پایان نامه ارشد رشته شیمی : سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

 پایان نامه سایت ارشدها - رشته جغرافی-جغرافیا

عنوان کامل پایان نامه :

 سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

قسمتی از متن پایان نامه :

۳-۲-۱- صنعت کشاورزی - شیمیایی

جمعیت جهان در یک مقیاس خطرناک، در حال افزایش است بنابراین افزایش اساسی در تولید غذا، به صورت فوری موردنیاز است که این می‌تواند فقط به وسیله یک افزایش در کارآیی کشاورزی و برداشت‌های بیشتر در هر ناحیه به دست آید. افزایش خروجی از طریق ریکاوری زمین بیابانی برای کشاورزی، تنها در بلند مدت و تحت شرایط سیاسی ثابت در کشورهای موردنظر، ممکن است انتقال زمین مانند جنگل آمازون به مناطق قابل استفاده از لحاظ کشاورزی، از لحاظ اکولوژیکی، نمایان نیست. بنابراین، کارآیی فقط می‌تواند به وسیله استفاده از کودهای شیمیایی بیشتر یا کاهش در ضایعات موجب شده به وسیله بیماری‌های کارخانه‌ای و انگل‌ها، افزایش یابد. در عمل، این به معنای کاربرد آفت‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها و روش‌های بیولوژیکی بیشتر است]۱۴و۳[. اما یک تغییر مشخص می‌تواند به سمت محافظت بیشتر کارخانه‌ای به منظور اجتناب از آسیب بیولوژیکی، مشاهده شود. بنابراین تقاضا برای مواد شیمیایی فوق‌العاده کارآمد که سریعاً بعد از کاربرد، منهدم می‌شوند، بالا می‌رود.

به منظور اجتناب از کاربرد مواد شیمیایی، گیاهان تغییر یافته ژنتیکی، ایجاد شده‌اند، که مقاومت و پایداری را در مقابل انگل‌های متفاوت، نشان می‌دهند. اما هنوز این شک وجود دارد که آیا این تکنولوژی روی یک مقیاس گسترده در کشورهای عربی در آینده نزدیک، معرفی خواهد شد. علاوه بر این، هیچ نیازی برای افزایش عرضه غذا در این ایالات با تولید هنگفت کشاورزی با سوبسیدهای سنگین، وجود ندارد]۷و۵[.

همانطور که هیچ کمبودی در کشورهای غنی‌تر وجود ندارد، تقاضای رو به افزایش برای مواد شیمیایی کشاورزی براساس انگیزه مناسب بودن و مطلوب بودن است. اما آگاهی اکولوژیکی افزایش یافته کشاورزان را برای استفاده از محصولات شیمیایی بیشتر، بی‌میل کرده است. و بنابراین افزایش پیش‌بینی شده در تقاضای مواد شیمیایی کشاورزی، مشخص نشده است. ضعیف‌ترین ملت‌ها، پول خرید مواد شیمیایی کشاورزی را ندارند، و جایی که پولی وجود ندارد، بازاری وجود ندارد. در نتیجه، مفهوم مربوط به کمپانی‌های علمی ممکن است تجدیدنظر شود، چون تجارت کشاورزی آنها به سرعت بخش داروسازی، توسعه نمی‌یابد و بنابراین لود شرکت‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین یک تمرکز بیشتر از کمپانی‌های داروسازی یا مواد شیمیایی کشاورزی، انتظار می‌رود. سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در تکنولوژی‌های جدید، به ویژه غذاهای تغییر یافته از لحاظ ژنتیکی، قویاً به محیط سیاسی و پذیرش شهرستان بستگی خواهد داشت]۱۴[.

۳-۲-۲- صنعت داروسازی

در کشورهای غربی، سطح انتظار را از زندگی، در حال افزایش است. اما نسبت تولید در کشورهای صنعتی در رابطه مستقیم با ثروت در حال افزایش، در حال کاهش است. که به تغییر اجتماعی – فرهنگی نسبت داده می‌شود. نتیجه، یک تناسب غلط در توزیع در جمعیت، به ویژه افراد جوان‌تر و افراد مسن‌تر است. این به معنای آن است که بر مراقبت‌های پزشکی بیشتر موردنیاز است و این به صورت توانی افزایش می‌یابد اگر پولی برای چیزی خرج شود، پس آن برای سلامت شخصی و رفاه خواهد بود. همراه با تکنولوژی اطلاعات، این مهم‌ترین روند اقتصاد جهانی و بازاریابی است. افزایش در تقاضا برای همه انواع خدمات در مراقبت‌های سلامتی، یکی از نیروهای مشتق شده از اقتصاد آینده خواهد بود]۱۳و۱۱[.

متن کامل در سایت امید فایل 

افزایش شدید در هزینه رشد یک داروی مجزای قابل بازاریابی، به یک میانگین حدود ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا رسیده است. بنابراین این شگفت‌انگیز نیست که حتی شرکتهای بزرگ برای به اشتراک گذاشتن خطرات و هزینه‌ها، تلاش می‌کنند. در نتیجه، شرکتها، روشهای دیگری را برای همکاری پیدا می‌کنند. مثل بازاریابی مشترک. اما حتی بعد از غربال ده‌ها ماده از هزاران ماده تا برای کارآیی دارویی و در نهایت آزمایش یکی از آنها در فاز کلینیکی، خطر باقی می‌ماند، چون این مادۀ مجزا ممکن است در نهایت، با شکست روبرو شود. این به معنای آن است که نه تنها میلیونها دلار، بلکه فرصت‌های زیادی هم از دست می‌رود. هزینه‌های فرصت‌های از دست رفته، طرف پول خرج شده روی یک محصول غیر موفق است. علاوه بر این، اگر یک ماده، در نهایت از روشهای پذیرش مقامات ملی عبور کند، بازاریابی آن، بسیار گران است و نیاز به صدها میلیون دلار دارد بسیاری از شرکتهای داروسازی در گذشته برای منبع‌یابی فعالیتهای بازاریابی‌شان یا برای کاهش کارکنان فروش‌شان به دلایل هزینه، تلاش کرده‌اند. اما، پس‌اندازها  و ذخایر پیش‌بینی شده محاسبه شده به وسیله ناظرین محافظه‌کار، به از دست رفتن سهم بازار منجر شده است]۱۲و۹[.

این ساختار هزینه ویژه در صنعت داروسازی همچنین توضیح می‌دهد که چرا یک انتخاب مشخص از داروها برای رشد، ایجاد شده است و در عوض، این به معنای آن است که بازارهایی با یک حجم کمتر از هزینه‌های رشد در حدود ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا، خیلی سودمند نیستند. شکل ۲ را ببینید. داروهایی مثل قرص‌های لاغری، خیلی جذاب‌تر هستند و بنابراین همه شرکت‌ها، برای راه‌اندازی یک بلوک در بازار، سخت تلاش می‌کنند. بنابراین، به دلایل اقتصادی، بیماری‌های نادر، توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کنند و تحقیق برای داروهای مناسب برای آنها به صورت ناکافی انجام می‌شود در نتیجه ایالات متحده، مصوبه داروی ارفان را در ۱۹۸۳ تصویب کرد. طبق این مصوبه بیماری‌هایی که کمتر از ۲۰۰٫۰۰۰ نفر مبتلا دارند، به ندرت تعریف می‌شوند و دولت آمریکا روی یک پکیج از معیارها، اندازه‌گیری‌ها، مالیاتهای کمتر و غیره به منظور توسعه تحقیق، برنامه‌ریزی کرده است. سایر برنامه‌های جانبی ملی و بین‌المللی برای ایجاد محرک‌هایی برای تحقیق در این زمینه، تلاش می‌کنند]۷[.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 بررسی سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

لینک متن کامل پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان :  سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع با فرمت ورد

Related posts: