پایان نامه سایت ارشدها - رشته جغرافی-جغرافیا

عنوان کامل پایان نامه :

ویژگی­های فیزیکی­ ای که در تقطیر بنزین موتور بایتس مورد اندازه­ گیری

قسمتی از متن پایان نامه :

-۹٫ بهبود درجه آرام سوزی

درجه آرام­سوزی هیدروکربن­ها ارتباط نزدیکی با ساختار شیمیایی آن­ها دارد. در مورد نرمال پارافین­ها درجه آرام­سوزی با افزایش طول زنجیر کاهش می­یابد و در مورد نرمال هپتان به صفر می­رسد.

درجه آرام­سوزی پارافین­ها با شاخه­دار شدن افزایش می­یابد. در مورد پارافین­ها درجه آرام­سوزی موتور معمولاً ۲ تا ۳ واحد کمتر از درجه آرام­سوزی پژوهش است. درجه­ی آرام­سوزی الفین­ها بیشتر از پارافین­هاست و همانند پارافین­ها بستگی به طول زنجیر و شاخه­ها دارد. درجه آرام­سوزی موتور الفین­ها ۱۰ تا ۱۵ واحد کمتر از درجه­ی آرام­سوزی پژوهش آن­هاست.

درجه آرام­سوزی نفتن­ها بیشتر از همولوگ­ زنجیری­شان می­باشد و در مورد آروماتیک­ها معمولاً بیش از ۱۰۰ است (۱۱۵ تا ۱۲۰). درجه آرام سوزی موتور آروماتیک­ها نیز حدود ۱۰ واحد کمتر از درجه­ی آرام سوزی پژوهش آن­هاست.

بدین ترتیب در تولید بنزین جهت گیری باید به سوی جریان­های غنی از آروماتیک ( بنزین تولیدی از واحد ریفرمینگ) و ایزو پارافین ( بنزین­های حاصل از فرایند آلکیلاسیون) باشد. الفین­های موجود در بنزین­های کراکینگ نیز با توجه به برخی خصوصیات نامطلوب باید با احتیاط استفاده شوند. به غیر از تنظیم مناسب هیدروکربن­ها( که ساختار اساسی بنزین را تشکیل می­دهند)، اضافه نمودن برخی مواد افزودنی به بنزین نیز موجب بالا رفتن درجه آرام­سوزی آن­ها می­شود که در ادامه مطرح خواهد شد[۱۰].

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 ویژگی­های فیزیکی­ای که در تقطیر بنزین موتور بایتس مورد اندازه­گیری واقع شوند عبارتند از: IBP[1]، میزان برگشتی در ۱۰%،۵۰،۹۰ و FBP[2] که طبق استاندارد تعریف شده هر کدام باید از حدود معینی تجاوز ننماید[۵].هدف ما از این تحقیق پیش­بینی کردن عدد آرام سوزی بنزین موتور با استفاده از داده های فوق به روش شبکه­ی عصبی مصنوعی می­باشد

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

لینک متن کامل پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان ویژگی­های فیزیکی­ ای که در تقطیر بنزین موتور بایتس مورد اندازه­ گیری