دانلود پایان نامه رشته شیمی : سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

 پایان نامه سایت ارشدها - رشته جغرافی-جغرافیا

عنوان کامل پایان نامه :

 سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

قسمتی از متن پایان نامه :

۲-۴-۴-دلایل خرید

دلایل دیگری برای خرید، وجود دارند، مثل ملاحظات استراتژیک، به ویژه زمانی که منابع در عرضۀ محدود شده هستند. بعضی از فلزات کمیاب مهم با اهمیت حیاتی برای دوپینگ قطعات الکترونیک، در این طبقه قرار می‌گیرند. علاوه بر این، دستیابی به بعضی از محصولات می‌تواند به علت محدودیتهای سیاسی یا قانونی، مشکل باشد. ماده هسته‌ای، هیچ بازار آزادی ندارد و نمی‌تواند به وسیله هیچ کسی، فروخته یا خریدرای شود. درحالیکه بیشتر کشورهای اروپائی، نیاز به یک مجوز صادرات ویژه و ثبت دارند و بنابراین تحت کنترل ایالتی باقی می‌مانند]۳و۲ [.

محصولات یا مواد کلیدی می‌توانند یک نقش مهم در رنج تولید یک شرکت ایفا کنند. قیمت خرید از اینگونه مواد، یک تأثیر قوی روی قابلیت سوددهی شرکت دارد، و کمبود آنها می‌تواند شرکت را به خطر بیندازد. بنابراین، شناخت بازار خوب و روابط خوب با عرضه‌کنندگان، اهمیت زیادی دارد. در کل تحقیق بازار و توسعه تناوبی، استراتژی‌های خرید، قابل پیشنهاداند]۱۱و۵[.

تنگناها در عرضه می‌توانند روی انگیزه برای خریدها تأثیر بگذارد. اگر تنها یکی از تعداد محدود شده از عرضه‌کنندگان از تجزیه یک تولید، رنج ببرند، کمبود ناگهانی در بازار به قیمتهای بالای غیرمعمولی منتهی خواهد شد. این زمانی اتفاق می‌افتد که یک کارخانه تولید کنندۀ رزین ویژه، کاملاً به وسیله آتش ویران شود، اما متأسفانه این شرکت عرضه کنندۀ مطلق برای یک تولیدکنندۀ اتوماتیک خواهد بود. فقط به وسیله فرصت مطلق، یک رقیب یک جایگزین را ارائه می‌دهد. در نتیجه یک رابطه مشتری خوب، به تولیدکننده به وسیله دلایل اهمیت استراتژیک، اولویت داده می‌شود]۳[.

 

۲-۴-۵-فرآیند خرید

متن کامل در سایت امید فایل 

عملکرد خرید، تحت شرایط منطقی اتفاق می‌افتد، در جائی که تصمیمات لحظه‌ای و عاطفی، نسبتاً نادراند. اما عناصر عاطفی در انگیزش هرگز نمی‌توانند کاملاً خارج شوند، چون نام‌های برند معروف می‌توانند یک تأثیر داشته باشند و همچنین منافع و علایق شخصی ممکن است نیز شامل شوند. پی آر به طور نرمال، تأثیر کمی روی عقیده یک خریدار دارد و اغلب چندین نفر متخصص در فیلدهایشان در فرآیند خرید شامل می‌شوند، درحالیکه تعداد شرکت کنندگان در فرایند خرید، البته به مقدار و ارزش سرمایه‌گذاری بستگی دارد]۷[.

داشتن یک نگاه دقیق تر به فرآیند خرید، در کل مهم است. روشها و فرایندهای مشخصی وجود دارند و همچنین عملکردها یا نقشهایی وجود دارند که دو طرف باید ایفا کنند. در اینجا باید از چند جنبۀ روان‌شناختی اساسی آگاه بود که به مذاکرۀ موفق‌آمیز کمک می‌کند. در ادبیات، چند مدل از مراکز خرید توضیح داده می‌شود. همانطور که در بالا بیان شد، در بازاریابی B2B هم روی خرید و هم روی فروش، چندین نفر شامل می‌شوند. بنابراین برای هر دو طرف به دست آوردن یک ایده در فرایندهای ارتباط و تصمیم‌گیری از شرکای تجارت، مهم است. ساختار یک مرکز خرید، اغلب یک بخش از ساختار سازمان و فرهنگ شرکت را منعکس می‌کند. چه شرکت تحت کنترل مهندسان یا تحت کنترل اقتصاددانان باشد، می تواند به آسانی ذکر و بیان شود، اما آن کمک زیادی به مطالعۀ مدلهای متفاوت از مراکز خرید نمی‌کند. شناسایی انواع روان‌شناختی در تیم مذاکره و به ویژه برای اکتشاف فرایندهای تصمیم و شناسایی تصمیم‌گیرندگان، برای کارکنان فروش، مهمتر است]۹[. آن می‌تواند زمان و پول زیادی را برای اشاره به افراد مطلوب در روش درست از شروع ذخیره کند. به عنوان یک قاعده کلی، این هرگز نباید فراموش شود که محصول هرچه که باشد، در هیچ زمانی، به یک شرکت فروخته نمی‌شود، بلکه تنها به افرادی فروخته می‌شود که اعضای یک سازمان هستند]۱۱و۱۰ [.

مباحث فروشندگان باید به سطوح متفاوت از علایق و منافع رسمی و شخصی از شرکای خرید اشاره کند. به عبارت دیگر، برآوردن طول موج درست در مبحث مربوط به هر شرکت کننده‌ای مهم است.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 بررسی سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

لینک متن کامل پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان :  سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع با فرمت ورد

Related posts: