پایان نامه روانشناسی گرایش بالینی: بررسی اثربخشی برنامه اصلاح عزت نفس ضمنی بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش …

متن کامل پایان نامه با فرمت ورد

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و علوم تربیتی

دانشگاه شیراز

دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

گرایش بالینی

عنوان:

بررسی اثربخشی برنامه اصلاح عزت نفس ضمنی بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی

استاد راهنما:

دکتر سید محمدرضا تقوی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب:
-۱-مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲
۱-۲- بیان مساله …………………………………………………………………………………………………………………………. ۴
۱-۳- ضرورت و اهمیت پژوهش ………………………………………………………………………………………………. ۷
۱-۴- اهداف پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰
۱-۵- تعریف مفهومی اصطلاحات و متغیرها …………………………………………………………………………… ۱۰
۱-۵-۱- اختلال اضطراب اجتماعی ……………………………………………………………………………………….. ۱۰
۱-۵-۲- عزت نفس ضمنی ……………………………………………………………………………………………………… ۱۰
۱-۵-۳- ترس از ارزیابی منفی ضمنی …………………………………………………………………………………….. ۱۱
۱-۵-۴-تداعی های ضمنی ………………………………………………………………………………………………………… ۱۱
۱-۵-۶- عزت نفس   …………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲
۱-۵-۷-شرطی سازی ارزشی……………………………………………………………………………………………………… ۱۲
۱-۵-۸- برنامه شرطی سازی ارزشی زیر آستانه ای ………………………………………………………………… ۱۳
۱-۶- تعریف عملیاتی متغیرها ………………………………………………………………………………………………….. ۱۳
۱-۶-۱- اختلال اضطراب اجتماعی ………………………………………………………………………………………… ۱۳
۱-۶-۲- عزت نفس ضمنی ……………………………………………………………………………………………………… ۱۳
۱-۶-۳- ترس از ارزیابی منفی ضمنی …………………………………………………………………………………….. ۱۴
۱-۶-۴- عزت نفس آشکار ………………………………………………………………………………………………………… ۱۴
 
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه
۲-۱- مبانی نظری ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶
۲-۱-۱-اختلال اضطراب اجتماعی …………………………………………………………………………………………. ۱۶
۲-۱-۱-۱-شیوع اختلال اضطراب اجتماعی …………………………………………………………………………. ۱۷
۲-۱-۱-۲-تفاوت های جنسیتی در اضطراب اجتماعی …………………………………………………………… ۱۸
۲-۱-۱-۳-سبب شناسی …………………………………………………………………………………………………………… ۱۹
۲-۱-۱-۳-۱- تبیین های روان پویشی …………………………………………………………………………………….. ۱۹
۲-۱-۱-۳-۲- تبیین های انسانی نگر و هستی نگر …………………………………………………………………. ۱۹
۲-۱-۱-۳-۳- تبیین های رفتاری ……………………………………………………………………………………………… ۱۹
۲-۱-۱-۳-۴- تبیین های شناختی …………………………………………………………………………………………… ۲۰
۲-۱-۱-۳-۴-۱- الگوی طرحواره ای بک ………………………………………………………………………………….. ۲۰
۲-۱-۱-۳-۴-۲- مدل کلارک و ولز (۱۹۹۵) ………………………………………………………………………… ۲۲
۲-۱-۱-۳-۴-۳- مدل راپی و هیمبرگ (۱۹۹۵) ……………………………………………………………………. ۲۳
۲-۱-۱-۳-۴-۴- مدل هافمن و بارلو (۲۰۰۲) ………………………………………………………………………… ۲۴
۲-۱-۱-۳-۴-۵- تبیین های مبتنی بر عوامل فرهنگی- اجتماعی ……………………………………….. ۲۵
۲-۱-۱-۳-۴-۶- تبیین های زیستی ……………………………………………………………………………………….. ۲۶
۲-۱-۱-۳-۴-۷- مدل کیمبرل (۲۰۰۸) …………………………………………………………………………………. ۲۷
۲-۱-۱-۳-۴-۸- نظریه تکاملی اضطراب اجتماعی گیلبرت ……………………………………………….. ۲۸
۲-۱-۱-۳-۴-۹- مدل راپی و اسپنس (۲۰۰۴) ……………………………………………………………………… ۲۸
۲-۱-۱-۴- راهبردهای درمانی اضطراب اجتماعی …………………………………………………………………. ۳۱
۲-۱-۱-۴-۱-دارودرمانی …………………………………………………………………………………………………………… ۳۲
۲-۱-۱-۴-۲-روان درمانی …………………………………………………………………………………………………………. ۳۳
۲-۱-۱-۴-۲-۱- رفتاردرمانی ……………………………………………………………………………………………………. ۳۳
۲-۱-۱-۴-۲-۱-۱- حساسیت زدایی تدریجی ………………………………………………………………………… ۳۳
۲-۱-۱-۴-۲-۱-۲- مواجهه درمانی ……………………………………………………………………………………….. ۳۴
۲-۱-۱-۴-۲-۱-۳- آموزش مهارت­های اجتماعی ………………………………………………………………… ۳۴
۲-۱-۱-۴-۲-۲- شناخت درمانی ……………………………………………………………………………………………. ۳۵
۲-۱-۱-۵-همایندی …………………………………………………………………………………………………………………. ۳۷
۲-۱-۱-۶-مقایسه با دیگر سازه ها ……………………………………………………………………………………………. ۳۸
۲-۱-۱-۶-۱- اختلال اضطراب اجتماعی و کم رویی ……………………………………………………………… ۳۸
۲-۱-۱-۶-۲- اختلال اضطراب اجتماعی و آگورافوبیا ……………………………………………………………. ۳۹
۲-۱-۱-۶-۳- اختلال اضطراب اجتماعی و اضطراب طبیعی ………………………………………………… ۴۰
۲-۱-۱-۶-۴- اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال شخصیت اجتنابی………………………………….. ۴۱
۲-۱-۲-عزت نفس………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۴
۲-۱-۲-۱-نظریاتی در باب نگرش خود ………………………………………………………………………………….. ۴۴
۲-۱-۲-۱-۱- دسترس پذیری و نیروی تداعی ………………………………………………………………………. ۴۴
۲-۱-۲-۱-۲- دیدگاه دسترس پذیری نگرش …………………………………………………………………………. ۴۵
۲-۱-۲-۱-۳- الگوی MODE فازیو ……………………………………………………………………………………….. ۴۶
۲-۱-۲-۱-۴- یادگیری تداعی گرایانه ……………………………………………………………………………………… ۴۶
۲-۱-۳- آستانه ها ……………………………………………………………………………………………………………………… ۴۷
۲-۱-۳-۱- ادراک زیر آستانه ای ……………………………………………………………………………………………….. ۴۸
۲-۱-۳-۲- اثرات ادراک زیرآستانه ای ………………………………………………………………………………………. ۴۹
۲-۱-۳-۲-۱- همبسته های عصبی ………………………………………………………………………………………… ۵۰
۲-۱-۳-۲-۲- اثرات هیجانی و ارزشی …………………………………………………………………………………….. ۵۰
۲-۱-۳-۲-۳- اثرات معنایی پایه …………………………………………………………………………………………….. ۵۰
۲-۱-۳-۲-۴- قضاوت های اجتماعی ………………………………………………………………………………………… ۵۱
۲-۱-۳-۲-۵- رفتار ………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۱
۲-۱-۴- فرایندهای ضمنی ……………………………………………………………………………………………………… ۵۲
۲-۱-۵- شرطی سازی ارزشی …………………………………………………………………………………………………. ۵۳
۲-۱-۵-۱- شرطی سازی ارزشی و شرطی سازی پاولفی ………………………………………………………… ۵۵
۲-۱-۵-۲- شباهت های شرطی سازی ارزشی (EC) و شرطی سازی پاولفی (PC) ………………… 56
۲-۱-۵-۳- تفاوت های شرطی سازی ارزشی و شرطی سازی پاولفی ……………………………………….. ۵۸
۲-۱-۵-۵- رویکردهای نظری شرطی سازی ارزشی ……………………………………………………………….. ۶۰
۲-۱-۵-۵-۱- دیدگاه انتسابی …………………………………………………………………………………………………… ۶۰
۲-۱-۵-۵-۲- دیدگاه کل گرایانه ……………………………………………………………………………………………… ۶۱
۲-۱-۵-۵-۳- دیدگاه اسناد نادرست ضمنی …………………………………………………………………………… ۶۱
۲-۱-۵-۵-۴- دیدگاه طبقه بندی مفهومی ……………………………………………………………………………… ۶۲
۲-۱-۵-۵-۶- دیدگاه گزاره ای …………………………………………………………………………………………………. ۶۳
۲-۱-۵-۶- کاربردهای شرطی سازی ارزشی …………………………………………………………………………… ۶۴
۲-۲- پیشینه عملی …………………………………………………………………………………………………………………. ۶۵
۲-۳- سوالات پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………… ۷۸
 
فصل سوم: روش پژوهش
۳-۱- نوع پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۰
۳-۲-جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………… ۸۰
۳-۳- نمونه و روش نمونه گیری ………………………………………………………………………………………………. ۸۰
۳-۴- ابزار پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۱
۳-۴-۱- پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز (LSAS) ……………………………………………………… 81
۳-۴-۲- پرسشنامه هراس اجتماعی (SPIN) ……………………………………………………………………….. 82
۳-۴-۳- مقیاس عزت نفس روزنبرگ …………………………………………………………………………………….. ۸۳
۳-۴-۴-پرسشنامه افسردگی بک …………………………………………………………………………………………….. ۸۴
۳-۴-۵- آزمون تداعی ضمنی (IAT) ……………………………………………………………………………………… 85
۳-۴-۵- ۱- ساخت آزمون سنجش عزت نفس ضمنی (IAT) ……………………………………………. 85
۳-۴-۵- ۲- ساخت آزمون سنجش ترس از ارزیابی منفی ضمنی (IAT) ………………………… 87
۳-۴-۶- برنامه آموزش شرطی سازی ارزشی زیر آستانه ای ………………………………………………… ۸۷
۳-۵- روش اجرا ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۸
۳-۶- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات ………………………………………………………………………………………. ۸۹
 
فصل چهارم: یافته های پژوهش
۴-۱-آماره های توصیفی مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی …………………………………………….. ۹۱
۴-۲- تحلیل توصیفی داده ها …………………………………………………………………………………………………….. ۹۳
۴-۳- تحلیل استنباطی داده ها ………………………………………………………………………………………………….. ۹۶
۴-۳-۱- سوال اول …………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۸
۴-۳-۲- سوال دوم …………………………………………………………………………………………………………………… ۹۹
۴-۳-۳- سوال سوم ………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۰
۴-۳-۴- سوال چهارم ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۰
۴-۳-۵- سوال پنجم ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۱
۴-۳-۶- سوال ششم ………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۲
 
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱- بحث و نتیجه گیری در مورد سوال اول پژوهش ………………………………………………………….. ۱۰۴
۵-۲- بحث و نتیجه گیری در مورد سوال دوم پژوهش ………………………………………………………….. ۱۰۶
۵-۳- بحث و نتیجه گیری در مورد سوال سوم پژوهش ………………………………………………………… ۱۰۸
۵-۴- بحث و نتیجه گیری در مورد سوال چهارم پژوهش ……………………………………………………… ۱۰۹
۵-۵- بحث و نتیجه گیری در مورد سوال پنجم پژوهش ……………………………………………………….. ۱۱۰
۵-۶- بحث و نتیجه گیری در مورد سوال ششم پژوهش ……………………………………………………….. ۱۱
۵-۷- یکپارچه نگری پژوهش ……………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳
۵-۸- کاربردهای نظری پژوهش ………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳
۵-۹- کاربردهای عملی پژوهش ………………………………………………………………………………………………. ۱۱۴
۵-۱۰- محدودیت های پژوهش ………………………………………………………………………………………………. ۱۱۴
۵-۱۱- پیشنهادهای پژوهش …………………………………………………………………………………………………… ۱۵
۵-۱۱-۱- پیشنهادهای کاربردی ……………………………………………………………………………………………. ۱۱۵
۵-۱۱-۲- پیشنهادهای پژوهشی …………………………………………………………………………………………….. ۱۱۵
 
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۶
منابع انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۰
 
پیوست ها
برگه اطلاعات و رضایت نامه پژوهش………………………………………………………………………………………… ۱۳۱
پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ…………………………………………………………………………………………………. ۱۳۲
پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز……………………………………………………………………………………. ۱۳۳
پرسشنامه اضطراب اجتماعی SPIN ………………………………………………………………………………………. 135
پرسشنامه افسردگی بک …………………………………………………………………………………………………………… ۱۳۶
اسلایدهای مرتبط با آزمون عزت نفس ضمنی………………………………………………………………………… ۱۳۹
اسلایدهای مرتبط با آزمون ترس از ارزیابی منفی ضمنی……………………………………………………… ۱
فهرست جدول ها
جدول ۴-۱- میانگین و انحراف استاندارد سن در دو گروه آزمایش و کنترل……………………….. ۹۱
جدول۴-۲- میانگین و انحراف استاندارد تحصیلات در دو گروه آزمایش و کنترل……………….. ۹۲
جدول۴-۳- داده های توزیع فراوانی وضعیت تاهل در گروه آزمایش …………………………………….. ۹۲
جدول۴-۴- داده های توزیع فراوانی وضعیت تاهل در گروه کنترل ……………………………………….. ۹۳
جدول ۴-۵- داده های توصیفی متغیر نمره عزت نفس ضمنی ……………………………………………… ۹۳
جدول۴-۶- داده های توصیفی متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی ……………………………………… ۹۴
جدول۴-۷- داده های توصیفی اضطراب اجتماعی ………………………………………………………………….. ۹۴
جدول۴-۸- داده های توصیفی متغیر اضطراب اجتماعی لیبوویتز………………………………………….. ۹۵
جدول۴-۹- داده های توصیفی متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) میانگین ……………………….. ۹۵
جدول۴-۱۰- آزمونt مستقل متغیر سن …………………………………………………………………………………. ۹۶
جدول ۴-۱۱- آزمونt مستقل متغیر اضطراب اجتماعی ………………………………………………………… ۹۶
جدول ۴-۱۲- آزمونt مستقل متغیر اضطراب اجتماعی (لیبوویتز) ………………………………………. ۹۶
جدول۴-۱۳- آزمونt مستقل متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) ………………………………………… ۹۷
جدول ۴-۱۴- آزمونt مستقل متغیر عزت نفس ضمنی ………………………………………………………. ۹۷
جدول۴-۱۵- آزمونt مستقل متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی ……………………………………….. ۹۷
جدول۴-۱۶- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر عزت نفس ضمنی …………………………………….. ۹۸
جدول۴-۱۷- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی …………………… ۹۹
جدول۴-۱۸- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر اضطراب اجتماعی …………………………………… ۱۰۰
جدول۴-۱۹- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر سطح اضطراب اجتماعی ………………………… ۱۰۱
جدول۴-۲۰- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) ………………….. ۱۰۲
جدول۴-۲۱- همبستگی عزت نفس آشکار (روزنبرگ) و عزت نفس ضمنی ……………………. ۱۰۲
چکیده
اختلال اضطراب اجتماعی، رایج ترین اختلال اضطرابی و سومین اختلال شایع روان پزشکی به حساب می آید. امروزه پژوهش های بالینی در حوزه بررسی سازوکارهای زیربنایی اضطراب اجتماعی به منظور دستیابی به درمان های موثر به خصوص درمان های شناختی افزایش چشم گیری پیدا کرده است. افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی تداعی های خودکار منفی نسبت به خود داشته و به دنبال آن انتظار مورد ارزیابی منفی قرار گرفتن از جانب دیگران را دارند. در واقع عزت نفس ضمنی آن ها پایین و ترس از ارزیابی منفی ضمنی شان بالاست. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی روش شرطی سازی ارزشی زیرآستانه ای بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی و ارزیابی اثربخشی این روش بر کاهش سطح اضطراب اجتماعی، از بین رفتن اختلال و عزت نفس آشکار در افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی است. در این پژوهش دو گروه از افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی که در هر گروه ۲۰ نفر به طور تصادفی گمارده شده بودند، قرار گرفتند. در ابتدا هر دو گروه پرسشنامه های اضطراب اجتماعی کانور، اضطراب اجتماعی لیبوویتز، عزت نفس روزنبرگ و افسردگی بک را تکمیل کرده، سپس با بهره گرفتن از آمایه رایانه ای IAT نمره عزت نفس ضمنی و ترس از ارزیابی منفی ضمنی شان مورد سنجش واقع شد. در مرحله بعد مداخله شرطی سازی ارزشی زیرآستانه ای به مدت ۳ روز نامتوالی بر روی گروه آزمایش اجرا شد. تمام این مراحل برای گروه کنترل نیز با اجرای مداخله شرطی سازی ارزشی زیرآستانه ای با محرک خنثی انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که شرطی سازی ارزشی زیرآستانه ای منجر به افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی شد. همچنین سطح اضطراب اجتماعی این افراد کاهش پیدا کرد ولی تغییر قابل توجهی در کل اختلال اضطراب اجتماعی و عزت نفس آشکار آن ها مشاهده نشد.
 
مقدمه
اضطراب بیانگر حالت هیجانی نامطلوبی است که محصول فشار و کشمکش های روانی فرد است و مشخصه بارز آن ترس و بیم از حوادث منفی آینده است. چنانچه این ترس و تشویش مبهم و پراکنده بوده و وابسته به موضوع معینی نباشد و یا به صورت افراطی درآید، اضطراب نوروتیک[۱] مطرح می شود (لیندسی[۲]، ۱۹۹۵). اضطراب نوروتیک در طبقه بندی تشخیصی رسمی DSM-IV-TR تحت عنوان اختلالات اضطرابی شناخته می شود (کاپلان[۳]-سادوک[۴]، ۲۰۰۳).
در میان انواع اختلالات اضطرابی، اختلال اضطراب اجتماعی[۵] رایج ترین اختلال اضطرابی و سومین اختلال شایع روان پزشکی (انجمن روانپزشکی آمریکا[۶]، ۱۹۹۴؛ ترجمه نائینیان، مداحی و بیابانگرد، ۱۳۷۴) به حساب می آید. در اضطراب اجتماعی افراد در موقعیت های اجتماعی یا عملکردی آن چنان مضطرب می شوند که خود را مجبور به اجتناب از موقعیت می بینند یا آن را با اضطراب زیاد تحمل می کنند و به نوعی زندگی حرفه ای، تحصیلی و اجتماعی شان مختل می گردد (حمیری، ۱۳۸۹).
هسته اصلی اختلال اضطراب اجتماعی ترس از ارزیابی منفی[۷]، مورد انتقاد قرار گرفتن و یا طرد شدن است که به دنبال آن فرد به اجتناب مفرط از موقعیت های اجتماعی رو می آورد (انجمن روانپزشکی آمریکا، ۱۹۹۴؛ ترجمه نائینیان، مداحی و بیابانگرد، ۱۳۷۴). ارزیابی خود به صورت منفی ممکن است منجر به داشتن این انتظار که دیگران نیز آن ها را به طور منفی ارزیابی کنند؛ شود (لیری[۸] و کوالسکی[۹]، ۱۹۹۵؛ به نقل از کوکووسکی[۱۰] و اندلر[۱۱]، ۲۰۰۰) داشتن این چنین طرحواره منفی از خود، مولفه ای مهم در تعریف اضطراب اجتماعی تلقی می شود (کلارک[۱۲] و ولز[۱۳]، ۱۹۹۵). چنین سبک شناختی ای نه تنها وخامت اضطراب اجتماعی را تشدید کرده، بلکه در تداوم اختلال نقش مهمی ایفا می کند. در تایید این فرضیه، بک[۱۴]، امری[۱۵] و گرینبرگ[۱۶] (۱۹۹۶) نشان داده اند که افراد مضطرب اجتماعی، در مقایسه با افراد غیر مضطرب، بیان ها و باورهای منفی بیشتری را در ارزیابی خود گزارش می کنند. پس بنابراین عزت نفس پایین منجر به افزایش ترس از ارزیابی منفی دیگران شده که متعاقباً افزایش اضطراب اجتماعی را به دنبال دارد (کوکووسکی، اندلر، ۲۰۰۰؛ تیچمن[۱۷] و آلن[۱۸]، ۲۰۰۷).
با توجه به آنچه گفته شد عزت نفس نقش مهمی در عملکرد شناختی ایفا می کند. در واقع عزت نفس ناپایدار یا متغیر، با خشم (واسچل[۱۹] و کرنیس[۲۰]، ۱۹۹۶)، واکنش هیجانی و افسردگی (باتلر[۲۱]، هوکانسون[۲۲] و فلین[۲۳]، ۱۹۹۴؛ کرنیس، گران من[۲۴] و ماتیس[۲۵]، ۱۹۹۱) مرتبط است. تلاش های بسیاری در جهت تغییر عزت نفس با اطلاعات مربوط به خود مثبت یا منفی انجام شده است (ریکتا[۲۶] و دائن هیمر[۲۷]، ۲۰۰۳). در مجموع پژوهش ها نشان داده اند که افراد دارای عزت نفس پایین، در مقایسه با افراد دارای عزت نفس بالا، دسترسی شناختی بیشتری به ضعف شخصی خود پس از شکست دارند (دادسون[۲۸]، وود[۲۹]، ۱۹۹۸).
بیشتر پژوهش های صورت گرفته در مورد عزت نفس، بر خود ارزیابی های آشکار (در نظر گرفتن آگاهانه و نسبتاً کنترل شده) متمرکزاند، با این حال در طول چند سال اخیر، پژوهش هایی با تمرکز بر عزت نفس ضمنی (ناآگاهانه، فراتر از یادگیری و خودکار) شکل گرفته اند (بکاس[۳۰]، بالدوین[۳۱]، پیکر[۳۲]، ۲۰۰۴؛ دیجکسترهوویس[۳۳]، ۲۰۰۴). نتایج پژوهش های اخیر حاکی از آن است که عزت نفس ضمنی پایین با نشانه هایی همچون آسیب پذیری به افسردگی و اضطراب همراه است (بوسون[۳۴]، برآون[۳۵]، زیگلر-هیل[۳۶] و سوآن[۳۷]، ۲۰۰۳؛ جوردن[۳۸]، اسپنسر[۳۹] و زانا[۴۰]، ۲۰۰۳).
با آنچه مطرح شد، پژوهش حاضر به این مساله می پردازد که اجرای برنامه تعدیل عزت نفس ضمنی بر افزایش عزت نفس ضمنی و به دنبال آن تعدیل ترس از ارزیابی منفی ضمنی موثر است یا خیر.
***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه : ۱۵۷

قیمت : ۱۴۷۰۰ تومان
 

 

***

—-

پشتیبانی سایت :               serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  **** ***