دانلود پایان نامه:بررسی وضعیت استفاده مشتریان از موبایل بانک و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی(مورد …

گرایش : بازریابی

عنوان : بررسی وضعیت استفاده مشتریان از موبایل بانک و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی(مورد مطالعه  شعب بانک ملی شهرستان ایلام)

 دانشگاه آزاد اسلامی

واحد علوم و تحقیقات ایلام

 

پایان نامه برای  دریافت  درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی (M.A)

گرایش :بازریابی

 

عنوان :

بررسی وضعیت استفاده مشتریان از موبایل بانک و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی(مورد مطالعه : شعب بانک ملی شهرستان ایلام)

 

استاد راهنما :

دکتر یاسان الله پور اشرف

 

استاد مشاور:

دکتر کرم خلیلی

زمستان ۱۳۹۳

 

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
 
عنوان                                   صفحه
چکیده ۱
فصل اول: کلیات پژوهش
۱-۱مقدمه. ۳
۱-۲ بیان مساله. ۳
۱-۳ ضرورت و اهمیت پژوهش… ۵
۱-۴اهداف پژوهش… ۶
۱-۴-۱هدف اصلی.. ۶
۱-۴-۲ اهداف فرعی.. ۶
۱-۵ سوال های پژوهش… ۶
۱-۶ فرضیه های پژوهش… ۷
۱-۷جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق.. ۷
۱-۸تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی.. ۸
۱-۹-دامنه تحقیق.. ۹
۱-۹-۱ قلمرو موضوعی.. ۹
۱-۹-۲ قلمرو مکانی.. ۹
۱-۹- ۳ قلمرو زمانی.. ۱۰
۱-۱۰ نمودار فرایند تحقیق.. ۱۰
۱-۱۱جمع بندی.. ۱۱
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
۲-۱ مقدمه. ۱۳
۲-۲ مبانی نظری.. ۱۴
۲-۲-۱ تعاریف بانکداری الکترونیک… ۱۴
۲-۲-۲ تحولات بانکداری الکترونیک… ۱۵
۲-۲-۳ مقایسه بانکداری الکترونیکی و سنتی.. ۱۶
۲-۲-۴ مزیت های بانکداری الکترونیک… ۱۷
۲-۲-۵ سرویس های بانکداری الکترونیک… ۲۰
۲-۲-۶ ابزارهای بانکداری الکترونیکی.. ۲۰
۲-۲-۷ سیستم های بانکداری الکترونیک… ۲۲
۲-۲-۸ بانکداری الکترونیکی در ایران. ۲۲
۲-۲-۹ اجزای بانکداری الکترونیک در ایران. ۲۳
۲-۲-۱۰ نقایص و موانع بانکداری الکترونیکی در ایران. ۲۳
۲-۲-۱۱تعاریف فناوری اطلاعات… ۲۴
۲-۲-۱۲ تاریخچه فناوری اطلاعات… ۲۵
۲-۲-۱۳تاریخچه فناوری اطلاعات در ایران. ۲۶
۲-۲-۱۴ تاریخچه اینترنت… ۲۷
۲-۲-۱۵زیر ساخت فناوری اطلاعات… ۲۸
۲-۲-۱۶تجارت الکترونیک… ۲۹
۲-۲-۱۶-۱ زیر ساخت های تجارت الکترونیک… ۲۹
۲-۲-۱۶-۲مدل های تجارت الکترونیک… ۳۰
۲-۲-۱۶-۳نیازهای تجارت الکترونیک… ۳۱
۲-۲-۱۸ روش های بانکداری موبایل.. ۳۲
۲-۲-۱۹ خدمات قابل ارائه در سیستم موبایل بانک… ۳۳
۲-۲-۲۰ صنعت ارتباطات موبایل دارای ۳ مرحله می باشد: ۳۴
۲-۲-۲۱ فرآیند پرداخت سیار. ۳۶
۲-۲-۲۲ مزایای بانکداری موبایل.. ۳۷
۲-۲-۲۳ مزایای بانکینگ موبایل نسبت به بانکینگ آنلاین.. ۳۸
۲-۲-۲۴ معایب بانکداری تلفن همراه ۳۸
۲-۲-۲۵ چالش های پیش روی بانکداری با موبایل.. ۳۹
۲-۲-۲۶ راهکارهای گسترش بانکداری با موبایل.. ۴۰
۲-۲-۲۷ همراه بانک (بانکینگ موبایل) در جهان. ۴۱
۲-۲-۲۸ همراه بانک در ایران. ۴۲
۲-۲-۲۹ ویژگی های جمعیت شناختی.. ۴۲
۲-۲-۳۰ تاریخچه بانک ملی ایران. ۴۴
۲-۳ پیشینه تجربی.. ۴۷
۲-۳-۱ مطالعات داخلی و خارجی.. ۴۷
۲-۴ مدل مفهومی پژوهش… ۴۹
 
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
۳-۱ مقدمه. ۵۱
۳-۲  روش تحقیق.. ۵۲
۳-۲-۱تحقیق کاربردی.. ۵۲
۳-۲-۲تحقیق توصیفی.. ۵۲
۳-۲-۳تحقیق پیمایشی.. ۵۳
۳-۳  جامعه آماری.. ۵۳
۳-۴  نمونه آماری و حجم نمونه. ۵۴
۳-۴-۱تعیین حجم نمونه. ۵۴
۳-۵روش جمع آوری داده ها ۵۴
۳-۶ ابزار گرآوری اطلاعات… ۵۵
۳-۶-۱- پرسشنامه. ۵۵
۳-۷ روایی ابزار تحقیق.. ۵۶
۳-۸ پایایی.. ۵۷
۳-۹   روشهای آماری مورد استفاده ۵۸
 
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه. ۶۰
۴-۲ بخش اول:آمار توصیفی.. ۶۰
۴-۲-۱- توزیع فراوانی جنسیت پاسخدهندگان. ۶۱
۴-۲-۲- توزیع فراوانی سن پاسخدهندگان. ۶۲
۴-۲-۳- توزیع فراوانی وضعیت  تاهل پاسخدهندگان. ۶۳
۴-۲-۴- توزیع فراوانی بر حسب وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان. ۶۴
۴-۲-۵- توزیع فراوانی بر حسب وضعیت درآمد افراد. ۶۵
۴-۲-۶- توزیع فراوانی بر حسب وضعیت شغلی.. ۶۶
۴-۳ فراوانی ،درصد،پاسخهای هرکدام از گویه های پرسشنامه ومیانگین وانحراف معیار آنها ۶۷
۴-۴ آمار استنباطی.. ۶۸
۴-۴-۱ فرضیه اول. ۶۸
۴-۴-۲ فرضیه دوم. ۶۹
۴-۴-۳ فرضیه سوم. ۷۰
۴-۴-۴ فرضیه چهارم. ۷۱
۴-۴-۵ فرضیه پنجم. ۷۲
۴-۴-۶ فرضیه ششم. ۷۳
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱ مقدمه. ۷۶
۵-۲  ارزیابی و تشریح نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها ۷۶
۵-۲-۱ نتیجه گیری آمار توصیفی.. ۷۶
۵-۲-۱ نتیجه گیری آزمون فرضیه اول. ۷۷
۵-۲-۲نتیجه گیری آزمون فرضیه دوم. ۷۸
۵-۲-۳ نتیجه گیری آزمون فرضیه سوم. ۷۸
۵-۲-۴ نتیجه گیری آزمون فرضیه چهارم. ۷۹
۵-۲-۵ نتیجه گیری آزمون فرضیه پنجم. ۷۹
۵-۲-۶ نتیجه گیری آزمون فرضیه ششم. ۸۰
۵-۳ پیشنهادها ۸۱
۵-۳-۱ پیشنهادهای کاربردی.. ۸۱
۵-۳-۲ پیشنهادهای پژوهشی.. ۸۲
۵-۴ محدودیت های پژوهش… ۸۲
منابع و مآخذ. ۸۳
پیوست… ۸۸
فهرست جدول ها
عنوان                                                صفحه
جدول ۲-۱: مقایسه بانکداری الکترونیکی و سنتی.. ۱۷
جدول ۳-۱: طیف لیکرت… ۵۵
جدول (۳-۲): میزان پایایی در روش آلفای کرونباخ.. ۵۸
جدول۴-۱: توزیع فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان. ۶۱
جدول ۴‑۲: توزیع فراوانی سن پاسخدهندگان. ۶۲
جدول۴-۳: توزیع فراوانی وضعیت تاهل پاسخ دهندگان. ۶۳
جدول۴-۴: توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان. ۶۴
جدول۴-۵: توزیع فراوانی وضعیت درآمد افراد. ۶۵
جدول۴-۶: توزیع فراوانی وضعیت شغلی.. ۶۶
جدول۴-۷: فراوانی، میانگین و انحراف معیار گویه ها ۶۷
جدول۴-۸: رابطه بین استفاده مشتریان از موبایل بانک با جنسیت آنها ۶۸
جدول۴-۹: آزمون تی.. ۶۸
جدول۴-۱۰: رابطه بین استفاده مشتریان از موبایل بانک با سن.. ۶۹
جدول۴-۱۱: آزمون ANOVA.. 70
جدول۴-۱۲:رابطه بین استفاده مشتریان از موبایل بانک  و وضعیت تاهل.. ۷۱
جدول۴-۱۳:آزمون تی.. ۷۱
جدول۴-۱۴:رابطه میزان استفاده مشتریان از موبایل بانک با درآمد افراد. ۷۲
جدول۴-۱۵: آزمون ANOVA.. 73
جدول ۴-۱۶: خلاصه نتایج آزمون فرضیه های پژوهش… ۷۴
فهرست نمودارها
عنوان                                              صفحه
نمودار۱-۱:فرایند تحقیق.. ۱۰
نمودار۴-۱: توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت… ۶۱
نمودار۴-۲: توزیع پاسخگویان بر حسب سن.. ۶۲
نمودار۴-۳: توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل.. ۶۳
نمودار۴-۴: توزیع پاسخگویان بر حسب تحصیلات… ۶۴
نمودار۴-۵: توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت درآمد افراد. ۶۵
نمودار۴-۶: توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت شغلی افراد. ۶۶
فهرست نمودارها
عنوان                                                  صفحه
شکل ۲-۱: مدل مفهومی پژوهش… ۴۹
 

چکیده

هدف از این پژوهش، بررسی وضعیت استفاده مشتریان از موبایل بانک و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی درشعب بانک ملی شهرستان ایلام بوده است. این پژوهش بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و همچنین بر اساس چگونگی به دست آوردن داده­های مورد نیاز، از نوع تحقیقات توصیفی و پیمایشی میباشد.جامعه آماری مشتریان شعب بانک ملی ایلام بوده است که با بهره گرفتن از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود ۳۸۴ نفر به عنوان نمونه برآورد شده است. ابزار گرد­آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد بوده و روایی آن توسط متخصصان مدیریت تایید شده و پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ با ضریب ۷۲/۰ بدست آمده است. همچنین در این تحقیق برای گردآوری اطلاعات پیشینه و مبانی نظری از روش کتابخانه­ای و داده های آماری از روش میدانی به کار گرفته شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­های پرسشنامه از شاخص­های آماری نظیر فراوانی، جداول و نمودار­ها در بخش آمار توصیفی، و از آزمون­های کلوموگروف-اسمیرنوف، همبستگی پیرسون، آزمون تی و آنالیز واریانس  موجود در بسته­ نرم­افزاری spss در بخش آمار استنباطی استفاده شده است.نتایج بدست آمده نشاندهنده آن است بین وضعیت استفاده مشتریان از موبایل بانک با جنسیت،تحصیلات و تاهل رابطه معناداری وجود ندارد اما بین استفاده مشتریان از موبایل بانک  با سن،درآمد افراد و وضعیت شغلی رابطه معنادار می باشد.
 
واژگان کلیدی:  موبایل بانک، مشتریان، متغیرهای جمعیت شناختی
 

فصل اول

کلیات پژوهش

۱-۱مقدمه

این فصل با بیان مسأله آغاز می شود ؛در این قسمت سعی شده موضوع مورد بررسی از پرده ابهام خارج و خواننده بتواند مفهوم آن را درک نمایددر قسمت دوم به اهمیت و ضرورت انجام پژوهش پرداخته شده است در قسمت سوم به بیان اهداف تحقیق(بررسی وضعیت استفاده مشتریان از موبایل بانک و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی)،سوالات و فرضیه های پرداخته شده است سپس جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق مطرح شده و پس از آن تعاریف واژگان تخصصی مورد استفاده در پژوهش و سپس دامنه تحقیق عنوان گردیده است و در قسمت پایانی فصل ساختار کلی تحقیق معرفی شده است.

۱-۲ بیان مساله

توسعه سریع فناوری ارتیاطی بی سیم یاعث توسعه تجارت سیار به عنوان یک کاربرد ویژه برای سازمان ها و مشتریان شده است موبایل بانک یکی از انواع رایج تجارت سیار است که یه مشتریان امکان می دهد در مکان های مختلف و با وسیله ای ساده و قابل دسترس عملیات بانکی شان را انجام دهند(الهی و قنبری،۱۳۹۱).بر اساس آمارهای موجود، ضریب نفوذ استفاده از موبایل بالاتر از هر فن آوری دیگری است و این مسأله تجارت موبایل را به شکل انقلابی جهانی درآورده است که با همان سرعت وقوع در کشورهای پیشرفته، در کشورهای در حال توسعه نیز در حال پیشرفت است(جوزف و استون[۱]،۲۰۰۳). بانکداری الکترونیکی، اساساً به فراهم آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با بهره گرفتن از واسطه های ایمن و بدون حضور فیزیکی اطلاق میشود(لوی و دیگران،۲۰۱۰). بنابر تعریف دیگر، بانکداری الکترونیک به ایجاد محصولات و خدمات با بهای کم از طریق کانال های الکترونیکی اطلاق می شود. این محصولات و خدمات می تواند شامل صورتحساب، وام، مدیریت سپرده ها، پرداخت های الکترونیکی و ایجاد محصولات و خدمات پرداخت های الکترونیکی همانند پول الکترونیکی باشند(عباسی نژاد و مهرنوش،۱۳۸۸).در واقع، بانکداری الکترونیک شامل کلیه کانال های الکترونیکی است که مشتریان برای دسترسی به حساب هایشان و انتقال پول یا پرداخت صورتحساب هایشان، از آن استفاده می کنند(کارجالتوو دیگران[۲]،۲۰۰۲).این کانال ها شامل اینترنت، موبایل، تلفن، تلویزیون دیجیتال و دستگاه های خود پرداز است(دنداپانی[۳]،۲۰۰۸). موبایل بانک به عنوان یک کانال ارتباطی بی سیم برای تولید ارزش توسط مشتریان در معاملات بانکی به وجود آمده است. امروزه، یکی از شیوه های نوین که درعرضه خدمات بانکی مورد توجه اساسی قرارگرفته، عرضه خدمات مالی و بانکی با بهره گرفتن از تلفن های همراه است. با آنکه عمر استفاده از تلفن های همراه برای انجام عملیات بانکی ومالی، چند سالی نیست، اما در این مدت کوتاه، پیشرفت های مهمی در این زمینه صورت گرفته که نوید دهنده گسترش بسیار زیاد این شیوه جدید بانکداری الکترونیکی درآینده میتواند باشد(یولیا و دیگران[۴]،۲۰۰۹).جمعیت شناختی مطالعه جمعیت  مردم بر اساس اندازه، تراکم، محل، سن، جنسیت، نژاد شغل و آماره های دیگر می باشد.محیط جمعیت شناختی از محیطهای مورد علاقه بازاریابان است چون از مردم تشکیل شده است و مردم نیز بازار را تشکیل می دهند تغییرات محیط جمعیت شناختی منجر به تغییرات اساسی در کسب و کارها شده است(کاتلر و آرمسترانگ،۱۳۷۹).بنابراین این مساله مطرح می شود در شعب بانک ملی شهرستان ایلام وضعیت استفاده مشتریان از موبایل بانک به چه صورت است  و چه ارتباطی می تواند با متغیرهای جمعیت شناختی داشته باشد . به عبارت دیگر هدف از پژوهش حاضر پاسخ به این سوال است که ” آیا بین استفاده مشتریان از موبایل بانک و متغیرهای جمعیت شناختی رابطه معناداری وجود دارد ؟ “و با توجه به اینکه این متغیرها دارای اهمیت قابل توجهی هستند و تاکنون درشعب مورد نظر بررسی نشده است وضعیت آن چگونه می تواند باشد.

تعداد صفحه : ۱۱۴
قیمت : ۱۴۷۰۰تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        ****       minoofar.majedi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.