ویژگی­های فیزیکی­ ای که در تقطیر بنزین موتور بایتس مورد اندازه­ گیری-پایان نامه ارشد رشته شیمی

 پایان نامه سایت ارشدها - رشته جغرافی-جغرافیا

عنوان کامل پایان نامه :

ویژگی­های فیزیکی­ ای که در تقطیر بنزین موتور بایتس مورد اندازه­ گیری

قسمتی از متن پایان نامه :

-۷-۱٫ریفرمینگ

ریفرمینگ کاتالیزوری یکی از واحدهای اساسی هر پالایشگاه است که هدف آن افزایش درجه آرام­سوزی بنزین می­باشد.

خوراک واحد ریفرمینگ، بنزین سنگین و نفتاست. فاصله­ی جوش این خوراک در محدوده­ی ۸۰-۲۱۰°C قرار داردکه با توجه به شرایط هر پالایشگاه می­توانداندکی تغییر نماید. ریفرمینگ برش­های سبک ( که پایین­تر از ۸۰°C می­جوشند) به علت تمایل­شان به تجزیه و ایجاد بوتان و گازهای سبک­تر مقرون به صرفه نیست. همچنین هیدروکربن­هایی که بالاتر از ۲۱۰°C می­جوشند، بعلت شکسته شدن پی در پی و تولید زیاد کربن، برای ریفرمینگ مناسب نیستند. اساس کار این واحد تغییر آرایش یا ساختار مولکول­های هیدروکربن نفتا می­باشد که به ترکیبات حلقوی اشباع نشده تبدیل می­گردد. فرایند شامل جدا کردن اتم­های هیدروژن می­باشد که به دنبال آن مقدار زیادی گاز هیدروژن تولید می­گردد.مجموعه واکنشهای کاتالیستی صورت گرفته در Cat Reformingکه ما آن را تبدیل کاتالیستی می نامیم به بیان ساده شامل فرآیندهائی است به منظور افزایش درصد ترکیبات آروماتیک در بنزین. معروف­ترین کاتالیست پالایشگاهی مورد استفاده در این فرآیند کاتالیستی از جنس فلز پلاتین بر پایه آلومینا است.فراورده اصلی ریفرمینگ، بنزینی با درجه آرام­سوزی بالاست که اصطلاحاًReformateنامیده می شود، با سایر بنزین­های پالایشگاهی مخلوط می­شود[۹-۱۰].

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 ویژگی­های فیزیکی­ای که در تقطیر بنزین موتور بایتس مورد اندازه­گیری واقع شوند عبارتند از: IBP[1]، میزان برگشتی در ۱۰%،۵۰،۹۰ و FBP[2] که طبق استاندارد تعریف شده هر کدام باید از حدود معینی تجاوز ننماید[۵].هدف ما از این تحقیق پیش­بینی کردن عدد آرام سوزی بنزین موتور با استفاده از داده های فوق به روش شبکه­ی عصبی مصنوعی می­باشد

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

لینک متن کامل پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان ویژگی­های فیزیکی­ ای که در تقطیر بنزین موتور بایتس مورد اندازه­ گیری