ن رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری در شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. در این پژوهش تعداد ۱۳۸ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی         ۱۳۹۲-۱۳۸۷ مطالعه شده می باشد. جهت آزمون فرضیه ها از مدل رگرسیون لجستیک بهره گیری شده، یافته های پژوهش نشان می دهد که به گونه کلی بین شاخص رقابت در بازارمحصول و ریسک اعتباری ارتباط منفی و معنادار هست و بین شاخص های رقابت در بازار مانند اندازه بازار و تعداد شرکتهای فعال در یک صنعت با ریسک اعتباری ارتباط منفی و معنادار و بین قابلیت جانشینی کالاها، هزینه های ورود به بازار و شدت تمرکز صنعت با ریسک اعتباری ارتباط مثبت و معنادار هست.
مقدمه
مطالعه در چگونگی به دست آوردن حداکثر ستانده از منابع محدود، ماهیت علوم مالی و اقتصادی می باشد و تخصیص بهینه منابع محدود، هدف این علم به شمار می رود. سود نیز در ساده ترین اظهار حداکثر ساختن ستانده با در نظر داشتن نهاده معین در مقیاس اقتصادی خرد و کلان می باشد(ابرهیمی و همکاران،۱۳۹۰). پس امروزه وقتی در مورد مدیریت ریسک صحبت می گردد، هدف از بین بردن ریسک نیست، بلکه شناسایی و تعیین هزینه های ناشی از آن می باشد، این در حالی می باشد که مدیریت ریسک خود به تنهایی معنایی را در بر ندارد.
از طرفی دیگر رقابت پذیری، فرایندی می باشد که هر نهادی می کوشد تا از طریق آن، بهتر از دیگری اقدام کرده و از دیگر نهادها پیشی گیرد تا ریسک خود را کاهش دهد. در سطح بین المللی، کشورها به دلیل کمبود منابع مالی، فنی و تخصصی لازم، می بایستی برای رسیدن به ثروت و بهره مند ساختن آحاد جامعه خود از رفاه، با یکدیگر به رقابت بپردازند. پس برای اینکه به سوال های پژوهش پیشرو پاسخ و به اهداف پژوهش دست یابیم. در این پژوهش آغاز اظهار مساله، ضرورت انجام پژوهش، فرضیات پژوهش و در نهایت قلمرو پژوهش و… ارائه می گردد.
تعداد صفحه : ۱۲۳
قیمت : هفده هزار و سیصد تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت :               [email protected]

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  **** ***