پایان نامه ارشد : سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

 پایان نامه سایت ارشدها - رشته جغرافی-جغرافیا

عنوان کامل پایان نامه :

 سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

قسمتی از متن پایان نامه :

۲-۲-  اجرا

همه فعالیت‌ها در بین یک شرکت، باید روی مشتری متمرکز شوند. بنابراین اهداف یک استراتژی باید روی نیازها و خواسته‌های مشتری متمرکز شوند. کارکنان باید یاد بگیرند که فعالیت‌های خودشان را از مجرای چشمان یک مشتری ببینند. آنها باید تصور کنند که یک مشتری در کل دپارتمان‌های شرکت، همراه‌شان است و شانه به شانه آنها می‌آید و آنها را می‌بیند. پس کارکنان، عوامل مهمی را خواهند دید، مثل اینکه مواد بدون هیچ کار پردازشی، چه مدت باقی می‌مانند، یا اینکه یک سفارش ورودی، چه مدت منتظر خواهند ماند، تا زمانیکه به سمت تولید پیش روی کند. هدف اصلی مطلوب کردن نیازهای مشتری است، نه فروش محصولات. محصولات باید اساساً راه‌حل‌ها را برای مشکلات ارائه دهند، به ویژه در بازاریابی B2B. این، تفاوت اصلی بین جلو بردن قوی یک محصول به سمت یک بازار اشباع شده و خواندن و تفسیر کردن آرزو‌های مشتری و ارائه راه‌حل های مناسب است .شما ممکن است تصمیم بگیرید که کدام استراتژی‌ موفق آمیز تر است اگر مشتری با راه حل ارائه شده، راضی شود، سود جاری خواهد شد]۵[.

نتیجه این است که سازمان کلی باید یک طرح مشتری محور را منعکس کند. این یک چالش واقعی است، به ویژه برای سیستم‌های سازمان یافته سلسله مراتبی، بسیاری از ساختارهای سازمان در شرکت‌ها، در حول و هوش محصولات، ساخته می‌شوند و فرآیندهای جریان کار را منعکس نمی‌کنند. متأسفانه مدیران به ندرت فکر می‌کنند که استراتژی‌های بازاریابی تنها زمانی می‌توانند مؤثر باشند که به وسیله یک ساختار و سازمان مناسب، پشتیبانی شوند. مناسب، به معنای یک ساختار معتبر کلی نیست، بلکه یک ساختارطراحی شده اختصاصی است]۴و۲[.

چهارچوب‌های محصول هم با موقعیت‌یابی استراتژیک و هم با سازمان سیستم توزیع، متصل می‌شوند. چندین احتمال برای طراحی چهارچوب‌ها وجود دارد. یک شرکت می‌تواند چهارچوب توزیع خودش را ایجاد و حفظ کند، یا آنرا برای یک کلی فروش، رها کند. متغیرهای تصمیم از لحاظ مالی یا بازاریابی مشتق می‌شوند. این می‌تواند برای منبع ‌یابی توزیع، از لحاظ هزینه کارآمد باشد.

ورود به یک بازار خارجی، یک سرمایه‌گذاری خطرناک است و بنابراین در یک مرحله اولیه، یک چهارچوب از طریق یک عامل داخلی یا محلی ممکن است پردازش شودو در مرحله دوم می‌تواند یک مرکز فروش یا یک سرمایه‌گذاری مشترک با عامل، و سرانجام یک واحد تولید خارجی کامل باشد.

موضوعات و اهداف تلا‌شهای بازاریابی باید، مدتها قبل از طراحی یک محصول، آنالیز شوند. این تنها روشی است که ارزش آن را دارد که یک استراتژی نامیده شود. یک اشتباه معمول این تفکر است که محصولات در لابراتوارها، به صورت کاملاً مخفیانه، توسعه خواهند یافت، تا فضای رقابت را بازتر کنند و سپس با یک حرکت بزرگ به بازار ارائه شوند. حرکت بزرگ واقعی زمانی شگفت‌انگیزتر است که اگر مشتریان، محصول را نپذیرند. اجرای استراتژی‌های بازار شرکت و محصولاتشان، آسان تر و احتمالاً موفق‌تر خواهد بود، اگر در ابتدا با مشتریان، مصاحبه شود. یک اجرای بهتر هم ممکن خواهد بود، اگر توسعه‌دهندگان مرموز بتوانند به ماهیت‌های خودشان غلبه کنند و مشتریان بالقوه را در مراحل اولیه از طرح، دربر بگیرند. سازندگان اتوموبیل ژاپنی از این استراتژی روی بازارهای اروپائی همراه با هزینه محصول استفاده کرده‌اند، موفقیت غالب آنها به وضوح قابل دیدن است.

متن کامل در سایت امید فایل 

موقعیت‌های اختصاصی، بیشتر یک جنبه تاکتیکی دارند، نه یک جنبه استراتژیک. اما در اندازه‌گیری‌های پیش زمینه می‌توانند برای فراهم کردن منابع کافی و الزاماً انعطاف‌پذیر برای واکنش سریع به موقعیت‌های بازاریابی، اجرا شوند. این به رشد و حفظ پتانسیل بازاریابی به منظور فضای باز یک رقیب در عملکرد تاکتیکی، نیاز دارد]۳و۱[.

 

 

۲-۳- دواصل یاری دهنده در بازاریابی برای مهندس

در اینجا، بعضی از عناصر کلیدی از اصطلاحات بازاریابی به شکل یک جدول دوره‌ای، ادغام می‌شوند، تا آنرا در حافظه یک مهندس یا دانشمند تثبیت کنند. شکل ۱ پایه‌های بیان شده و چند اصطلاح دیگر را نشان می‌دهد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 بررسی سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

لینک متن کامل پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان :  سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع با فرمت ورد

Related posts: