دانلود پایان نامه:بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و پیاده سازی نظام مدیریت ‌دانش در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی …

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :مدیریت

عنوان : بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و پیاده سازی نظام مدیریت دانش در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا)

دانشگاه هرمزگان

دانشکده پردیس دانشگاهی قشم

گروه مدیریت

 

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته  مدیریت اجرایی

 

عنوان :

بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و پیاده سازی نظام مدیریت دانش در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا)

 

استاد راهنما:

آقای دکتر جمشیدجعفری دارابجردی

 

استاد مشاور:

آقای دکتر محمد محبی

تابستان ۱۳۹۲


(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
 
فهرست                                                                                                                   صفحه
فصل اول
کلیات تحقیق

  • مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳
  • بیان مسآله………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴
  • اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹
  • سؤال تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹
  • چهارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰
  • فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱
  • تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. ۱۲
  • قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳

فصل دوم
بخش اول
۲-۱ فرهنگ سازمانی
۲-۱-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶
۲-۱-۲ منشأ و چگونگی شکل گیری فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………… ۱۷
۲-۱-۳ تعریف مفهومی فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸
۲-۱-۴ انواع فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۲
۲-۱-۵ ابعاد فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۴
۲-۱-۶ مدل های فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۷
۲-۱-۶-۱ فرهنگ سازمانی از دیدگاه هافستد…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۱-۶-۲ فرهنگ سازمانی از دیدگاه شاین……………………………………………………………………………………………………………….. ۲۸
۲-۱-۶-۳ فرهنگ سازمانی از دیدگاه هرسی- بلانچارد………………………………………………………………………………………………… ۲۸
۲-۱-۶-۴ فرهنگ سازمانی از دیدگاه کویین………………………………………………………………………………………………………………. ۲۹
۲-۱-۶-۵ فرهنگ سازمانی از دیدگاه دنیسون……………………………………………………………………………………………………………. ۲۹
۲-۱-۷ عوامل سازمانی تأثیرگذار بر فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………… ۳۴
۲-۱-۸ مدیریت فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۵
۲-۱-۹ فرهنگ در سازمان های قدرت مدار………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۷
۲-۱-۱۰ تحقیقات انجام شده در رابطه با فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………… ۳۹
بخش دوم
۲-۲ مدیریت دانش
۲-۲-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۲
۲-۲-۲ تعاریف مفهوم داده، اطلاعات، دانش……………………………………………………………………………………………………………………… ۴۳
۲-۲-۲-۱ مفهوم داده………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۳
۲-۲-۲-۲ مفهوم اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۴
۲-۲-۲-۳ مفهوم دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۴
۲-۲-۳ طبقه بندی انواع دانش………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۵
۲-۲-۳-۱ دانش از نظر نوناکا……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۶
۲-۲-۳-۲ دانش از نظر جورنا……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۶
۲-۲-۳-۳ دانش از نظر ماشلوپ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۷
۲-۲-۳-۴ دانش از نظر لیدنر……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۸
۲-۲-۴ عناصر و ویژگی های دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۸
۲-۲-۴-۱ عناصر دانش……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۹
۲-۲-۴-۲ ویژگی های دانش……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۰
۲-۲-۵ دانش آفرینی در سازمان…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۳
۲-۲-۶ تعریف مفهومی مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۶
۲-۲-۷ منشأ و چگونگی شکل گیری مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………… ۵۷
۲-۲-۸ اصول مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۱
۲-۲-۹ اهداف مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۳
۲-۲-۱۰ تئوری های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۴
۲-۲-۱۰-۱ تئوری های مدیریت دانش جامع………………………………………………………………………………………………………………. ۶۴
۲-۲-۱۰-۲ تئوری های مدیریت دانش تیمی………………………………………………………………………………………………………………. ۶۶
۲-۲-۱۰-۳ تئوری های مدیریت دانش جامعه گرا…………………………………………………………………………………………………………. ۶۷
۲-۲-۱۱ مؤلفه های مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۸
۲-۲-۱۲ مدل های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۹
۲-۲-۱۲-۱مدل بویست…………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۱
۲-۲-۱۲-۲ مدل شش بعدی……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۲
۲-۲-۱۲-۳ مدل نوناکا……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۳
۲-۲-۱۲-۴ مدل رن جانسون…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۶
۲-۲-۱۴-۵ مدل استیوهالس……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۷
۲-۲-۱۳ موانع مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۹
۲-۲-۱۴ تحقیقات انجام شده در ارتباط با مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………….. ۸۲
۲-۲-۱۴-۱ پژوهش گلد………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۲
۲-۲-۱۴-۲ پژوهش موهرمان……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۳
۲-۲-۱۴-۳ پژوهش ریگانز و مک اویلی…………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۴
بخش سوم
۲-۳ نیروی دریایی ج. ا. ا
۲-۳-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۶
۲-۳-۲ نیروی دریایی ج. ا. ا…………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۷
فصل سوم
روش اجرای تحقیق
۳-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۳
۳-۲ فرآیند اجرای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۳
۳-۳ روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۴
۳-۴ جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۴
۳-۵ نمونه آماری و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۵
۳-۶ روش گرداوری اطلاعات و تدوین پرسش نامه……………………………………………………………………………………………………………… ۹۵
۳-۷ روایی و پایایی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۶
۳-۷-۱ اعتبار (روایی) ابزار……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۷
۳-۷-۲ قابلیت اعتماد (پایایی) ابزار………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۷
۳-۸ روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۸
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۲
۴-۲ توصیف متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۲
۴-۲-۱ نوآوری و خطرپذیری………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۲
۴-۲-۲ رهبری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۳
۴-۲-۳ یکپارچگی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۴
۴-۲-۴ حمایت مدیران………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۵
۴-۲-۵ کنترل………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۶
۴-۲-۶ هویت سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۷
۴-۲-۷ سیستم پاداش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۸
۴-۲-۹ الگوهای ارتباطی………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۰
۴-۲-۱۰ مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱
۴-۳ آزمون فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۲
۴-۴ نتایج آزمون…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۳
۴-۵ نتایج فرضیات به طور خلاصه………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۰
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۲
۵-۲ نتایج و خلاصه آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۲
۵-۲-۱ خلاقیت فردی کارکنان………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۲
۵-۲-۲ حمایت مدیران………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۲
۵-۲-۳ هویت سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۲
۵-۲-۴ سازش با پدیده تعارض………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۳
۵-۲-۵ سیستم پاداش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۳-        ۵-۲-۶ سبک رهبری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۳
۵-۲-۷ سیستم کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۳
۵-۲-۸ خطرپذیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۳
۵-۲-۹ یکپارچگی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۴
۵-۲-۱۰ الگوهای ارتباطی……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۴
۵-۳ نتایج و خلاصه آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۴
۵-۳-۱ نتایج آزمون فرضیه اول………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۴
۵-۳-۲ نتایج آزمون فرضیه دوم……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۴
۵-۳-۳ نتایج آزمون فرضیه سوم…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۴
۵-۳-۴ نتایج آزمون فرضیه چهارم………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۵
۵-۳-۵ نتایج آزمون فرضیه پنجم…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۵
۵-۳-۶ نتایج آزمون فرضیه ششم……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۵
۵-۳-۷ نتایج آزمون فرضیه هفتم……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۵
۵-۳-۸ نتایج آزمون فرضیه هشتم…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۶
۵-۳-۹ نتایج آزمون فرضیه نهم……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۶
۵-۳-۱۰ نتایج آزمون فرضیه دهم…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۶
۵-۴ پیشنهادات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۷
۵-۴-۱ پیشنهاداتی مبتنی بر نتایج آزمون فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۷
۵-۴-۲ پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۰
ضمایم     …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۱
منابع      …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۱
نمودارها
۴-۲-۱ نمودار نوآوری و خطرپذیری در فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………. ۱۰۲
۴-۲-۲ نمودار رهبری در فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۳
۴-۲-۳ نمودار یکپارچگی در فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۴
۴-۲-۴ نمودار حمایت مدیران در فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۵
۴-۲-۵نمودار کنترل در فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۶
۴-۲-۶ نمودار هویت در فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۷
۴-۲-۷ نمودار سیستم پاداش در فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۸
۴-۲-۸ نمودار پذیرش تضاد در فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۹
۴-۲-۹ نمودار الگوهای ارتباطی در فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۰
۴-۲-۱۰ نمودار مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۱
 
جداول
۲-۱-۱ عوامل و ابعاد شکل دهنده ی فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………….. ۲۵
۲-۱-۲ فرهنگ از دیدگاه هرسی و بلانچارد……………………………………………………………………………………………………………………… ۲۸
۲-۱-۳ فرهنگ از دیدگاه کویین…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۹
۲-۱-۴ مقایسه ی تطبیقی مدل ها و الگوهای ارتباطی…………………………………………………………………………………………………………. ۳۴
۲-۲-۱ انواع مختلف دانش در ساختارهای ۵گانه مینزبرگ………………………………………………………………………………………………… ۴۷
۲-۲-۲ مؤلفه های مدیریت دانش از نگاه صاحب نظران……………………………………………………………………………………………………….. ۶۹
۲-۲-۳ تعامل دانش نهفته و صریح…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۴
۲-۲-۴ مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار…………………………………………………………………………………………………………… ۷۶
۳-۱ نحوه ی امتیاز بندی طیف لیکرت…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۶
۳-۲ جدول ضرایب آلفای کرونباخ…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۸
۴-۲-۱ جدول فراوانی نوآوری و خطرپذیری……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۲
۴-۲-۲ جدول فراوانی رهبری…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۳
۴-۲-۳ جدول فراوانی یکپارچگی (ادغام)…………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۴
۴-۲-۴ جدول فراوانی حمایت مدیران……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵
۴-۲-۵جدول فراوانی کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۶
۴-۲-۶ جدول فراوانی هویت سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۷
۴-۲-۷ جدول فراوانی سیستم پاداش………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۸
۴-۲-۸ جدول فراوانی پذیرش تضاد………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۹
۴-۲-۹ جدول فراوانی الگوهای ارتباطی……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۰
۴-۲-۱۰ جدول فراوانی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱
۴-۴-۱جدول همبستگی بین نوآوری و مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳
۴-۴-۲ جدول همبستگی بین حمایت مدیران و مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………. ۱۱۴
۴-۴-۳ جدول همبستگی بین هویت سازمانی و مدیریت دانش………………………………………………………………………………………….. ۱۱۴
۴-۴-۴ جدول همبستگی بین پذیرش تضاد و مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………….. ۱۱۵
۴-۴-۵ جدول همبستگی بین سیستم پاداش و مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………… ۱۱۶
۴-۴-۶ جدول همبستگی بین رهبری و مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………… ۱۱۷
۴-۴-۷ جدول همبستگی بین کنترل و مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………… ۱۱۷
۴-۴-۸ جدول همبستگی بین یکپارچگی و مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………… ۱۱۸
۴-۴-۹ جدول همبستگی بین الگوهای ارتباطی و مدیریت دانش……………………………………………………………………………………….. ۱۱۹
۴-۴-۱۰ جدول همبستگی بین الگوهای ارتباطی و مدیریت دانش……………………………………………………………………………………… ۱۱۹
۴-۵-۱ اعلام نتایج فرضیات به اختصار……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۰
اشکال
۱-۱ اثر اطلاعات و دانش بر تصمیم گیری…………………………………………………………………………………………………………………………. ۴
۲-۱-۱ منبع و منشأ فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۷
۲-۱-۲ پرده های فرهنگ از دیدگاه شاین…………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۱
۲-۱-۳ فرایند مدیریت فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶
۲-۲-۱ تئوری مدیریت دانش جامعه نگر…………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۷
۲-۲-۲ مدل عمومی دانش در سازمان…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۰
۲-۲-۳ مدل بویست……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۱
۲-۲-۴ مدل شش بعدی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۲
۲-۲-۵ چارچوب مفهومی فرایند ایجاد دانش……………………………………………………………………………………………………………………. ۷۳
۲-۲-۶ مدل مبتنی برفرایندهای دانش……………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۸
۴-۱ مدل در حالت T-VALUE………………………………………………………………………………………………………………………………………. 112
 
چکیده
این تحقیق با هدف بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی موجود نداجا بر به کارگیری نظام مدیریت دانش توسط کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) صورت پذیرفته است. روش انجام این تحقیق توصیفی- همبستگی و از شاخه تحقیقات میدانی می باشد. از لحاظ ماهیت و وسعت کاربرد یک تحقیق کابردی و از لحاظ زمانی یک تحقیق مقطعی به حساب می آید. ابزار اندازه گیری در این تحقیق پرسش نامه بوده که از پرسش نامه های رابینز و ویلیامسون[۱] استفاده شده که با بهره گرفتن از نرم افزار آماری Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. پس از جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل نتایج با بهره گرفتن از آمار توصیفی و استنباطی ۱۰ فرضیه به بوته آزمایش نهاده شد. نتایج نشان می دهد که بین مؤلفه های حمایت مدیران، هویت سازمانی، سبک رهبری، سیستم کنترل، یکپارچگی و الگوهای ارتباطی موجود در نداجا با به کارگیری مدیریت دانش رابطه وجود دارد. هم چنین ۴فرضیه خلاقیت فردی، سازش با پدیده تعارض، سیستم پاداش و خطرپذیری با مدیریت دانش ارتباط معناداری را مشاهده ننموده اند.
واژه های کلیدی: فرهنگ سازمانی، مدیریت دانش، رابینز، نیروی دریایی ارتش ج. ا. ا
 
فصل اول
کلیات تحقیق

  • مقدمه

در سال های اخیر، سازمان ها و شرکت های مختلف، پیوستن به روند دانش را آغاز کرده اند که مفاهیم جدیدی چون کاردانشی[۲]، دانش کار[۳]، مدیریت دانش[۴] و سازمان های دانشی[۵] ، خبر از شدت یافتن این روند می دهد. پیتردراکر[۶] ، با به کارگیری این واژگان خبر از ایجاد نوع جدیدی از سازمان ها می دهد که در آن ها به جای قدرت بازو، قدرت ذهن حاکمیت دارد. براساس این نظریه درآینده جوامعی می توانند انتظار توسعه و پیشرفت داشته باشند که از دانش بیشتری برخوارد باشند. به این ترتیب برخورداری از منابع طبیعی نمی تواند به اندازه دانش مهم باشد. سازمان دانشی به توانمندی هایی دست می یابد که قادر است از نیروی اندک، قدرتی عظیم بسازد (الوانی، ۱۳۸۵، ۲۸۳).
هدف از فعالیت های دانش در سازمان، اطمینان از رشد و تداوم فعالیت ها در جهت حفظ دانش حیاتی در تمامی سطوح، به کارگیری دانش موجود در تمامی چرخه ها، ترکیب دانش در جهت هم افزایی، کسب مداوم دانش مربوطه، توسعه دانش جدید از طریق یادگیری مداوم که به وسیله تجارب درونی و دانش بیرونی ایجاد می شود است (Bourdreau & Couillard, 1999, 27).
سازمان ها با تکیه بر دانش برتر امکان اتخاذ تصمیم های معقول تر در موضوع های مهم و بهبود عملکرد های مبتنی بر دانش را می یابند. از اینرو مدیریت دانش مقوله ای مهمتر از خود دانش محسوب می شود که در سازمان ها به دنبال آن هستند تا نحوه تبدیل اطلاعات و دانسته های فرد و سازمان را به دانش و مهارت های فردی و گروهی تبیین و روشن کنند (Probest, 2000, 22).
مهمترین نقشی که می توان به مدیریت دانش نسبت داد این است که آن را به عنوان یک متدولوژی تغییر در نظر بگیرند. مدیریت دانش از یک طرف با جذب دانش های جدید به درون سیستم و از طرف دیگر با اداره موثر آن دانش ها می تواند مهمترین عامل تغییر یک سازمان باشد. دانش به واسطه نزدیکی به تصمیم و اقدامات سازمانی به مراتب بیش از داده ها و اطلاعات می تواند باعث بهبود عملکرد شده و در نتیجه کیفیت خدمات سازمان ها را به طور عام و سازمان های دولتی را به طور خاص بهبود ببخشد (Hales & Kalucy, 2002, 2).
تعداد صفحه : ۱۵۴
قیمت : ۱۴۷۰۰تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        ****       minoofar.majedi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***