دانلود پایان نامه:ﺑﺮرﺳﯽ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ و ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ دو ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزش ﮔﺮوﻫﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر در اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : روانشناسی

گرایش :روانشناسی عمومی

عنوان : ﺑﺮرﺳﯽ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ و ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ دو ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزش ﮔﺮوﻫﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر در اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ

داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻬﯿﺪ ﺑﻬﺸﺘﯽ داﻧﺸﮑﺪه ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ و روانﺷﻨﺎﺳﯽ

ﭘﺎﯾﺎنﻧﺎﻣﻪ

ﺟﻬﺖ اﺧﺬ درﺟﻪ دﮐﺘﺮی در رﺷﺘﻪ روانﺷﻨﺎﺳﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ

ﻣﻮﺿﻮع:

ﺑﺮرﺳﯽ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ و ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ دو ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزش ﮔﺮوﻫﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر در اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ

اﺳﺎﺗﯿﺪ راﻫﻨﻤﺎ:

دﮐﺘﺮ ﻋﻠﯽرﺿﺎ ﻋﺎﺑﺪﯾﻦ دﮐﺘﺮ ﻋﺒﺪاﻟﺤﮑﯿﻢ ﺗﯿﺮﮔﺮی

اﺳﺘﺎد ﻣﺸﺎور:

دﮐﺘﺮ ﺟﻠﯿﻞ ﻓﺘﺢآﺑﺎدی

آﺑﺎن ﻣﺎه ۱۳۸۹

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

ﭼﮑﯿﺪه

 

ﻣﻘﺪﻣﻪ: رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ارزﯾﺎﺑﯽ ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ-ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ و ذﻫﻨﯽ ﻓﺮد از راﺑﻄـﻪ زﻧﺎﺷـﻮﯾﯽ ﺧـﻮد، ﻣـﻮرد ﻣﻼﺣﻈﻪ ﻗﺮار ﻣﯽﮔﯿﺮد. اﯾﻦ ﻣﻔﻬﻮم ﭼﻨﺪ ﺑﻌﺪی ﺑﻪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺘﻌﺪدی ﺑﻪ وﯾﮋه ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﮐﺎرآﻣﺪ اوﻟﯿﻪ و ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﻓﺮاد واﺑﺴﺘﻪ اﺳﺖ. ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺗﻌﯿﯿﻦ راﺑﻄﻪ ﺳـﺎﺧﺘﺎری ﻃـﺮحوارهﻫـﺎی ﻧﺎﺳـﺎزﮔﺎر اوﻟﯿـﻪ و ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺎ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﺑﺮرﺳﯽ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﻣﺪاﺧﻠﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷـﯽ ﻃـﺮحوارهﻣﺤـﻮر و ﺳـﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺤﻮر در اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ اﺳﺖ.

 

روش: ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر از ﺑﯿﻦ ﻣﺮاﺟﻌﻪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺑﻪ ﻣﺮاﮐﺰ ﻣﺸﺎوره دوﻟﺘـﯽ وﺧـﺼﻮﺻﯽ ﺗﻌـﺪاد ۱۰۶ زوج ﭘـﺲ از اﻋﻤﺎل ﻣﻼکﻫﺎی ورود و ﺧﺮوج ﭘﮋوﻫﺶ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪﻧﺪ و ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﮐﺎرآﻣﺪ اوﻟﯿﻪ

 

  • ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ وﺳﯿﻠﻪ اﺑﺰارﻫﺎی ﭘـﮋوﻫﺶ ﻣـﻮرد ارزﯾـﺎﺑﯽ ﻗـﺮار ﮔﺮﻓﺘﻨـﺪ، ﺳـﭙﺲ ۴۵ زوج ۹۰) زن و ﺷﻮﻫﺮ) ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﺼﺎدﻓﯽ در ﺳﻪ ﮔﺮوه ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر(۱۵ زوج)، ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤـﻮر(۱۵ زوج) و ﮐﻨﺘﺮل(۱۵ زوج) ﮔﻤﺎﺷﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ. ﻣﺪاﺧﻠﻪﻫﺎی ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر ﻫﺮ ﮐـﺪام ۱۱ ﺟﻠـﺴﻪ ۱/۵) ﺳﺎﻋﺖ) ﺑﺮای دو ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ اﺟﺮا ﺷﺪﻧﺪ و ﮔﺮوه ﮐﻨﺘﺮل ﻫﯿﭻ ﻣﺪاﺧﻠـﻪای را درﯾﺎﻓـﺖ ﻧﮑـﺮد و در ﻟﯿـﺴﺖ اﻧﺘﻈﺎر ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. در ﭘﺲ از اﺗﻤﺎم ﻣﺪاﺧﻠﻪﻫﺎ از ﻫﺮ ﺳﻪ ﮔﺮوه ﭘﺲآزﻣﻮن ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪ و ﭘﺲ از ﯾﮑﻤﺎه ﭘﯿﮕﯿـﺮی ﺑﻪ ﻋﻤﻞ آﻣﺪ.

 

ﻧﺘﺎﯾﺞ: ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﮐﺎرآﻣﺪ و ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺎ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷـﻮﯾﯽ ﻫﻤﺒـﺴﺘﻪ ﻫـﺴﺘﻨﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺪاﺧﻠﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر در اﻓﺰاﯾﺶ رﺿـﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷـﻮﯾﯽ و ﺑﯿـﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ اﺛﺮﺑﺨﺶ ﻫﺴﺘﻨﺪ. در اﯾﻦ ﻣﯿﺎن، ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر، در اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ اﺛﺮﺑﺨﺶﺗﺮ ﺑﻮد، وﻟـﯽ اﯾـﻦ ﺑﺮﺗـﺮی در اﻓـﺰاﯾﺶ ﺑﯿـﻨﺶ ﺷـﻨﺎﺧﺘﯽ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻧﺸﺪ.

 

ﺑﺤﺚ و ﻧﺘﯿﺠﻪﮔﯿﺮی: ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﮐﺎرآﻣﺪ اوﻟﯿﻪ و ﺳﺒﮏﻫـﺎی زﻧـﺪﮔﯽ از ﻣﻬـﻢﺗـﺮﯾﻦ ﻋﻮاﻣـﻞ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔـﺬار در رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻣﺪاﺧﻠﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨـﺪ ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮان ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﻣﺪاﺧﻠﻪای ﻣﻘﺮون ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪ و آﺳﺎن و ﺑﺎ ﻫﺪف اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ، در دﺳﺘﺮس روانﺷﻨﺎﺳﺎن

  • ﻣﺸﺎوران ﺧﺎﻧﻮاده ﻗﺮار ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ.

 

ﮐﻠﯿﺪواژه: ﻣﺪاﺧﻠﻪ، آﻣﻮزش، ﻃﺮحواره، ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ، رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ

 

ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻄﺎﻟﺐ

 

 

 

ﻓﺼﻞ اول: ﮐﻠﯿﺎت ﭘﮋوﻫﺶ

 

:۱-۱ ﻣﻘﺪﻣﻪ………………………………………………………………………………………………. ………. ۱

:۱-۲ ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺄﻟﻪ…………………………………………………………………………………………. ………. ۶

 

:۱-۳ اﻫﻤﯿﺖ و ارزش ﭘﮋوﻫﺶ……………………………………………………………………….. ……….. ۱۱

 

:۱-۴ اﻫﺪاف ﭘﮋوﻫﺶ…………………………………………………………………………………………… ۱۴

 

:۱-۵ ﻓﺮﺿﯿﻪﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ……………………………………………………………………………… ……… ۱۴

:۱-۶ ﺗﻌﺮﯾﻒ اﺻﻄﻼﺣﺎت و ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ………………………………………………………………….. ………. ۱۵

 

ﻓﺼﻞ دوم: ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺠﺮﺑﯽ و ﻧﻈﺮی ﭘﮋوﻫﺶ

 

:۲-۱ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ: ﮔﻔﺘﻪﻫﺎ و ﭘﻨﺪاﺷﺘﻪﻫﺎ………………………………………………… …… …………. ۱۷

 

:۲-۲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ:……………………………………………………………………….. ۲۰

:۲-۲-۱ ﺳﻦ ازدواج…………………………………………………………………………………………….. ۲۱

:۲-۲-۲ ﺳﻄﺢ ﺗﺤﺼﯿﻼت………………………………………………………………………………………. ۲۱

 

:۲-۲-۳ ﻓﺮزﻧﺪان………………………………………………………………………………………………… ۲۲

 

:۲-۲-۴ ﻃﻮل ازدواج……………………………………………………………………………………………. ۲۳

:۲-۲-۵ اوﻗﺎت ﻓﺮاﻏﺖ………………………………………………………………………………………….. ۲۳

:۲-۲-۶ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﺎﻟﯽ……………………………………………………………………………………. ……… ۲۴

 

:۲-۲-۷ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺟﻨﺴﯽ………………………………………………………………………………………….. ۲۴

 

:۲-۲-۸ اﻗﻮام و دوﺳﺘﺎن………………………………………………………………………………………… ۲۴

:۲-۲-۹ اﺑﺮاز ﻋﻮاﻃﻒ………………………………………………………………………………………….. ۲۵

:۲-۲-۱۰ ﺑﺎورﻫﺎی ﻣﺬﻫﺒﯽ……………………………………………………………………………………… ۲۶

 

:۲-۲-۱۱ ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ……………………………………………………………………………… .۲۶

 

:۲-۲-۱۲ ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ…………………………………………………………………………………. ۲۹

 

:۲-۲-۱۳ درک ﻫﻤﺴﺮ………………………………………………………………………………………….. ۲۹

:۲-۲-۱۳ ﺗﻐﯿﯿﺮات اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ……………………………………………………………………………………. ۳۰

 

:۲-۲-۱۴ ﺗﻌﻬﺪ………………………………………………………………………………………………….. ۳۱

 

:۲-۳ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر اوﻟﯿﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻋﺎﻣﻞ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار در رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ……….. ۳۱

:۲-۳-۱ ﺑﺎزﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ…………………………………….. ………………… ۳۲

:۲-۳-۲ ﺗﺎرﯾﺨﭽﻪ ﺳﺎزه ﻃﺮحواره………………………………………………………………………………. ۳۴

 

 

:۲-۳-۳ وﯾﮋﮔﯽﻫﺎی ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر اوﻟﯿﻪ…………………………………………………………….. ۳۵

 

:۲-۳-۴ رﯾﺸﻪ ﺗﺤﻮﻟﯽ ﻃﺮحوارهﻫﺎ……………………………………………………………………………… ۳۷

:۲-۳-۴-۱ ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﺑﻨﯿﺎدی…………………………………………………………. …………………………. ۳۷

 

:۲-۳-۴-۲ ﺗﺠﺎرب اوﻟﯿﻪ زﻧﺪﮔﯽ……………………………………………………………………………….. ۳۹

 

:۲-۳-۵ ﺣﻮزهﻫﺎ و ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر اوﻟﯿﻪ:……………………………………………………………… ۴۱

 

:۲-۳-۵-۱ ﺣﻮزه ﺑﺮﯾﺪﮔﯽ/ﻃﺮد………………………………………………………………………………… ۴۲

:۲-۳-۵-۲ ﺣﻮزه ﺧﻮدﻣﺨﺘﺎری و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻣﺨﺘﻞ……………………………………………………………… ۴۴

 

:۲-۳-۵-۳ ﺣﻮزه ﻣﺤﺪودﯾﺖﻫﺎی ﻣﺨﺘﻞ……………………………………………………. ……………….. ۴۶

 

:۲-۳-۵-۴ ﺣﻮزه دﯾﮕﺮﺟﻬﺖﻣﻨﺪی…………………………………………………………………………….. ۴۸

 

:۲-۳-۵-۵ ﺣﻮزه ﮔﻮش ﺑﻪ زﻧﮕﯽ اﻓﺮاﻃﯽ و ﺑﺎزداری……………………………………………………… …. ۵۰

:۲-۳-۶ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ۵۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫ ۱

 

:۲-۳-۷ ﺧﻠﻖ و ﺧﻮی ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ…………………………………………………………………………………. ۵۳

 

:۲-۳-۸ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﺷﺮﻃﯽ و ﻏﯿﺮﺷﺮﻃﯽ……………………………………………………………………. ۵۳

:۲-۳-۹ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻃﺮحوارهﻫﺎ:………………………………………………………………… ……………….. ۵۵

:۲-۳-۹-۱ ﺗﺪاوم ﻃﺮحواره………………………………………………………………….. ……………….. ۵۵

 

:۲-۳-۹-۱-۱ ﺗﺤﺮﯾﻒﻫﺎی ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ…………………………………………………………. ……………….. ۵۵

 

:۲-۳-۹-۱-۲ اﻟﮕﻮﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮد-آﺳﯿﺐرﺳﺎن………………………………………….. ………………. ۵۹

:۲-۳-۱۰ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ۵۶٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫ …………………………………………………………………………. ۲

:۲-۳-۹-۱-۳ ﺳﺒﮏﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪای ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر:………………………………………………………………….. .۵۶

 

:۲-۳-۹-۱-۳-۱ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻃﺮحواره……………………………………………………………………………… ۵۸

 

:۲-۳-۹-۱-۳-۲ اﺟﺘﻨﺎب ﻃﺮحواره……………………………………………………………………………. ۵۸

:۲-۳-۹-۱-۳-۳ ﺟﺒﺮان اﻓﺮاﻃﯽ………………………………………………………………………………. ..۵۹

:۲-۳-۱۱ ﭘﺎﺳﺦﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪای…………………………………………………………………………………… ۶۰

 

:۲-۳-۱۲ ﭘﯿﻮﺳﺘﺎرﻫﺎ و ﻗﻄﺐﻫﺎی رﻓﺘﺎری در زوﺟﯿﻦ…………………………………………………………. ۶۲

 

:۲-۳-۱۳ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ ۶۴٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫ ۳

:۲-۳-۹-۲ ﺑﻬﺒﻮد ﻃﺮحواره ۶۵٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫ ………………………………………………………………………………………..

:۲-۴ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان دوﻣﯿﻦ ﻋﺎﻣﻞ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار در رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ……………………… ۶۷

 

:۲-۴-۱ ﺗﺤﻮل ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ……………………………………………………………………………………. ۶۹

 

:۲-۴-۲ رﯾﺸﻪﻫﺎی ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ:………………………………………………………………………………. ۷۰

 

:۲-۴-۲-۱ ﺳﻼﻣﺘﯽ و ﻇﺎﻫﺮ…………………………………………………………………………………….. ۷۰

 

 

:۲-۴-۲-۲ وﺿﻌﯿﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و اﻗﺘﺼﺎدی ﺧﺎﻧﻮاده…………………………………. ……………………….. ۷۰

 

:۲-۴-۲-۳ ﻧﮕﺮشﻫﺎی واﻟﺪﯾﻨﯽ………………………………………………………. ………………….. ….. ۷۰

:۲-۴-۲-۴ ﻣﻨﻈﻮﻣﻪ ﺧﺎﻧﻮاده…………………………………………………………………………………….. ۷۰

 

:۲-۴-۲-۵ ﻧﻘﺶ ﺟﻨﺴﯿﺘﯽ………………………………………………………………………………………. ۷۰

 

:۲-۴-۳ ﻫﺴﺘﻪ ﻣﺮﮐﺰی ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ:………………………………………………………………………….. ۷۱

 

:۲-۴-۳-۱ ﻧﮕﺮش ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﻮد……………………………………………………………………………… ۷۱

:۲-۴-۳-۲ ﻧﮕﺮش ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت………………………………………………………………………… ۷۱

 

:۲-۴-۳-۳ ﻧﮕﺮش ﺑﻪ ﺳﻮی دﯾﮕﺮان…………………………………………………………………………. …۷۱

 

:۲-۴-۳-۴ ﻧﮕﺮش ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺟﻨﺲ ﻣﺨﺎﻟﻒ…………………………………………. ……………………….. ۷۱

 

:۲-۴-۳-۵ ﻧﮕﺮش ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ زﻧﺪﮔﯽ…………………………………………………………………………… ۷۱

:۲-۴-۴ ﺷﺎﺧﻪﻫﺎی ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ:………………………………………………………………………………. ۷۱

 

:۲-۴-۴-۱ رواﺑﻂ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ…………………………………………………………………………………….. ۷۱

 

:۲-۴-۴-۲ ﺷﻐﻞ…………………………………………………………………………………….. ………. .. ۷۱

:۲-۴-۴-۳ ﻋﺸﻖ و رواﺑﻂ ﺻﻤﯿﻤﯽ…………………………………………………………………………….. ۷۱

:۲-۴-۵ اﻧﻮاع ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ:……………………………………………………………………………………. ۷۴

 

:۲-۴-۵-۱ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﻧﺎزﭘﺮوراﻧﻪ……………………………………………………………………………. ۷۴

 

:۲-۴-۵-۲ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﺗﺤﺖ ﺳﻠﻄﻪ…………………………………………………………………………. ۷۴

:۲-۴-۵-۳ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ وﺳﻮاﺳﯽ…………………………………………………………………………….. ۷۵

:۲-۴-۵-۴ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮاﻧﻪ…………………………………………………………………………. ۷۵

 

:۲-۴-۵-۵ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﻧﺰواﺟﻮﯾﺎﻧﻪ…………………………………………………………………………. ۷۵

 

:۲-۴-۵-۶ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻋﻼﻗﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ…………………………………………………………… ۷۵

:۲-۴-۶ ﺑﺮرﺳﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ:………………………………………………………………………………….. ۷۷

:۲-۴-۶-۱ ﮐﻨﮑﺎش ﺟﻮ ﺧﺎﻧﻮاده……………………………………………………………………………….. ۷۷

 

:۲-۴-۶-۲ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺧﺎﻃﺮهﻫﺎی اوﻟﯿﻪ……………………………………………………………………………. ۷۸

 

:۲-۴-۶-۳ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺗﻮﻟﺪ…………………………………………………………………………………………. ۷۹

:۲-۴-۶-۴ ﺑﺮرﺳﯽ روﯾﺎﻫﺎ……………………………………………………………….. …………………….. ۸۰

:۲-۴-۷ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ زوﺟﯿﻦ از ﭼﺸﻢاﻧﺪاز روانﺷﻨﺎﺳﯽ ﻓﺮدی…………………………… …………………….. ۸۰

 

:۲-۴-۸ اﻧﻮاع ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ زوﺟﯿﻦ:…………………………………………………………………….. ۸۳

 

:۲-۴-۸-۱ ﭘﯿﺶ از ازدواج……………………………………………………………… …………………….. ۸۳

 

:۲-۴-۸-۲ ازدواج و ﺣﯿﻦ راﺑﻄﻪ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ…………………………………………………………………….. ۸۳

 

 

:۲-۴-۸-۳ ﭘﺲ از ازدواج………………………………………………………………………………………. ۸۶

 

:۲-۴-۸-۴ ﺧﺎﻧﻮاده……………………………………………………………………………………………… ۸۷

:۲-۴-۹ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺪاﺧﻠﻪ و ﮐﺎر ﺑﺎ زوﺟﯿﻦ در روﯾﮑﺮد آدﻟﺮی:………………………………………………….. ۸۸

 

:۲-۴-۹-۱ اﯾﺠﺎد و ﺑﺮﻗﺮاری راﺑﻄﻪ…………………………………………………………………………….. ۸۸

 

:۲-۴-۹-۲ درک و ﻓﻬﻢ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ۸۸٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫ . ………………………………………………………….

 

:۲-۴-۹-۳ ﺗﺴﻬﯿﻞ ﺑﯿﻨﺶ ﺑﻪ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ…………………………………………………………………….. ۸۹

:۲-۴-۹-۴ ﺑﺎزآﻣﻮزی و ﺟﻬﺖﮔﯿﺮی دوﺑﺎره ﺑﻪ راﺑﻄﻪ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﻌﻠﻖ-ﻋﻼﻗﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ…………… .۸۹

 

:۲-۴-۱۰ ﻫﺪفﻫﺎی ﮐﻠﯽ ﻣﺪاﺧﻠﻪ روی زوﺟﯿﻦ………………………………………………………………. ۹۰

 

:۲-۵ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و اﻧﻮاع زوﺟﯿﻦ………………………………………………………………………. .۹۰

 

:۲-۶ اﻟﮕﻮی ﭼﻨﺪﻋﺎﻣﻠﯽ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ……………………………………………………………. ۹۲

:۲-۷ اﻟﮕﻮی ﭼﻨﺪﻋﺎﻣﻠﯽ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ…………………………………………………………. ..۹۳

 

:۲-۸ واﮐﻨﺶﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ:……………………………………………………………… ۹۴

 

:۲-۸-۱ ﺑﻪ ﺻﺪا در آﻣﺪن……………………………………………………………….. ……………………… ۹۴

:۲-۸-۲ وﻓﺎداری………………………………………………………………………………………………… ۹۴

:۲-۸-۳ ﻏﻔﻠﺖ…………………………………………………………………………………………………… ۹۴

 

:۲-۸-۴ ﺧﺮوج………………………………………………………………………………………………….. ۹۵

 

:۲-۹ ﺟﻤﻊﺑﻨﺪی…………………………………………………………………………. …………………….. ۹۵

ﻓﺼﻞ ﺳﻮم: روش ﭘﮋوﻫﺶ

 

:۳-۱ ﻃﺮح ﭘﮋوﻫﺶ……………………………………………………………………………………………… ۹۸

:۳-۲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﮋوﻫﺶ……………………………………………………………………………………………. ۹۹

 

:۳-۳ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﭘﮋوﻫﺶ…………………………………………………………………………………………….. ۹۹

 

:۳-۴ ﻣﻼکﻫﺎی ورود و ﺧﺮوج………………………………………………………………………………… ۹۹

:۳-۵ اﺑﺰارﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ……………………………………………………………………………………….. ۱۰۱

:۳-۵-۱ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ اﻧﺮﯾﭻ- ﻧﺴﺨﻪ ﮐﻮﺗﺎه ۱۰۱    ……………………………………………………………..

 

:۳-۵-۲ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻃﺮحواره ﯾﺎﻧﮓ- ﻧﺴﺨﻪ ﮐﻮﺗﺎه…………………………………………………………… ۱۰۳

 

:۳-۵-۳ ﻣﻘﯿﺎس ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﮏ…………………………………………………………………………… ۱۰۵

:۳-۵-۴ ﻣﻘﯿﺎس اﺻﻠﯽ آدﻟﺮی ﺑﺮای ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﯿﻦﻓﺮدی- ﻧﺴﺨﻪ ﺑﺰرﮔﺴﺎﻻن………………………………… ۱۰۷

:۳-۵-۵ ﭼﮏ ﻟﯿﺴﺖ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎی اﺧﺘﻼل رواﻧﯽ………………………………………………………………. ۱۱۰

 

:۳-۵-۶ ﺑﺴﺘﻪﻫﺎی ﻣﺪاﺧﻠﻪ…………………………………………………………………………………….. ۱۱۲

 

:۳-۶ ﻓﺮآﯾﻨﺪ اﺟﺮای ﭘﮋوﻫﺶ………………………………………………………………………………….. ۱۱۶

 

 

 

 

:۳-۷ روش آﻣﺎری…………………………………………………………………………………………….. ۱۱۷

 

ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎرم: ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎ

 

:۴-۱ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﯾﮏ………………………………………………………………………………. ۱۲۳

 

:۴-۲ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره دو……………………………………………………………………………….. ۱۲۵

:۴-۳ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﺳﻪ……………………………………………………………………………….. ۱۳۰

 

:۴-۴ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﭼﻬﺎر…………………………………………………………………………….. ۱۳۴

 

:۴-۵ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﭘﻨﺠﻢ…………………………………………………………………………….. ۱۳۸

 

:۴-۶ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﺷﺶ……………………………………………………………………………… ۱۴۱

:۴-۷ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﻫﻔﺖ…………………………………………………………………………….. ۱۴۳

 

:۴-۸ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﻫﺸﺖ……………………………………………………………………………. ۱۴۶

 

:۴-۹ ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎی ﺟﺎﻧﺒﯽ…………………………………………………………………………………………. ۱۴۸

 

ﻓﺼﻞ ﭘﻨﺠﻢ: ﺑﺤﺚ و ﻧﺘﯿﺠﻪﮔﯿﺮی

 

:۵-۱ ﺑﺤﺚ و ﻧﺘﯿﺠﻪﮔﯿﺮی…………………………………………………………………………………….. ۱۵۳

:۵-۲ﻣﺤﺪودﯾﺖﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ…………………………………………………………………………………. ۱۸۶

 

:۵-۳ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺸﯽ…………………………………………………………………………………… ۱۸۷

 

:۵-۴ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﻫﺎی ﮐﺎرﺑﺮدی ﺑﺮای ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ…………………………………………………………. ۱۸۸

ﻣﻨﺎﺑﻊ.. …………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۹

 

ﺿﻤﺎﺋﻢ

 

ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ اﻧﺮﯾﭻ- ﻧﺴﺨﻪ ﮐﻮﺗﺎه ۲۲۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫ ………………………………

 

ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻃﺮحواره ﯾﺎﻧﮓ- ﻧﺴﺨﻪ ﮐﻮﺗﺎه……………………………………………………………………… ۲۲۴

 

ﻣﻘﯿﺎس ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﮏ……………………………………………………………………………………… ۲۲۸

ﻣﻘﯿﺎس اﺻﻠﯽ آدﻟﺮی ﺑﺮای ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﯿﻦﻓﺮدی- ﻧﺴﺨﻪ ﺑﺰرﮔﺴﺎﻻن…………………………………………… ۲۲۹

ﭼﮏ ﻟﯿﺴﺖ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎی اﺧﺘﻼل رواﻧﯽ…………………………………………… ……………………………. ۲۳۱

 

ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ وارﯾﺎﻧﺲ اﻧﺪازهﻫﺎی ﺗﮑﺮاری…………………………………………………………………….. ۲۳۷

 

ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ درونﮔﺮوﻫﯽ ﭘﺲآزﻣﻮن و ﭘﯿﮕﯿﺮی دو ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ…………………………… ۲۴۴

ﺑﺴﺘﻪ ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزش ﮔﺮوﻫﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر…………………………………………. ……………………. ۲۴۷

ﺑﺴﺘﻪ ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزش ﮔﺮوﻫﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر……………………………………………………………. ۲۶۷

 

 

ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺟﺪولﻫﺎ

 

 

ﺟﺪول :۲-۱ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر اوﻟﯿﻪ و ﺣﻮزهﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آﻧﻬﺎ……………………………………….. ۴۲

ﺟﺪول :۲-۲ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﺷﺮﻃﯽ و ﻏﯿﺮﺷﺮﻃﯽ…………………………………………….. ………………. ۵۴

 

ﺟﺪول:۲-۳ ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯾﯽ از ﭘﺎﺳﺦﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪای ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر………………………… ………………………….. ۶۱

 

ﺟﺪول :۲-۴ ﭘﯿﻮﺳﺘﺎرﻫﺎ و ﻗﻄﺐﻫﺎ رﻓﺘﺎری در راﺑﻄﻪ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ………………………………………………… ۶۲

ﺟﺪول :۲-۵ ﭘﻨﺞ ﻧﻮع زوﺟﯿﻦ…………………………………………………………………………………. ۹۱

ﺟﺪول:۳-۱وﯾﮋﮔﯽﻫﺎی ﺟﻤﻌﯿﺖﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﮔﺮوهﻫﺎی ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ………………………………………….. ۱۰۰

 

ﺟﺪول :۳-۲ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﺳﺆالﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آﻧﻬﺎ……………………………………… ۱۰۲

 

ﺟﺪول :۳-۳ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر اوﻟﯿﻪ و ﺳﺆالﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آﻧﻬﺎ……………………………………… ۱۰۴

ﺟﺪول :۳-۴ ﻋﺎﻣﻞﻫﺎی ﻣﮑﻨﻮن در ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ و ﺳﺆالﻫﺎی آﻧﻬﺎ………………………………………… ۱۰۶

ﺟﺪول :۳-۵ ﺳﺒﮏﻫﺎی دهﮔﺎﻧﻪ زﻧﺪﮔﯽ و ﺳﺆالﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ آﻧﻬﺎ………………………………………… ۱۰۹

ﺟﺪول :۳-۶ اﺑﻌﺎد و ﺳﺆالﻫﺎی ۱۱۱٫٫٫٫٫٫٫٫٫ …………………………………………………….. SCL90-R

 

ﺟﺪول :۳-۷ دﺳﺘﻮر ﮐﺎر ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر…………………………………………. ۱۱۳

ﺟﺪول :۳-۸ دﺳﺘﻮر ﮐﺎر ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر………… ………………………… ۱۱۵

ﺟﺪول :۴-۱ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤﺮاف اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻧﻤﺮهﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در آزﻣﻮدﻧﯽﻫﺎ…………………….. ۱۲۱

 

ﺟﺪول:۴-۲ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤﺮاف اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر اوﻟﯿﻪ آزﻣﻮدﻧﯽﻫﺎ……………………….. ۱۲۲

 

ﺟﺪول:۴-۳ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﺣﻮزهﻫﺎی ﻃﺮحواره و رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ………………… …………. ۱۲۳

ﺟﺪول:۴-۴ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﻃﺮحوارهﻫﺎ…………….. ………….. ۱۲۴

ﺟﺪول :۴-۵ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ۱۵ ﻃﺮحواره ﻧﺎﮐﺎرآﻣﺪ…………………………. ۱۲۵

 

ﺟﺪول :۴-۶ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤﺮاف اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ……………………………………. ۱۲۶

 

ﺟﺪول:۴-۷ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ و رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ…….. …………………. ……. ۱۲۷

 

ﺟﺪول :۴-۸ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ………. …………. ۱۲۸

 

ﺟﺪول:۴-۹ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤﺮافاﺳﺘﺎﻧﺪارد رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﯿﺶآزﻣﻮن، ﭘﺲآزﻣﻮن و ﭘﯿﮕﯿﺮی…۱۲۹

ﺟﺪول:۴-۱۰ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﭘﺲآزﻣﻮن ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل………………. ۱۳۰

 

ﺟﺪول:۴-۱۱ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل……………… ۱۳۱

 

ﺟﺪول :۴-۱۲ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﭘﯿﮕﯿﺮی ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل……… ۱۳۲

 

ﺟﺪول :۴-۱۳ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل ۱۳۳      ……………

ﺟﺪول :۴-۱۴ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﭘﺲآزﻣﻮن ﮔﺮوه ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل…………. ۱۳۴

 

ﺟﺪول:۴-۱۵ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل…… ….۱۳۵

 

ﺟﺪول :۴-۱۶ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﭘﯿﮕﯿﺮی ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل…. ۱۳۶

 

ﺟﺪول :۴-۱۷ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل…….. ۱۳۷

 

ﺟــﺪول :۴-۱۸ ﻣﻘﺎﯾــﺴﻪ ﻧﻤــﺮهﻫــﺎی ﺗﻔــﺎوت ﭘــﯿﺶآزﻣــﻮن و ﭘــﺲآزﻣــﻮن رﺿــﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷــﻮﯾﯽ در دو ﮔــﺮوه

 

آزﻣﺎﯾﺸﯽ……………………………………………………………………………………………………… ۱۳۸

 

ﺟــﺪول :۴-۱۹ ﻣﻘﺎﯾــﺴﻪ ﻧﻤــﺮهﻫــﺎی ﺗﻔــﺎوت ﭘــﯿﺶآزﻣــﻮن و ﭘﯿﮕﯿــﺮی رﺿــﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷــﻮﯾﯽ در دو ﮔــﺮوه

 

آزﻣﺎﯾﺸﯽ……………………………………………………………………………………………. ………. ۱۳۸

 

ﺟـــﺪول:۴-۲۰ ﻣﯿـــﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤـــﺮاف اﺳـــﺘﺎﻧﺪارد ﻧﻤـــﺮهﻫـــﺎی ﺑﯿـــﻨﺶ ﺷـــﻨﺎﺧﺘﯽ و ﻣﺆﻟﻔـــﻪﻫـــﺎی آن در

 

زوﺟﯿﻦ………………………………………………………………………. …………………….. ……… ۱۴۰

 

ﺟﺪول :۴-۲۱ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﭘﺲآزﻣﻮن ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر

و ﮐﻨﺘﺮل……………………………………………………………………………………………………… ۱۴۱

 

ﺟــﺪول:۴-۲۲ﻣﻘﺎﯾــﺴﻪ ﻧﻤــﺮهﻫــﺎی ﭘــﺲآزﻣــﻮن ﮔــﺮوه ﻃــﺮحواره ﻣﺤــﻮر و ﮐﻨﺘــﺮل در ﻣﺆﻟﻔــﻪﻫــﺎی ﺑﯿــﻨﺶ

 

ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ……………………………………………………………………… ………………………. ……. ۱۴۱

 

ﺟﺪول:۴-۲۳ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤـﻮر و ﮐﻨﺘـﺮل

در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮی……………………………………………………………………………………………. ۱۴۲

ﺟﺪول:۴-۲۴ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔﺮوه ﻃﺮحواره ﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮی…… ۱۴۳

 

ﺟﺪول:۴-۲۵ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔـﺮوه آزﻣﺎﯾـﺸﯽ ﺳـﺒﮏ زﻧـﺪﮔﯽﻣﺤـﻮر و

 

ﮐﻨﺘﺮل در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﺲ آزﻣﻮن………………………………………………………………………………… ۱۴۳

ﺟﺪول:۴-۲۶ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔـﺮوه ﺳـﺒﮏ زﻧـﺪﮔﯽﻣﺤـﻮر و ﮐﻨﺘـﺮل در ﻣﺮﺣﻠـﻪ ﭘـﺲ-

آزﻣﻮن………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۴

 

ﺟﺪول :۴-۲۷ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾـﺸﯽ ﺳـﺒﮏ زﻧـﺪﮔﯽﻣﺤـﻮر و

 

ﮐﻨﺘﺮل در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮی…………………………………………………………………………………….. ۱۴۵

 

ﺟﺪول:۴-۲۸ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔﺮوه ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮی..۱۴۵

 

 

ﺟﺪول:۴-۲۹ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺗﻔﺎوت ﭘﯿﺶآزﻣﻮن و ﭘﺲآزﻣﻮن ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در دو ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ….. .۱۴۶

 

ﺟﺪول :۴-۳۰ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺗﻔﺎوت ﭘﯿﺶآزﻣﻮن و ﭘﯿﮕﯿﺮی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در دو ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ…….. ۱۴۶

ﺟﺪول:۴-۳۱ ﻣﺎﺗﺮﯾﺲ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ و ﺣﻮزهﻫﺎی ﻃﺮحوارهﻫﺎ……………………….. ۱۴۸

 

ﺟﺪول:۴-۳۲ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﮐﺎرآﻣﺪ و ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ………………………… ۱۵۰

 

ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺷﮑﻞﻫﺎ

 

ﺷﮑﻞ:۲-۱ ﭼﺮﺧﻪ ﺗﻌﺎرض زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ…………………………………………………………………………. ۶۵

ﺷﮑﻞ:۲-۲ درﺧﺖ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ۷۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫ ……………

 

ﺷﮑﻞ:۲-۳ ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺗﮑﺎﻣﻠﯽ و ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ رﺷﺪ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ…………………………………………….. ۷۳

 

ﺷﮑﻞ: ۲- ۴ اﻟﮕﻮی ﭼﻨﺪ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ زوﺟﯿﻦ………………………………………….. ۹۲

 

ﺷﮑﻞ:۲-۵ اﻟﮕﻮی ﭼﻨﺪ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ زوﺟﯿﻦ………………………………………….. ۹۳

ﺷﮑﻞ:۴-۱ ﻧﻤﻮدار ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﮔﺮوهﻫﺎی آزﻣﺎﯾﺸﯽ و ﮔﺮوه ﮐﻨﺘﺮل در رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ۱۳۹          …………………………….

 

ﺷﮑﻞ:۴-۲ ﻧﻤﻮدار ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﮔﺮوهﻫﺎی آزﻣﺎﯾﺸﯽ و ﮔﺮوه ﮐﻨﺘﺮل در ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ۱۴۷  …………………………………

 

ﺷﮑﻞ:۵-۱ روﯾﮑﺮدﻫﺎی ﻧﻈﺮی ﺗﺄﮐﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﺑﺮ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﻋﺎﻃﻔﯽ و ﺗﺤﻮﻟﯽ در ﻣﺸﮑﻼت زوﺟﯿﻦ…………. ۱۷۵

 

 

ﻓﺼﻞ اول

 

» راه ﺑﺎ ﭘﯿﻤﻮدﻧﺶ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد «

 

ﭘﺎﺋﻮﻟﻮ ﮐﻮﺋﯿﻠﯿﻮ

 

ﮐﻠﯿﺎت ﭘﮋوﻫﺶ

 

اﻣﺮوزه ﯾﻌﻨﯽ در ﻗﺮن ﺑﯿﺴﺖوﯾﮑﻢ ﺑﻪ واﺳﻄﻪ ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ زﻧﺪﮔﯽ، ﺧـﺎﻧﻮاده دﺳـﺘﺨﻮش ﺗﻐﯿﯿـﺮات ﻣﻬﻤﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ و اﻧﮕﯿﺰه ﻫﻤﺴﻮﯾﯽ و ﭘﯿﺮوی از اﯾﻦ ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ، ﺧﻮاﺳﺘﻪ و ﯾﺎ ﻧﺎﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺷـﮑﻞ زﻧـﺪﮔﯽ، ﻧـﻮع ﻧﮕﺎه و ﻧﺤﻮه رواﺑﻂ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ را دﭼﺎر ﺗﺤﻮل ﮐﺮده اﺳﺖ (ﻣﺼﻠﺤﺘﯽ،.(۱۳۷۹ ﺑﺎﯾﺪ اذﻋﺎن ﮐﺮد ﮐﻪ ﺗﺮاژدیﻫـﺎﯾﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ، ﺟﺪاﯾﯽ و ﺳﺮدی ﻋﺎﻃﻔﯽ، ﺧﯿﺎﻧﺖ۱ و رواﺑﻂ ﺧﺎرج از ﭼﺎرﭼﻮب زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ، ﻃـﻼق و اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ ﮐﻪ رﯾﺸﻪی آﻧﻬﺎ را ﺑﺎﯾﺪ در رواﺑﻂ ﻫﻤﺴﺮان ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﺮد، ﻓﺰوﻧﯽ ﯾﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ (ﭘﺮاور۲، ۲۰۰۶؛

ﮐﺎر۳،.(۲۰۰۴ ﺗﻌﯿﯿﻦ راﺑﻄﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎری دو ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻬﻢ و ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار ﯾﻌﻨﯽ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر اوﻟﯿـﻪ و ﺳـﺒﮏ-

 

ﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺎ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﺑﺮرﺳﯽ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﻣﺪاﺧﻠﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﺳـﺒﮏ زﻧـﺪﮔﯽ ﻣﺤﻮر در اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در ﻫﻤﯿﻦ راﺳﺘﺎ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ.

 

ازدواج و ﺑﺮﻗﺮاری راﺑﻄﻪ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ ﻓﺮدی و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻫﺮ ﻓﺮد ﻣﯽﺑﺎﺷـﺪ. ﺑـﺮای ﺗﻌـﺪاد ﮐﺜﯿﺮی از زوجﻫﺎ، ازدواج و راﺑﻄﻪ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﺑﺎ ﻋﺒﺎرت، ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺮگ ﻣﺎ را از ﻫﻢ ﺟﺪا ﻣﯽﮐﻨﺪ، آﻏﺎز ﻣﯽﮔﺮدد. اﮔﺮ ﭼﻪ در ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ روزﻫﺎی راﺑﻄﻪ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ، زن و ﻣﺮد ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت ﻓﻮق، اﺣﺴﺎس ﺗﻌﻬﺪ داﺋﻤﯽ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﻨـﺪ، وﻟﯽ واﻗﻌﯿﺖ اﻣﺮ ﻫﻤﯿﺸﻪ اﯾﻨﭽﻨﯿﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﺮرﺳﯽﻫﺎی ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺧﺎﻧﻮاده ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ ﮐﻪ ﺣﺪود ۵۰ درﺻـﺪ زوجﻫﺎ، ازدواج ﺧﻮد را در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ارزﯾﺎﺑﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ (اﺣﻤـﺪی، .(۱۳۸۲ در ﮔـﺴﺘﺮه ﺟﻐﺮاﻓﯿـﺎی راﺑﻄـﻪ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ، ﺟﻨﮓ و ﺳﺘﯿﺰﻫﺎی ﻣﺪاوم زن و ﺷﻮﻫﺮ و ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ آﻧﻬﺎ و ﺑﻪ ﺗﺒﻊ آن ﺟﺪاﯾﯽ و ﻃـﻼق آﻧﻬـﺎ از ﻫـﻢ، ﻧﻘﺶ ﺗﺮدﯾﺪﻧﺎﭘﺬﯾﺮی در رﺷﺪ و ﺗﺮوﯾﺞ ﺑﺴﯿﺎری از ﻣﺸﮑﻼت رﻓﺘﺎری و آﺳﯿﺐﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﯾﻔﺎء ﻣﯽﮐﻨﺪ.

 

ﺗﻼش در ﺟﻬﺖ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺸﮑﻼت زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﺳﺎﺑﻘﻪای ﻧﺴﺒﺘﺎً ﻃﻮﻻﻧﯽ دارد و ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﻣﺨﺘﻠﻒ، روﯾﮑﺮدﻫﺎی ﻣﺘﻌﺪدی را ﻋﺮﺿﻪ ﮐﺮدهاﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺪام ﻣﻔﻬﻮم رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷـﻮﯾﯽ را ﻧـﺸﺎﻧﻪ رﻓﺘﻪاﻧﺪ (اﺳﭙﺮﯾﮑﺮ، وﯾﻨﺰل و ﻫﺎروی۴،۲۰۰۸؛ اﺳـﺘﺮﻧﺒﺮگ و ﺣﺠـﺖ۵،.(۱۹۹۷ اﮔـﺮ ﺧـﺎﻧﻮاده ﺑـﻪ ﻗـﻮل »ﺳـﺘﯿﺮ«۶

تعداد صفحه : ۳۷۴

قیمت : ۱۴۷۰۰تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        ****       minoofar.majedi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***