………………………………………………………… ۹
۱-۹ روش تحقیق …………………………………………………………………………………………… ۹
فصل دوم: ادبیات نظری تحقیق
۲-۱ مقدمه ………………………………………………………………………………………………………. ۱۲
۲-۲ بررسی نظریه های پیرامون تبلیغات …………………………………………………………………. ۱۲
۲-۲-۱ مفهوم وتعاریف تبلیغات …………………………………………………………………………….. ۱۲
۲-۲-۲انواع تبلیغات ………………………………………………………………………………………….. ۱۴
عنوان صفحه
۲-۲-۳ تبلیغات موثر …………………………………………………………………………………………… ۱۶
۲-۲-۴ برنامه ریزی رسانه تبلیغات ………………………………………………………………………………… ۱۷
۲-۲-۵جاذبه ها در تبلیغات …………………………………………………………………………………….. ۲۰
۲-۲-۶ اهداف تبلیغاتی …………………………………………………………………………………………… ۲۲
۲-۲-۷ هدف گذاری در تبلیغات …………………………………………………………………………….. ۲۳
۲-۲-۸ مزایای تبلیغ برای جامعه ……………………………………………………………………………….. ۲۴
۲-۲-۹ تاریخچه تبلیغات …………………………………………………………………………………………… ۲۶
۲-۲-۱۰ تاریخچه تبلیغات در ایران …………………………………………………………………………. ۲۸
۲-۲-۱۱ مشکلات اساسی تبلیغات در ایران ………………………………………………………………….. ۳۲
۲-۳ مروری بر مباحث نظری در مورد نگرش ……………………………………………………………… ۳۲
۲-۳-۱ نگرش نسبت به تبلیغات ………………………………………………………………………………… ۳۶
۲-۳-۲ نگرش نسبت به پیامکهای تبلیغاتی و عوامل موثر بر آن ………………………………………… ۳۷
۲-۳-۳ کسب اجازه از کاربران برای ارسال تبلیغ …………………………………………………………… ۳۸
۲-۴ مدل مفهومی ………………………………………………………………………………………………. ۳۹
۲-۵ فرضیات تحقیق …………………………………………………………………………………………… ۴۰
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱ مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….. ۴۲
۳-۲ نوع و روش پژوهش …………………………………………………………………………………………… ۴۲
۳-۳ جامعه آماری مورد بررسی …………………………………………………………………………………….. ۴۳
۳-۳-۱- جامعه آماری …………………………………………………………………………………………….. ۴۳
۳-۳-۲- حجم نمونه ……………………………………………………………………………………………… ۴۳
۳-۳-۳- شیوه نمونه گیری……………………………………………………………………………………………. ۴۵
۳-۴-روش وابزارگردآوری اطلاعات …………………………………………………………………………. ۴۶
عنوان صفحه
۳-۴-۱مطالعات کتابخانه ای ……………………………………………………………………………………. ۴۶
۳-۴-۲پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………… ۴۷
۳-۵ روایی آزمون ………………………………………………………………………………………………….. ۴۸
۳-۶ پایایی آزمون………………………………………………………………………………………………………… ۴۸
۳-۷ روش های تحلیل آماری ………………………………………………………………………………….. ۵۲
فصل چهارم: تجزیه تحلیل داده های آماری
۴-۱ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………… ۵۴
۴-۲ نتایج توصیفی یک متغیره ………………………………………………………………………………….. ۵۴
۴-۱-۱ وضعیت جنسی پاسخگویان ……………………………………………………………………………. ۵۵
۴-۲-۲ وضعیت تحصیلات پاسخگویان …………………………………………………………………………. ۵۶
۴-۲-۳- وضعیت سنی پاسخگویان ……………………………………………………………………………….. ۵۷
۴-۲-۴- آماره های توصیفی نگرش نسبت به تبلیغات …………………………………………………….. ۵۸
۴-۲-۴-۱- آماره های توصیفی میزان باورهای اقتصادی نسبت به تبلیغات از دیدگاه مشتریان… ۵۸
۴-۲-۴-۲- آماره های توصیفی مزایای اجتماعی نسبت به تبلیغات از نظر پاسخگویان …………. ۶۰
۴-۲-۴-۳- آماره­های توصیفی میزان باورهای اخلاقی نسبت به تبلیغات از دیدگاه پاسخگویان ۶۲
۴-۲-۴-۴- آماره­های توصیفی میزان باورهای قانونی نسبت به تبلیغات از دیدگاه پاسخگویان.. ۶۴
۴-۲-۴-۵- آماره­های توصیفی میزان مفید بودن شخصی تبلیغات از دیدگاه پاسخگویان ………. ۶۶
 ۴-۲-۵ – آماره­های توصیفی میزان ارتقا فروش خدمت در بانک ملی ……………………………….. ۶۷
۴-۳- روابط بین متغیرها و نتایج تحلیل استنباطی چند متغیره ……………………………………………. ۶۸
۴ -۳-۱- آزمون کولموگروف-اسمیرنوف …………………………………………………………………… ۶۸
۴-۳-۲- آزمون فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………….. ۷۰
۴-۳-۲-۱- فرضیه فرعی اول ……………………………………………………………………………………….. ۷۱
۴-۳-۲-۲- فرضیه فرعی دوم ……………………………………………………………………………………….. ۷۲
عنوان صفحه
۴-۳-۲-۳- فرضیه فرعی سوم ……………………………………………………………………………………… ۷۳
۴-۳-۲-۴- فرضیه فرعی چهارم ……………………………………………………………………………………. ۷۵
۴-۳-۲-۵- فرضیه فرعی پنجم …………………………………………………………………………………….. ۷۶
۴-۳-۲-۶- فرضیه اصلی ……………………………………………………………………………………….. ۷۷
فصل پنجم: نتیجه گیری، بحث و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………… ۸۰
۵-۲نتایج فرضیات تحقیق …………………………………………………………………………………………… ۸۰
۵-۳بحث و بررسی ………………………………………………………………………………………………… ۸۳
۵-۴ محدودیت های تحقیق …………………………………………………………………………………………. ۸۵
۵-۵ پیشنهادات تحقیق ………………………………………………………………………………………………… ۸۶
۵-۶ توصیه ها …………………………………………………………………………………………………………… ۸۷
۵-۷ خلاصه…………………………………………………………………………………………………………… ۸۸
پیوست ها ………………………………………………………………………………………………………. ۸۹
فهرست منابع
منابع فارسی …………………………………………………………………………………………………………… ۹۴
منابع لاتین ………………………………………………………………………………………………………….. ۹۵
چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………… ۹۷

فهرست جدول ها

عنوان صفحه
جدول ۳-۱ نمونه آماری مشتریان بانک ملی در شعبات مختلف …………………………………. ۴۵
جدول ۳-۲ تحلیل پایایی گویه های متغیر نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات ……………….. ۵۰
جدول ۳-۳ محاسبات پرسشنامه ارتقاء فروش مشتریان نسبت به تبلیغات ……………………. ۵۲
­جدول ۴-۱ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت ………………………………………….. ۵۵
­جدول ۴-۲توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تحصیلات ………………………….. ۵۶
جدول ۴-۳ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رده سنی …………………………………………. ۵۷
جدول ۴-۴ آماره های توصیفی مربوط به میزان نگرش نسبت به تبلیغات …………………….. ۵۸
جدول ۴-۵ آماره­های توصیفی میزان باورهای اقتصادی نسبت به تبلیغات از دیدگاه مشتریان …………………………………………………………………………………………………….. ۵۹
جدول ۴-۶ توزیع فراوانی گویه­های میزان باورهای اقتصادی از دیدگاه پاسخگویان ………. ۶۰
جدول ۴-۷ آماره های توصیفی، میزان باورهای اجتماعی نسبت به تبلیغات از دیدگاه مشتریان ……………………………………………………………………………………………….. ۶۱
جدول ۴-۸توزیع فراوانی گویه­های میزان مزایای اجتماعی نسبت به تبلیغات از دیدگاه پاسخگویان ……………………………………………………………………………………………….. ۶۲
جدول ۴-۹ آماره های توصیفی میزان باورهای اخلاقی نسبت به تبلیغات از دیدگاه پاسخگویان ……………………………………………………………………………………………….. ۶۳
جدول ۴-۱۰ توزیع فراوانی گویه­های میزان باورهای اخلاقی نسبت به تبلیغات از دیدگاه پاسخگویان ……………………………………………………………………………………………….. ۶۴
جدول ۴-۱۱ آماره­های توصیفی میزان باورهای قانونی نسبت به تبلیغات از دیدگاه مشتریان ۶۵
جدول ۴-۱۲ توزیع فراوانی گویه­های میزان باورهای قانونی نسبت به تبلیغات از دیدگاه پاسخگویان ……………………………………………………………………………………………….. ۶۵
جدول۴-۱۳ آماره­های توصیفی میزان مفید بودن شخصی تبلیغات از دیدگاه مشتریان ……… ۶۶
جدول ۴-۱۴توزیع فراوانی گویه­های میزان مفید بودن شخصی تبلیغات از دیدگاه پاسخگویان ……………………………………………………………………………………………………. ۶۷
جدول ۴-۱۵آماره­های توصیفی مربوط به فروش خدمت ……………………………………………… ۶۸
عنوان صفحه
جدول ۴-۱۶ توزیع فراوانی گویه­های فروش خدمت ……………………………………………….. ۶۸
جدول۴-۱۷-نتایج آزمون کولموگرف-اسمیرنوف نگرش اقتصادی ……………………………….. ۶۹
جدول۴-۱۸نتایج آزمون کولموگرف-اسمیرنوف نگرش اجتماعی ……………………………… ۶۹
جدول۴-۱۹-نتایج آزمون کولموگرف-اسمیرنوف نگرش اخلاقی ………………………………… ۶۹
جدول۴-۲۰-نتایج آزمون کولموگرف-اسمیرنوف نگرش قانونی ………………………………… ۶۹
جدول۴-۲۱ نتایج آزمون کولموگرف-اسمیرنوف مفید بودن شخصی ……………………………. ۷۰
جدول ۴-۲۲-نتایج آزمون کولموگرف-اسمیرنوف ارتقا فروش ………………………………….. ۷۰
جدول ۴-۲۳-همبستگی و معناداری همبستگی بین باورهای اقتصادی و ارتقا فروش خدمت……………………………………………………………………………………………………….. ۷۱
جدول ۴-۲۴- وضعیت همبستگی بین باورهای اقتصادی و ارتقا فروش خدمت …………….. ۷۲
جدول ۴-۲۵-  همبستگی و معناداری همبستگی بین مزایای اجتماعی و ارتقا فروش خدمت ……………………………………………………………………………………………………… ۷۲
جدول ۴-۲۶- وضعیت همبستگی بین مزایای اجتماعی و فروش خدمت ………………….. ۷۳
جدول ۴-۲۷-  همبستگی و معناداری همبستگی بین باورهای اخلاقی و فروش خدمت … ۷۴
جدول ۴-۲۸- وضعیت همبستگی بین باورهای اخلاقی و فروش خدمت ………………….. ۷۴
جدول ۴-۲۹-  همبستگی و معناداری همبستگی بین باورهای قانونی و فروش خدمت … ۷۵
جدول ۴-۳۰- وضعیت همبستگی بین باورهای قانونی و فروش خدمت ………………….. ۷۶
جدول ۴-۳۱- همبستگی و معناداری همبستگی بین مفید بودن شخصی و فروش خدمت… ۷۷
جدول ۴-۳۲- وضعیت همبستگی بین مفید بودن شخصی و فروش خدمت ………………… ۷۷
جدول ۴-۳۳- همبستگی و معناداری همبستگی بین نگرش به تبلیغات و فروش خدمت … ۷۸
جدول ۴-۳۴- وضعیت همبستگی بین نگرش افراد نسبت به تبلیغات و فروش خدمت … ۷۸

فهرست نمودارها

عنوان صفحه
نمودار ۴-۱ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت …………………………………………. ۵۵
نمودار ۴-۲  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تحصیلات ……………………….. ۵۶
نمودار ۴-۳ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رده سنی ………………………………………… ۵۷



چکیده
امروزه سازمان­ها بیش از قبل نیازمند روش های موثر و کارآمد برقراری ارتباط با مشتریان در جهت ارتقاءمیزان فروش خود می باشند تمامی سازمانها به دنبال روش هایی هستند تا با بهره گرفتن از آن بتوانند نگرش مصرف کنندگان را نسبت به خود مثبت نمایند تا از این طریق شانس خودرا برای ارتقاء فروش افزایش دهند یکی از راه های اساسی که سازمانها همواره به دنبال آن هستند تا از ان طریق خود را به جامعه و افراد آن بشناسانند تبلیغات است، تبلیغات شکلی از روابط غیر شخصی هزینه دار درمورد یک سازمان، محصولات آن و یا فعالیت هایش که از طریق یک رسانـه عمومی، مخاطـبان را هدف قرار می دهد، بدیهی است اگر تبلیغات بتواند نگرش مثبتی را در افراد ایجاد نماید انگاه شانس سازمان جهت ارتباط با اشخاص را افزایش داده و از طریق ایجاد احساس مثبت در افراد احتمالا میزان فروش آن سازمان نیز افزایش و ارتقاء می یابد همه اندیشمندان علم بازاریابی بر این امر تاکید دارند و متفق هستند که نگرش افراد نسبت به پدیده ها و باورهای آنان است که سبب تمایل و حرکت آنان به سمت محصول می شود حتی اگر این نگرش در افراد به شکل اشتباهی شکل گرفته باشد.
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات و میزان ارتقاءفروش خدمت در شعب بانک ملی شهرستان بندرعباس می باشد ۰جامعه ی آمار این پژوهش ۴۰۰۰۰ نفر مشتریان بانک ملی در سطح شهرستان بندرعباس می باشد که در این رابطه ۳۸۰ نفر به عنوان نمــونه انتخاب شده اند در این پژوهش ۳۴ سوال مطرح شد که به بررسی سنجش نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات (باورهای اقتصادی،مزایای اجتماعی، باورهای اخلاقی، باورهای قانونی، مفید بودن شخصی) (۳۰سوال) و میزان ارتقاء فروش خدمت در بانک ملی(۴سوال) پرداخته شد تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار spss.16 انجام شده است، یافته­های مطالعاتی حاکی از آن است که بین نگرش مشتریان به تبلیغات و فروش خدمت در سطح ۹۹ درصد رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد.
واژه­های کلیدی: نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات، ارتقاء فروش خدمت، بانک ملی شهرستان بندرعباس.
 
فصل اول
کلیات تحقیق
۱-۱مقدمه
انسان امروز زیر بمباران شدیدی از تبلیغات زندگی می کند. تعداد آگهی های تلویزیونی که فرد در زندگی می بیند به حدی زیاد است که باور آن حتی برای خودمان که زیر فشار چنین حجم غریبی هستیم مشکل است(محمدیان،۱۳۸۵: ۲۱). تبلیغات منحصر به تلویزیون نمی شود بلکه رسانه­های دیگر از جمله رادیو، روزنامه، مجله، تبلیغات شهری، اینترنت و… از جمله رسانه­های مهم تبلیغاتی محسوب می­شوند. تبلیغات امروزه سهم زیادی را در شکل دادن نگرش مشتریان نسبت به محصولات مختلف بازی می­نماید. هر شرکتی تلاش می­نماید با تبلیغات نو نگرش مشتری را نسبت به کالا و خدمت خود مثبت کرده و میزان سهم خود را از بازار افزایش دهد.
تعداد صفحه : ۱۱۱
قیمت : ۱۴۷۰۰تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        ****       minoofar.majedi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***