پایان نامه ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی آموزشی: شناسایی و ارزیابی مهارتهای اشتغال زای زنان شاغل در صنعت …

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی

گرایش : برنامه ریزی آموزشی

عنوان : شناسایی و ارزیابی مهارتهای اشتغال زای زنان شاغل در صنعت (مطالعه موردی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان)

دانشگاه مازندران

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی

گرایش برنامه ریزی آموزشی

موضوع:

شناسایی و ارزیابی مهارتهای اشتغال زای زنان شاغل در صنعت (مطالعه موردی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان)

استاد راهنما:

دکتر ابراهیم صالحی عمران

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب:

مقدمه و بیان مساله ……………………………………………………………………………………………………………………….۲

اهداف پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………۶

سوالات پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………….۷

تعریف واژه ها و اصطلاحات ………………………………………………………………………………………………………….۸

فصل دوم: ادبیات تحقیق

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۱

مفهوم شایستگی …………………………………………………………………………………………………………………………۱۲

۲-۱- نظریه فرافوردیسم ……………………………………………………………………………………………………………..۱۵

۲- ۱- ۱- فوردیسم …………………………………………………………………………………………………………………..۱۵

۲- ۱- ۲- فرافوردیسم ……………………………………………………………………………………………………………….۱۷

۲- ۱- ۳- شایستگی های بازار کار در نظریه فرافوردیسم ………………………………………………………………….۱۸

۲- ۱- ۴- ملاحظات و جمع بندی نظریه فرافوردیسم ……………………………………………………………………….۱۹

۲- ۲- نظریه سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………۲۱

۲- ۲- ۱- مؤلفه ها و ابعاد نظریه سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………………………۲۳

۲- ۲- ۲- جایگاه نظریه سرمایه اجتماعی در مباحث اقتصادی و مدیریت سازمانی …………………………………۲۴

۲- ۲- ۳- بررسی و نقدی بر نظریه سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………۲۶

۲- ۳- اقتصاد دانش محور …………………………………………………………………………………………………………..۲۹

۲- ۳- ۱- اقتصاد دانش محور چیست …………………………………………………………………………………………..۲۹

۲- ۳- ۲- مشخصه بازار کار و اشتغال در اقتصاد دانش محور ……………………………………………………………۳۲

۲- ۳- ۳- شایستگی های نیروی انسانی در اقتصاد دانش محور ………………………………………………………….۳۴

۲- ۳- ۴- بحث و بررسی نظریه اقتصاد دانش محور ………………………………………………………………………..۳۵

۲- ۴- نظریه جهانی شدن ……………………………………………………………………………………………………………۳۹

۲- ۴- ۱- بازار کار و شایستگی های نیروی کار ……………………………………………………………………………..۴۳

۲- ۴- ۲- نقدی بر شایستگی های مورد نیاز بازار کار در نظریه جهانی شدن ………………………………………..۴۷

۲- ۵- پیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………..۵۱

۲- ۵- ۱- تحقیقات خارجی ……………………………………………………………………………………………………….۵۱

۲- ۵- ۲- تحقیقات داخلی ………………………………………………………………………………………………………..۶۸

۲- ۶- نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………..۷۴

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………۸۳

۳- ۱- طرح پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………….۸۳

۳- ۲- جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری پژوهش ………………………………………………………..۸۳

۳- ۳- روش های جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………۸۴

۳-۳-۱- پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………………….۸۴

۳-۳-۲- مصاحبه ………………………………………………………………………………………………………………………۸۷

۳-۳-۳- اسناد مدارک ………………………………………………………………………………………………………………۸۸

۳- ۴- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات …………………………………………………………………………………………..۸۸

فصل چهارم: تحلیل داده ها

۴- ۱- تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه ……………………………………………………………………………………….۹۲

۴-۱-۱- بررسی شایستگی های زنان شاغل در شرکت فولاد مبارکه اصفهان از دیدگاه مدیران با توجه به دو متغیر سابقه کار و تحصیلات چگونه می تواند باشد؟ …………………………………………………………………………۹۲

۴-۱-۲- دیدگاه مدیران شرکت فولاد مبارکه اصفهان در رابطه با شایستگی های اساسی زنان و مردان چگونه است؟ ………………………………………………………………………………………………………………………………………۹۵

۴- ۲- تحلیل داده های پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………۱۰۴

۴- ۳- آیا بین نظرات مدیران شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مورد شایستگی ها با اسناد موجود اختلافی وجود دارد؟…………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۱۳

۴- ۴- آیا میان برنامه های آموزشی موجود در شرکت فولاد مبارکه اصفهان با مدلهای شایستگی زنان و مردان تطابقی وجود دارد؟ ………………………………………………………………………………………………………………..۱۲۵

۴-۵- کدام یک از مدلهای نظری ارائه شده در مورد شایستگی ها، در شرکت فولاد مبارکه اصفهان از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ ………………………………………………………………………………………………………..۱۳۱

۴-۶- نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………..۱۳۷

فصل پنجم: نتیجه گیری

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………۱۳۹

۵- ۱- بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………….۱۳۹

۵- ۲- پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………………۱۵۰

۵- ۳- مشکلات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………۱۵۱

فهرست منابع و مآخذ

الف: منابع فارسی …………………………………………………………………………………………………………………….۱۵۲

ب: منابع انگلیسی …………………………………………………………………………………………………………………….۱۵۹

ضمائم          

الف: سوالات پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………….۱۶۱

ب: سوالات مصاحبه ………………………………………………………………………………………………………………..۱۶۴

چکیده انگلیسی

فهرست شکل ها                                                                                                   

شکل ۴- ۱- الگوی شایستگی های مرجع مدیران شرکت فولاد مبارکه اصفهان ………………………………..۱۱۴

شکل ۴- ۲- الگوی شایستگی های مدیران منابع انسانی فولاد مبارکه اصفهان ……………………………………۱۱۵

شکل ۴- ۳- الگوی شایستگی مدیران تولید فولاد مبارکه اصفهان ……………………………………………………۱۱۶

شکل ۴- ۴- الگوی شایستگی مدیران تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان …………………………………………….۱۱۷

شکل ۴- ۵- الگوی شایستگی مدیران خرید فولاد مبارکه اصفهان …………………………………………………..۱۱۸

شکل ۴- ۶- الگوی شایستگی مدیران فروش فولاد مبارکه اصفهان ………………………………………………….۱۱۹

شکل ۴- ۷- الگوی شایستگی مدیران اقتصادی و مالی فولاد مبارکه اصفهان …………………………………….۱۲۰

شکل ۴- ۸- الگوی شایستگی مدیران توسعه فولاد مبارکه اصفهان ………………………………………………….۱۲۱

فهرست جداول                  

جدول شماره ۲- ۱- شایستگی های مورد نیاز جهت اشتغال در بازار کار جهانی ………………………………….۴۷

جدول شماره ۲-۲ دانش، مهارتها و شایستگی های لازم برای اشتغال ……………………………………………….. ۵۲

جدول شماره ۲- ۳- دانش، مهارتها و شایستگی های دانش آموختگان دانشگاهها ……………………………….۵۲

جدول شماره ۲- ۴- شاخص های رفتاری شایستگی های پروژه دانشگاه میشیگان ……………………………….۵۸

جدول شماره ۲- ۵- شایستگی های کلیدی انتخاب شده در پروژه DeSeco ………………………………………64

جدول شماره ۲- ۶- شایستگی های کلیدی انتخاب شده در پروژه DeSeco نقل از ریچن و تیانا …………. ۶۵

جدول ۲-۷- چارچوب نظری تحقیق …………………………………………………………………………………………….۸۱

جدول شماره ۳- ۱- بیان مهارتها و ارائه شرحی از آنها …………………………………………………………………….۸۶

جدول شماره ۴-۱- خلاصه داده های حاصل از مصاحبه ………………………………………………………………..۱۰۳

جدول شماره ۴- ۲- میانگین میزان اهمیت مهارتهای اشتغال زا برای زنان شاغل در شرکت فولاد مبارکه..۱۰۴

جدول شماره ۴- ۳- میانگین میزان اهمیت مهارت کار با رایانه ………………………………………………………..۱۰۶

جدول شماره ۴- ۳- توزیع فراوانی و درصدی مهارت کار با رایانه …………………………………………………..۱۰۶

جدول ۴- ۴- میانگین میزان اهمیت مهارت مشتری مداری ……………………………………………………………..۱۰۷

جدول ۴- ۴- توزیع فراوانی و درصدی مهارت مشتری مداری ………………………………………………………..۱۰۷

جدول ۴- ۵- میانگین میزان اهمیت مهارتهای مربوط به کار گروهی ………………………………………………..۱۰۸

جدول ۴- ۵- توزیع فراوانی و درصدی مهارتهای مربوط به کار گروهی …………………………………………..۱۰۸

جدول ۴- ۶- میانگین میزان اهمیت مهارت استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات ……………………………۱۰۹

جدول ۴- ۶- توزیع فراوانی و درصدی مهارت استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات ……………………..۱۰۹

جدول ۴- ۷- میانگین میزان اهمیت توانایی تفکر خلاقانه و ایجاد نوآوری در محیط ………………………….۱۱۰

جدول ۴- ۷- توزیع فراوانی و درصدی توانایی تفکر خلاقانه و ایجاد نوآوری در محیط …………………….۱۱۰

جدول ۴- ۸- میانگین میزان اهمیت مهارت درک اهداف و سیاست های سازمان ………………………………۱۱۱

جدول ۴- ۸- توزیع فراوانی و درصدی مهارت درک اهداف و سیاست های سازمان …………………………۱۱۱

جدول ۴- ۹- میانگین میزان اهمیت مهارت حل مساله ……………………………………………………………………۱۱۲

جدول ۴- ۹- توزیع فراوانی و درصدی مهارت حل مساله ………………………………………………………………۱۱۲

فهرست نمودارها                                                                                                      

نمودار شماره ۴- ۱- توزیع فراوانی و درصدی مهارت کار با رایانه …………………………………………………..۱۰۶

نمودار شماره ۴- ۲- توزیع فراوانی و درصدی مهارت مشتری مداری ……………………………………………….۱۰۷

نمودار شماره ۴- ۳- توزیع فراوانی و درصدی مهارت مربوط به کار گروهی ……………………………………..۱۰۸

نمودار شماره ۴- ۴- توزیع فراوانی و درصدی مهارت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات …………….۱۰۹

نمودار شماره ۴- ۵- توزیع فراوانی و درصدی مهارت تفکر خلاقانه و ایجاد نوآوری در محیط ……………۱۱۰

نمودار شماره ۴- ۶- توزیع فراوانی و درصدی مهارت درک اهداف و سیاست های سازمان ……………….۱۱۱

نمودار شماره ۴- ۷- توزیع فراوانی و درصدی مهارت حل مساله ……………………………………………………..۱۱۲

چکیده

هدف کلی این پژوهش شناسایی و ارزیابی مــهارتهای مورد نیاز برای اشتغال و مشارکت بــهتر زنـان در بــخش صـنعت می باشد. از اهداف دیگر این تحقیق، این است تا به بررسی شایستگی زنان شاغل در شرکت فولاد مبارکه اصفهان از دیدگاه مدیران این شرکت با توجه به دو متغیر سابقه کار و تحصیلات بپردازد. هم چنین در این پژوهش، با مطالعه مدلهای شایستگی و برنامه های آموزشی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، به بررسی میزان انطباق شایستگی های مورد نیاز برای اشتغال و فعالیت زنان از دیدگاه مدیران با برنامه های آموزشی و مدلهای شایستگی این شرکت نیز پرداخته شد. در مجموع با بررسی موضوع و مصاحبه با مدیران شرکت فولاد مبارکه اصـفـهان سـعی شـد تـا فهرستی از مـهمترین و اساسی ترین مهارتها و قابلیتهایی را که دانش آموختگان زن برای فعالیت و مشارکت در شرکت فولاد مبارکه اصفهان به آن نیاز داشتند، تـعیین شود. این پژوهش از نوع پیمایشی بوده و برای جمع آوری آن از تکنیک پرسشنامه و مصاحبه استفاده شده است. جامعه آماری ایـن پژوهـش را مـدیران شرکت فولاد مبارکه اصفهان تشکیل می دادند که به دلیل محدود بودن جامعه آماری، همگی به عنوان نمونه آمـاری انتخاب شـدند. روش نـمونه گیری در این تـحقیق روش نــمونه گیری مـبتنی بر هـدف بود. داده های پـرسشنامه و مـصاحبه نشان داد که شایستگی های نظیر مهارت کار با رایانه، مشتری مداری، مهارت مربوط به کار گروهی، مهارت استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات، توانایی تفکر خلاقانه و ایجاد نوآوری در محیط، حل مساله، داشتن انتظارات شغلی معقول، درک اهداف و سیاست های سازمان، قابلیت آموزش دیدن در حین کار برای مدیران شرکت فولاد مبارکه از اهمیت زیادی برخوردار بود که از بین آنها مهارت کار با رایانه، مشتری مداری و درک اهداف و سیاست های سازمان به عنوان شایستگی های کلیدی انتخاب شد. علاوه بر آن، این تحقیق نشان داد که برای ورود بهتر زنان به صنعت لازم است شایستگی کار در شرایط سخت نیز در برنامه های آموزشی آنان مورد توجه قرار گیرد. نتایج مطالعه برنامه های آموزشی شرکت فولاد مبارکه اصفهان نشان داد که در سه مورد، مهارت کار با رایانه، درک و فهم اهداف و سیاست های سازمان و مشتری مداری با شایستگهای مدنظر مدیران شرکت فولاد مبارکه اصفهان هماهنگی وجود دارد.

مقدمه و بیان مسئله

در مسیر انتقال به شرایط نوین و متغیر فن آوری های جدید صنعتی که بنیان های فلسفی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی جوامع را دچار دگرگونی عمیقی کرده است و جوامع بشری در عمل ویژگی های پست مدرنیسم را در خود آشکار کرده اند، جوامع با چالش های متعدد ناشی از چنین تغییراتی مواجه شده اند. در چنین شرایطی نظام آموزشی جوامع می تواند در همسان سازی، هماهنگی و میانه گزینی دوباره جوامع با وضعیت جدید نقش مهمی را ایفا نماید. در این، رهگذر یکی از مقولات مهم، وظیفه بسیار اساسی و حساس نظام آموزشی در فراهم کردن شرایطی است که در آن نیروهای دانش آموخته بتوانند از مهارتها، توانایی ها و قابلیت های کلیدی و متناسب با نیازها و شرایط دنیای صنعت و مشاغل برخوردار شوند. بررسی رسالت نظام آموزشی یک جامعه در فراهم کردن شرایط رشد و توسعه قابلیتهای افراد در ابعاد مختلف از مباحث اساسی است که می توان از زاویه های مختلف به بررسی آن پرداخت (عزیزی ۱۳۸۲).

به طور مثال خصوصی سازی نظام های آموزشی و ایجاد مهارت و قابلیت هایی متناسب با نیازهای شغلی جوامع یکی از راهبردهایی است که به عنوان پاسخی به فشارها و الگوهایی متغیر جهانی شدن آموزش و پرورش و اشتغال مورد بحث و بررسی قرار گرفته است (مهر علی زاده،۱۳۸۴). این تغییرات در بسیاری از جوامع ماهیت، قالب کار و تقاضای نیروی کار را تحت تأثیر خود قرار داده است و باعث شده تا یک ارتباط تنگاتنگ بین توسعه منـابع انـسانـی و وجود دانـش آموختـگانی که از مهارتهای لازم در خصوص کاربردی کردن دانش خود کسب کرده اند، به وجود آید.

به همین دلیل است که امروزه در جوامع پیشرفته بر یادگیری مبانی عملی مشاغل مورد نیاز در بازار کار و انتقال آموزش به محیط واقعی کار و تاکید بر تجربه اندوزی در ساختارهای مختلف شغلی دارند. شاید توجه به ایجاد و نگهداری مهارت های مورد نیاز نیروی کار در میان کشورهای توسعه یافته هرگز تا این اندازه فراتر نرفته است (عزیزی، ۱۳۸۲).

«در مقابل علارغم رشد قابل ملاحظه نظام های آموزشی در کشورهای جهان سوم در خلال ربع قرن گذشته، برنامه ریزی در راستای توسعه کشور به صورت مناسبی جهت داده نشده است. در حالی که تعداد زیادی از دانش آموختگان بیکار هستند، میلیونها فرصت شغلی به دلیل ناکافی بودن نیروی انسانی دانش آموخته، کارورزیده و با مهارت مناسب فرو گذار مانده است» (فرش، ۱۹۷۹).

این عوامل باعث شده که امروزه در اقتصاد کشورها کیفیت و ترکیب نیروی انسان کارشناس و توانمند و با قابلیت ها و مهارتهای اساسی و کلیدی مورد نیاز برای بازار کار به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای تعیین کننده رشد و توسعه اقتصادی قلمداد شود.

این مهارتها و شایستگی های کلیدی و اشتغال زا را می توان دانـش، بینش، نـگرش ها و مهارتـهایی دانـست که مـوجب تحرک و پویایـی افـراد در روابـط با دیگران، انتـقال موفق از شـغلی به شـغل دیگر، حـضور مــوثـر در فـعالـیت هـای گـروهی و نـوآوری در حــل مـسائــل می شوند (عزیزی، ۱۳۸۳). اهمیـت این مهارتها از آنجا ناشی میشود که مـوجب قابلیـت تحرک شغـلی بیشتر کـارکنـان می شود و کارکنان با این صلاحیت ها بهتر میتوانند نسبت به تحولات آینده واکنش نشان دهند. و به همین دلیل در اقتصادی که بر عنصر دانایی و آگاهی استوار است، عامل اصلی برتری جوامع بر تخصص، توانمندی و دانش نیروی انسانی فرهیخته و متخصص است که در قالب تشکیل سرمایه انسانی مورد بررسی قرار گرفته است (سهرابی و همکاران، ۱۳۷۶). علاوه بر اینها تحولات اقتصادی دنیای معاصر و تغییر الگوهای تولید انبوه به تولید متغیر، اهمیت سرمایه اجتماعی را در مقایسه با سرمایه انسانی بیشتر نمایان کرده است؛ زیرا در الگوهای تولید متغیر، بحث از مشارکت دسته جمعی افراد، انسانی سازی محیط کار و زندگی، افزایش سطوح مهارتی افراد جدای از طبقه اجتماعی، چند مهارتی ساختن کارگران، افزایش تعهد اجتماعی، برقراری نظم متقابل و اعتماد بین کارگران و کارفرمایان است (صالحی عمران، ۱۳۸۶). به همین خاطر اگر بخواهیم به تمامی ابعاد مهارتهای اشتغال زا و اساسی نیروی کار توجه کافی شود این امر می تواند حتی به تشکیل سـرمایه اجتـماعی نیز منجر شود. لذا این موضوع می تواند مبانی نظری متعددی را تحت پوشش قرار دهد.

علاوه بر این در این فرایند تحول و توسعه نظام اقتصادی، فرصتهای تازه ای برای اشتغال زنان به وجود آمده است. زنان به عنوان تشکیل دهنده نیمی از جمعیت، موضوع توجه به قابلیت های نیروی کار را دچار اهمیت زیادی کرده است. امروزه تقاضای زنان برای آموزش و رفتن به دانشگاه زیاد شده است، به طوری که در سال های اخیر درصد بالایی از ورودیها به دانشگاه را زنان تشکیل می دهند. به همین دلیل پی بردن به بهبود کـیـفیـت نــیـروی کار زن و افزایش کارآیی و بـه کـارگیری آن جــزو رده بنــدی هایی آغــازین بـرای بـرنامه ریـزی تـوسعه کشورها محسوب می شود. چیــزی کــه بی توجهی به آن در جوامع توسعه نیافته به وفور احساس می شود.

«صاحب نظران در جوامع پیشرفته معتقدند که از جمله شاخص های توسعه یافتگی یک کشور، میزان مشارکت و نقشی است که زنان در آن کشور دارا هستنـد و عدم بهره وری از قابلـیت ها و توانایی های زنان در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دستیابی به توسعه را ناممکن میسازد» (توکلی والا، ۱۳۸۸ ). لذا باید بر استفاده از مهارتها و قابلیتهای زنان به عنوان یک عنصر مهم در اقتصاد توجه شود و این توجه به منظور جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های که به منظور آموزش آنها صرف می گردد، انجام پذیرد.

با این وجود، آمارهای در دسترس در مورد اشتغال زنان در سه دهه اخیر نشانگر این نکته است که عملاً از میزان اشتغال زنان کاسته شده است و این تغییر و تحولات در بخشهای مختلف اقتصادی جامعه به گونه ای بوده که بیشترین نسبت کاهش زنان در بخش صنعت مشاهده می شود (ایروانی، ۱۳۸۴).

با اهـتمام بـه ایـن امـر و کـوشش برای آسان سازی تحقق اهداف توسعه کشور، مستلزم سنجش دوباره نیازمندی های شغلی و حرفه ای مراکز اقتصادی و صنعتی و بررسی قابلیتها و مهارتهای که زنان برای اشتغال مطلوب و بهینه در بخش صنعت نیاز دارند، می باشد. شاید پرداختن به این مهارتها و قابلیتها موجبات حضور بیشتر زنان در فعالیتهای صنـعتی را فراهم سازد. بنابراین پرسش اساسی که در این رابطه مطرح می شود آن است که اساسی ترین و مهمترین تواناییها و مهارتهای که دانش آموختگان زن برای مشارکت پیوسته در فعالیت های مختلف صنعـتی، از دیـد

ذینفعان نیاز دارند، کدامند. در این پژوهش سعی می شود با بررسی مجموعه مهارتها و قابلیتهای مورد نیاز برای اشتغال زنان در شرکت فولاد مبارکه اصفهان[۱]، ذهن برنامه ریزان کشور را به آن دسته از مهارت ها و توانایی ها و قابلیت های کلیدی و متناسب با نیازها و شرایط بازار کار، برای اشتغال زنان در صنعت معطوف شود. به طوری که با تاکید بر آن ها هـم زمینه آماده سازی دانش آموختـگان زن برای اشتغال در صنعت فراهم شود و هم پیـوند عمیق تر و منطقی تری بین نظام آموزشی و نیازهای شغلی جامعه برقرار شود. و به طور قابل توجهی زمینه بهبود و ارتقای کارآیی خارجی نظام آموزشی نیز فراهم گردد.

[۱] شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی کشور است که در زمینی به مساحت ۳۵ کیلومتر مربع (۱۷ کیلومتر مربع سالن تولید) در نزدیکی شهرستان مبارکه و در ۶۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده است که دارای ظرفیت تولید ۵ میلیون تن انواع محصولات فولادی تخت گرم و سرد نوردیده ، قلع اندود ، گالوانیزه و رنگی از ضخامت ۱۸/۰ تا ۱۶ میلیمتر می باشد که با این تولید ۵۰ درصد نیاز کشور به فولاد و محصولات فولادی را تامین می کند و هم اکنون به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده فولاد در منطقه خاور میانه شناخته می شود. از اهداف معاونت فروش و بازار یابی این شرکت می توان به افزایش صادرات محصولات ویژه از ۴۰۰ به ۷۵۰ هزار تن مطابق سفارش، برگزاری ۱۶ جلسه برنامه ریزی شده جهت تعامل رهبران شرکت با مشتریان، بهبود رضایت کلی مشتریان فولاد مبارکه از ۷۶ % به ۷۷%، فروش ۳/۴ میلیون تن محصول در بازار داخلی، افزایش سهم فروش محصولات ویژه در بازار داخلی از۱۸ درصد به ۲۴ درصد مطابق سفارش، بهبود رضایت مشتریان از تحویل به موقع از ۶۸% به ۸۰%، بهبود جایگاه برند شرکت در بازار های هدف و افزایش نسبت مراکز خدماتی که تحت سیستم مدیریت شبکه توزیع قرار دارند از ۲۵% به ۶۰% اشاره کرد. همچنین این شرکت در ارزیابی های مختلف سازمانی، رتبه های بسیار خوبی را بدست آورده است. به طوری که در دو سال اخیر در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران حائز رتبه اول می باشد. به همین خاطر شناسایی شایستگی این شرکت دارای اهمیت زیادی است که هم می تواند راه را برای ارتقاء و پیشرفت بهتر شرکت فولاد مبارکه اصفهان فراهم سازد و هم می توان به عنوان الگوی برتر برای دیگر شرکت های صنعتی و به ویژه شرکت های باشد که در زمینه فولاد سازی در کشور فعال می باشند.

 

تعداد صفحه : ۱۴۶

قیمت : ۱۴۷۰۰ تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :               minoofar.majedi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  **** ***