دانلود پایان نامه ارشد:تأسیس وراه اندازی مهدکودک وآمادگی

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :

عنوان : تأسیس وراه اندازی مهدکودک وآمادگی

تأسیس وراه اندازی مهدکودک وآمادگی روشنک

استادراهنما:

سرکارخانم صحت

زمستان ۸۴

 

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
ردیف            عنوان                           صفحه
۱           مقدمه                           ۱۰
۲           فصل اول                         ۱۱
۳           تعریف لغوی آموزش وپرورش                 ۱۲
۴           تاریخچه آموزش وپرورش درایران            ۱۷-۱۳
۵           اهمیت وضرورت آموزش وپرورش پیش ازدبستان      ۱۸
۷           اهداف آموزش وپرورش  پیش ازدبستان            ۲۰-۱۸
۸           استراتژی های آموزشی                     ۲۰
۹           برنامه های آموزش وپرورش پیش ازدبستان    ۲۱-۲۰
۱۰          آموزش پیش دبستانی (۱)               ۲۲-۲۱
۱۱             برنامه های آموزشی                   ۲۲
۱۱          برنامه ریزی ومدیریت آموزشی              ۲۴-۲۲
۱۲          آیا دوره پیش دبستانی لازم است            ۲۴
۱۳          فصل دوم                         ۲۵
۱۴          بررسی نظام آموزشی وپرورشی دردوره  پیش ازدبستانی
۱۵          نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درفرانسه     ۳۲-۲۶
۱۶          نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درانگلستان     ۴۵-۳۲
۱۷          نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درپاکستان     ۴۵
۱۸          نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان دراندونزی      ۵۶-۴۵
۱۹          نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درهلند        ۵۸-۵۶
۲۰          نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درآلمان       ۶۰-۵۸
۲۱          نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان دراتریش       ۶۱-۶۰
۲۲          نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درلیبی        ۶۶-۶۱
۲۳          فصل سوم                         ۶۷
نقش کودک درشکل گیری شخصیت کودک
۲۴          نقش کودک درشکل گیری شخصیت کودک      ۶۸
۲۵          آشنایی کودک باکودکستان              ۶۹-۶۸
۲۶               اهمیت مهدکودک                          ۶۹
۲۷          درچهاردیواری مهدکودک چه می گذرد         ۷۱-۶۹
۲۸          نقش مهدکودک دررشد اجتماعی کودکان        ۷۲-۷۱
۲۹          نقش مهدکودک دراحیای ارزشهای فرهنگی      ۷۴-۷۲
۳۰          انتظارات والدین از مهدکودک              ۷۵-۷۴
۳۱          فصل چهارم
۳۲          ویژگیهای کودکان ۶-۳ ساله                ۷۶
۳۳          ویژگی کودکان سه ساله ازنظر جسمی ، عاطفی ، هوشی وذهنی   ۷۷
۳۳          ویژگی کودکان چهارساله               ۷۸
۳۴          ویژگی کودکان پنج ساله               ۷۹
۳۵          ویژگی کودکان شش ساله                ۸۰
۳۶         رشد عاطفی اجتماعی آیا میدانید که ؟          ۸۴-۸۱
۳۷          رشد جسمی حرکتی                     ۸۶-۸۴
۳۸          رشد زبان                        ۸۸-۸۶
۳۹          رشد شناختی                      ۹۱-۸۸
۴۰          رشد بیان خلاق ودرک زیباییها              ۹۲-۹۱
۴۱          خصوصیات دوره کودکستانی              ۹۲
۴۲          رشد جسمانی                      ۹۳-۹۲
۴۳          رشدحسی حرکتی                    ۹۴-۹۳
۴۴          رشد ذهنی                        ۹۵-۹۴
۴۵          رشدعاطفی                        ۹۷-۹۶
۴۶          دووسه سالگی                         ۹۹-۹۷
۴۷          سه وچهارسالگی                   ۱۰۲-۹۹
۴۸          پنچ وشش سالگی                   ۱۰۳-۱۰۲
۴۹          فصل پنجم                        ۱۰۴
۵۰          بازیهای کودکان                  ۱۰۵
۵۱          کودکان وبازی                        ۱۰۶
۵۲          نوع وبازی                       ۱۰۶
۵۳      بازی وورزش درروایات اسلام                    ۱۰۷
۵۴      همبازی کودک                         ۱۱۰-۱۰۸
۵۵      شکایت ازبازی کودکان درکوچه ها               ۱۱۰
۵۶      والدین بی خیال                          ۱۱۱-۱۱۰
۵۷      نکات مهم درانتخاب همبازی برای کودکان            ۱۱۱
۵۸      محیط بازی                           ۱۱۳-۱۱۱
۵۹      کنترل محیط بازی                         ۱۱۳
۶۰          سرکشی ازبازیهای کودکان                  ۱۱۴
۶۱      مقداربازی                           ۱۱۷-۱۱۵
۶۲      بازی وخلاقیت                             ۱۱۹-۱۱۷
۶۳      بازی                                ۱۲۱-۱۱۹
۶۴      ارزشهای بازی                            ۱۲۴-۱۲۱
۶۵      آب بازی                             ۱۲۶-۱۲۴
۶۶      نکات ایمنی برای آب بازی                     ۱۲۶
۶۷          راه های بازی باآب                        ۱۲۹-۱۲۷
۶۸      رشد ذهنی وشناختی                        ۱۳۱-۱۲۹
۶۹      رشد عاطفی اجتماعی                       ۱۳۴-۱۳۱
۷۰      فصل ششم                             ۱۳۵
۷۱      فرضیه شناختی – رشدی پیاژه                   ۱۳۵
۷۲      مراحل ۲و۳ اندیشه پیش ازعمل ۷-۲ سالگی           ۱۳۶
۷۳      رشد فعالیت نمادین                       ۱۳۸-۱۳۶
۷۴      تعقل علمی                           ۱۳۹-۱۳۸
۷۵      طبقه بندی                           ۱۴۰-۱۳۹
۷۶      اندیشه اجتماعی                          ۱۴۲-۱۴۰
۷۷      قضاوت اخلاقی                             ۱۴۲
۷۸      زنده گرایی                          ۱۴۴-۱۴۲
۷۹      خلاصه ونتیجه                             ۱۴۵-۱۴۴
۸۰      فصل هفتم                            ۱۴۶
۸۱          گفتگو بافرخنده مفیدی                        ۱۵۲-۱۴۶
۸۲      فصل هشتم                            ۱۵۳
۸۳      آیین نامه تأسیس ، انحلال واداره مهدکودک          ۱۸۸-۱۵۳
۸۴      نیروی انسانی                            ۱۸۹
۸۵      چارت سازمانی                            ۱۹۰
۸۶      هزینه تأسیس مهد                         ۱۹۵-۱۹۱
۸۷      برنامه کلاسی آمادگی                      ۱۹۶
۸۸      برنامه کلاسی ۴-۳ ساله ها                 ۱۹۷
۸۹      برنامه غذایی                            ۱۹۷
۹۰      فصل نهم
ضمائم وپیوستها
۹۱              فهرست منابع ومآخذ
مقدمه
کودکان سرمایه های ارزشمند وسازنده آینده جامعه هستند. آموزش و پرورش در دوره کودکی که زمان شکل گیری شخصیت و ایجاد عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات است. آینده فرد و جامعه را بنایی نهد و مسیر حرکت مملکت را مشخص می سازد. توجه به مسائل و مشکلات کودکان باعث پیشرفت و ترقی جامعه می شود و غفلت در رفع مشکلات آنان، خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد. از این رو، سرمایه گذاری  و برنامه ریزی در آموزش و پرورش ابتدایی، از حساسترین و مهمترین وظایف دست اندر کاران و مسئولان جامعه است و باید از اولویت ویژه ای برخوردار باشد.
هدف ما در اینجا آشنا ساختن خواننده با خصوصیات، شیوه های شناخت، برقراری ارتباط صحیح، نحوه کارکردن و درنهایت رفع مشکلات کودکان است. برای نیل به این هدف ابتدا تعاریف، اهداف، تاریخچه، ضرورت و اصول راهنمایی و مشاوره کودک مورد بررسی قرار گرفته، سپس مطالبی درباره خصوصیات دوره کودکی ارائه شده است تا دست اندرکاران آموزش و پرورش و مشاوره کودک بتوانند رفتارهای عادی کودکان را از رفتارهای غیر عادی تشخیص دهند.
 آشنایی باآموزش وپرورش پیش دبستان
تعریف لغوی آموزش و پرورش پیش از دبستان
آموزش: عمل آموختن، یاد دادن     تعلیم: تربیت، پرورش
پرورش: ۱- تربیت، تعلیم، تأدیب  ۲- فرهنگ، تمدن  ۳- پرستیدن، پرستش  ۴- خوراک، خورش، غذا، طعام
پیش: OIS ]پب. Patis مقابل فلز است.
Paitis، پهـ (۷) [Pe$Pat 1- (ق – مکان) جلو، قبل، قدام. مق. پس، پیش، وضع، حال، نهاد
جزوهای جسم بود جهشهای مختلف چنان که نشستن و برخاستن و رکوع و سجود و چون دست و پا پدر و اندامهای دیگر را نهادهای ایشان سوی چشمهای راست و چپ و زیر و زبر (پیش و پس…) دانشنامه الهی ۳۰
۲- (ق- زمان) قبل؛ پس. بعد. پیش از   ۳- (هر – اضـ ) نزد ( حضور داشتن چیزی یا کسی را رساند)
۴-(هر – اضـ ) طرف، جانب، سوی (پیش او رفت)
دبستان: ded – estan ]= رب + پب . rdipi نوشتن + ستان – پسـ ۲۰ (امر)
آموزند؛ مکتب    ۲- (نو) (مزه)     مدرسه ابتدایی- آموزشگاه نوآموزان که بالاتر از کودکستان و پایین تر از دبیرستان است.
تاریخچه آموزش پیش دبستانی
تاریخچه آموزش پیش دبستانی در ایران به ۸۰ سال پیش باز می گردد.
در سال ۱۲۹۸ مسیونر های مذهبی و اقلیت های دینی به احداث کودکستان ها و مراکز آموزش پیش دبستانی درتهران مبادرت نمودند .در همان اثنا زنده یاد جبار باغچه‏بان در سال ۱۳۰۳ به احداث باغچه اطفال در شهرستان تبریز مبادرت نموده و چند سال بعد در سال ۱۳۰۷ کودکستان دیگری در شهرستان شیراز دایر نمود. گفتنی است که در آن اثنا تنها از کودکان خانواده های مرفه و کارمندان عالی رتبه ادارات در این مراکز ثبت نام به عمل می آمد . استقبال این خانواده ها از عملکرد مراکز آموزش پیش دبستانی (کودکستان ها( سبب گردیدکه طی مدت زمان کوتاهی در تهران وچندین شهر بزرگ دیگر کشور، کودکستان هایی توسط بخش خصوصی دایر گردد .از جمله مهمترین برنامه های این مراکز می توان به بازی های مرسوم ، آموزش مقدماتی خواندن و نوشتن ، نقاشی و بازی با عروسک و اشکال هندسی اشاره نمود.در سال ۱۳۰۳ شورای عالی فرهنگ ،به تصویب انحصاری آیین نامه احداث مراکز آموزش پیش دبستانی در شهرستان تهران و درسال ۱۳۰۴به تصویب این آیین نامه برای سایر شهرهای کشور مبادرت نمود.نخستین امتیاز تاسیس کودکستان توسط وزارت معارف و اوقاف و صنایع مستظرفه در سال ۱۳۱۰ صادر گردید.از این روی سال۱۳۱۰ آغاز فصل جدیدی در تاریخ آموزش پیش دبستانی ایران محسوب می گردد.نخستین آیین نامه ویژه کودکستانها و مراکز آموزش پیش دبستانی درسال ۱۳۱۲ به تصویب شورای عالی فرهنگ رسید. در ماده اول این آیین نامه ، سن کودکان جهت پذیرش در کودکستانها ۴ تا ۷ سال قید شده بود. این در حالیست که درسال ۱۳۳۵ ، آیین نامه جدیدی جهت اداره کودکستانها به تصویب رسید که طی آن سن کودکان ، ۳ تا ۶ سال تعیین شده بود. در سال۱۳۳۴ ، اداره مستقلی جهت رسیدگی و نظارت بر امور کودکستان ها تحت نظارت وزارت فرهنگ تاسیس گردید. در سال۱۳۴۰ ، اداره امور کودکستانهای کشور منحل شده و وظایف مربوطه به اداره کل تعلیمات ابتدائی محول گردید. در آن اثنا دولت به تلاش هایی درجهت احداث کودکستان های دولتی مبادرت نموده و با احداث کودکستانها در شهرهای سراسرکشور،کودکان خانواده های طبقه متوسط را تحت پوشش خود قرار داد. تا سال ۱۳۲۲ در سراسر کشور تنها تعداد ۷ کودکستان وجود داشت و این در حالیست که طی سال۱۳۳۱ به ۷۴ و طی سال ۵۱ ۱۳ به ۴۳۱ مرکز بالغ گردید. در همان اثنا تلاش هایی درجهت تربیت مربیان مراکز پیش دبستانی نیز آغاز گردید. درسال ۱۳۳۶ ، آموزشگاه های کودکیاری آغاز به فعالیت نمودند . اولین اساسنامه و برنامه درسی این آموزشگاهها طی سال ۱۳۴۵ به تصویب شورای عالی فرهنگ رسید. چندسال بعد تدریس رشته کودکیاری یا آموزش و پرورش پیش ازدبستان در برخی دانشکده های علوم تربیتی من جمله مدرسه عالی شمیرانات و دانشگاه ابوریحان آغاز گردید.
درسال۱۳۵۰ ، اداره کل تعلیمات ابتدایی به دفتر برنامه ریزی آموزش ابتدایی تغییر نام داده و واحد کودکستان های این اداره، عهده دارمسئـولیت طرح و برنامه ریزی آموزش و پرورش پیش دبستانی گردید. درسال۱۳۵۴، با توجه به توسعه کودکستانها و تربیت مربیان کودک، دفتر برنامه ریزی آموزش ابتدایی به دفتر آموزش کودکستانی و ابتدایی تغییر نام داده و بالاخره درسال ۱۳۵۹ در اداره کل و سپس در دفتر آموزش عمومی ادغام گردید . طبق آخرین آیین نامه کودکستانها که در سال ۱۳۴۹به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید، تشکیل کلاسهای آمادگی ضمیمه آموزش ابتدایی گردیده و سن کودکان کودکستانی ۳ تا ۶ سال تعیین گردید. درسال ۱۳۵۳ ، وزارت آموزش و پرورش طبق انتشار بخشنامه ای به اعمال اصلاحاتی در آیین نامه مذکور مبادرت نمود. مطابق این تغییرات تنها آندسته از کودکانی که از سن ۵ سال تمام برخوردار بودند از حق ثبت نام درکلاسهای آمادگی بهره مند گردیدند.
درگذشته امتیاز تاسیس مهدهای کودک ویژه کودکان رده های سنی ۳ تا ۶ سال به وزارت آموزش و پرورش و مجوز تاسیس مراکز مراقبتی کودکان زیر رده سنی۳ سال به اتاق اصناف واگذار گردید. ازسال۱۳۵۴، سازمانهای دولتی موظف به تاسیس مهدهای کودک شده و ضوابط آنها از سوی سازمان زنان تنظیم گردید. درسال۱۳۵۶، در بودجه کل سازمانهای دولتی، بودجه لازم جهت احداث مهدهای کودک ویژه فرزندان زنان کارمند پیش بینی شده و سازمان زنان مسئولیت تشکیل و نظارت بر آنها را عهده دار گردید. پس از انقلاب اسلامی ، بر اساس تصمیم گیری هیات وزیران، با انحلال سازمان زنان ، سازمان ملی رفاه خانواده، سازمان تربیتی شهرداری تهران و انجمن ملی حمایت از کودکان، اجازه تاسیس مهدهای کودک به وزارت بهداری و بهزیستی و سپس به سازمان بهزیستی محول گردید. درحال حاضر صدور مجوز و نظارت برکلیه مهدهای کودک دولتی و خصوصی بر عهده سازمان بهزیستی کشور است. ازسال ۱۳۷۲ کلیه کلاسهای آمادگی ضمیمه مدارس دولتی به علت کمبود جا منحل گردید.گفتنی است که این کلاسها ۳۰ سال پیش درسال۱۳۴۹ و با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل شده بود . ازجمله انواع مهدهای کودک که درحال حاضر درسراسرکشور فعالیت دارند میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
ــ مهدهای کودک خصوصی که توسط بخش خصوصی احداث گردیده اند.
ــ مهدهای کودک خود محورکه وابسته به موسسات دولتی بوده و با کمک هزینه های دولتی و والدین کودکان اداره میگردند.
ــ مهدهای کودک کارگری که متعلق به کارخانجات بوده و تحت پوشش وزارت کار فعالیت دارند.
ــ مهدهای کودک ادارات آموزش و پرورش که به ثبت نام از فرزندان زنان شاغل درآموزش و پرورش مبادرت می نمایند.
ــ مهدهای کودک انجمنهای حمایتی سازمان بهزیستی که به ثبت نام از کودکان تحت پوشش بهزیستی و درصدی از افراد عادی مبادرت می نمایند.
ــ مهدهای کودک انجمنهای روستایی که به ثبت نام از کودکان روستایی مبادرت می نمایند.
تاریخچه فوق بیانگر این واقعیت است که سهم دولت در تاسیس مهدهای کودک بسیار ناچیز بوده و عمدتا به تنظیم آیین نامه ها و اعطای مجوزهای قانونی محدود بوده است به نحویکه پس از تشکیل اولین مهدهای کودک ، وزارت آموزش و پرورش به تاسیس مهدهای کودک دولتی پس از ۴۲ سال مبادرت نمود. درحال حاضر برای کودکان زنان غیر شاغل مهد کودک دولتی وجود نداشته وکلاسهای آمادگی ضمیمه مدارس دولتی نیز از سال ۱۳۷۲ منحل گردیده است. علاوه بر این تعداد فارغ التحصیلان رشته کودکیاری با توجه به نیاز مهدهای کودک ، بسیار اندک بوده و دوره های باز آموزی بهزیستی ویژه مربیان و مدیران ، چه از لحاظ مدت زمان و چه از لحاظ تعداد نفرات تحت پوشش هر دوره آموزشی، جوابگوی نیاز مهدهای کودک نمی باشد. . بعنوان مثال از سال ۶۱ ۱۳تا ۶۹ ۱۳یعنی ظرف مدت زمان ۸ سال تنها ۱۲۱۵ نفر ازمدیران و مربیان موفق به گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت بهزیستی شده اند و این در حالیست که این رقم درمقایسه با تعداد مدیران ومربیان مهدهای کودک بسیار ناچیز می باشد.
علاوه بر این تعداد مهدهای کودک نسبت به جمعیت کودکان در ایران بسیار ناچیز می باشد.. بعنوان مثال طی سالهای۱۳۶۰- ۱۳۵۹ تعداد مهدهای کودک بر۲۹۷۱ ، تعداد کودکان بر ۱۷۲۰۰۲، تعداد کلاسها بر۶۳۴۰ و تعداد کارکنان بر۹۳۵۶ نفر بالغ می گردید واین درحالیست که طی سالهای ۶۸ ـ ۶۷ تعداد مهدهای کودک بر ۲۵۴۷ ، تعداد کودکان ثبت نامی بر۱۷۷۹۷۹، تعداد کلاسها بر۵۹۵۱، تعداد کارکنان بر۱۹۸۳و تعداد کودکان رده های سنی۱ تا ۶ سال بر۱۲میلیون نفر بالغ گردید . ضــمنا تعداد مهدهای کودک خصوصی شهرستان تهران طی سال۱۳۷۰ بر۲۰۰ مرکز، طی سال۱۳۷۱بر۱۷۴مرکز و طی سال۱۳۷۲بر۱۷۰ مرکز بالغ گردید.
آمارفوق نشانگر افزایش دائمی تعدادکودکانی ثبت نامی مراکز آموزش پیش دبستانی و مهدهای کودک و کاهش تعداد مهدهای کودک و کادر ویژه آن می باشد . آمار سال ۶۸ ـ۶۷ مبین این واقعیت است که تنها ۵ ر۱درصد کودکان رده های سنی ۱ تا ۶ سال و ۵ ر۲درصد کودکان رده های سنی ۳ تا ۶ سال ا ز امکانات آموزشی وتفریحی مهدهای کودک استفاده نموده اند. درضمن تعداد کودکان هرکلاس بر ۳۰ نفر و نسبت کودکان به کادر آموزشی به نسبت ۲۵ به۱ بوده است.به عبارت دیگر به ازای هر ۱ پرسنل، ۲۵ کودک وجود داشته است . چنانکه قبلا نیز بدان اشاره گردید رده های سنی ۱ تا ۶ سال در رشد و پرورش شخصیت کودکان ،از نقش اساسی برخوردار بوده و از این روی آموزش پیش دبستانی به عنوان بخشی از نظام آموزش عمومی محسوب شده و دولتها به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این عرصه مبادرت می نمایند .در کشور ایران آموزش پیش دبستانی در واقع به بخش خصوصی واگذار گردیده وبدین ترتیب خانواده های کم در آمد و متوسط قادر به بهره گیری از امکانات مهدهای کودک نمی باشند و این درحالیست که کودکان خانواده های مواجه با مشکلات اقتصادی و فرهنگی از نیاز بیشتری به توجه و آموزش برخوردار می باشند. به این ترتیب به دلیل وجود کمبودها ، نواقصات زیاد و برنامه های نادرست و عدم برخورداری از کادر مناسب و عدم اولویت دولت به آموزش کودکان در دوره های پیش دبستانی، اکثریت کودکان با مشکلات عدید ه ای در روند آموزشی و رشد شخصیتی خود مواجه می گردند.
سرمایه گذاری درامور کودکان پیش دبستانی آثار پیش گیرانه بر آسیب های دوران نوجوانی و جوانی وبزرگسالی دارد . بسیاری از انحرافات اخلاقی ریشه درکمبودهای روحی و روانی دوران کودکی دارند. ارتباط اولیه کودک با الگوهای شخصیتی، آینده او را رقم میزنند .برخلاف تصورات عمومی مبنی بر عدم سود آوری سرمایه گذاری در مهدهای کودک چنین سرمایه گذاری هایی به معنای تربیت نیروی خلاق ، هدفمند و آگاه آتیه هر ملت و عوامل بازدارنده بسیاری از آسیب های اجتماعی مطرح می باشند . در مقطع آموزش پیش دبستانی ،والدین و مربیان کودک به شناسایی توانایی های بالقوه کودکان و رشد وتوسعه چنین توانایی هایی مبادرت نموده، شعور و رفتارهای های روانی کودک شکل گرفته و هـدایت صحیـح تجربیات کودک بــه خصوصیات روانی می انجامد که شخصیت او را پرورش میدهند. درجریان حضور درمراکز آموزش پیش دبستانی است که کودک شناخت نزدیک به واقعیتی از خود بدست آورده و خواسته های او به عنوان تبلوری از رشد عاطفی ،عقلی و اجتماعی او شکل می گیرد.
تعداد صفحه : ۲۱۶
قیمت : ۱۴۷۰۰تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        ****       minoofar.majedi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***