دانلود پایان نامه ارشد رشته شیمی : سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

 پایان نامه سایت ارشدها - رشته جغرافی-جغرافیا

عنوان کامل پایان نامه :

 سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

قسمتی از متن پایان نامه :

۱-۲- شناخت بازار

پیدا کردن بازار هدف اصلی همه تلاشها است .آیا همه ساکنان یک شهر یا همه افراد یک کشور یا همه جوانان یا همه ثروتمندان یا همه پیران منظور ما هستند؟

جواب :بستگی دارد این جوابی است که دانشمندان دوست ندارند .این به محصول و نیاز مشتری بستگی دارد .

مثل نیاز به خانه که نیاز غریزی برای همه مردم است پس بازاریابی در این زمینه کاری ندارد ولی بچه ها نان نمی خورند و در خیلی از فرهنگ ها نان ندارند پس بازاریابی برای نان سخت است.

شیمیستی شش محصول از فراورده ی کربن پیدا کرد]۴[.

الماس

 

زغال سنگ
کربن شیشه ای ای
گرافیت
کربن سیاه
فولرن

شکل۱: تقسیم بندی محصولات کربن

 

بعضی از این محصولات مشخص هستند پس مشتری مخصوصی دارند بنابراین تقسیم کردن بازار محصول بر حسب نیاز مشتری خیلی مهم است.

 

الکتریکی ها
دلال کربن
جواهر فروش
خرده فروش

شکل۲: گروه های هدف برای محصولات کربن

شکل ۲ تقسیم کردن محصولات کربن بازار برای الکتریکی ها، جواهر فروش ها، ذغال سنگ فروش ها و کسانی که در کار فروش محصولات شیمیایی خالصند را نشان می دهند. گروه هدف به عنوان یک گروه یکنواخت از مشتری ها با نیاز ها و علایق شبیه به هم یا حداقل شبیه به هم تعیین می کند.محصولات مختلف شاید در یک گروه هدف یکسان قرار بگیرند.نصفی از پول بازاریابی پولی است که به جوب ریخته می شود ولی کسی نمی داند کدام نصف است مشکل همینجاست.

تقسیم بندی در بازاریابی به نحوی مساوی با فاکتور کارایی در ترمودینامیک است.

تلاش در بازاریابی روی نیاز مشتری یا روی محصول ممکن است فوکوس کند که هردو درتقسیم بازاریابی مهم است اما تفاوتی مهمی بین این دوست.تقسیم بندی های بازاریابی مختلفی وجود داردمثل اینکه برای نوشتن ابزار مختلفی مثل مداد، خودکار، کامپیوتر و گچ و… وجود دارد]۲و۱[.

فرض کنید تقسیم بازاریابی برای کالای خودنویس که هم امکان دارد خودنویس لوکس باشد یا خیلی ارزان.

بخش های محصول
بخش های مورد نیاز
کل بازار

شکل۳: راه های متفاوت تقسیم بندی

 

دراینجا چند سوال مهم وجود دارد

سوال اول: چطور یک محصول میتواند در تقسیم یندی های مختلف بازاریابی شود؟

به طور مشخص در هر تقسیم بندی بازار منابع مختلفی وجود دارد و در غیر اینصورت کالای انحصاری برای فروش ایجاد می شود .اگر تو فقط تولیدکننده باشی پس تو یک مقیاسی برای کیفیت و قیمت میگذاری.

ماتریس قیمت و کیفیت در زیر آمده است:

۱)محصول باکیفیت پایین قیمت هم پایین

۲)محصول باکیفیت بالا قیمت هم خیلی بالا

۳)محصولی با کیفیتی میانگین بالایی ها پس قیمت هم میانگین بالا

 

پس بالاترین سرویس با کمترین قیمت نداریم.پس جایگذاری بخشی از استراتژی محصول است.

 

تصویر-کیفیت
کربن سیاه
زغال سنگ
گرافیت
کربن شبشه ای
الماس

 

شکل۴: موقعیت های محصولات کربن

 

 

یک کمپانی باید تصمیم بگیرد آیا محصول خود را لوکس ارائه می دهد یا محصولی بی نام یا چیزی بین این دو.پس استراتژی فروش باید بدقت تعیین شود.پس استراتژی فروش یک تصمیم مدیریتی در طولانی مدت است.

اگر یک محصول لوکس را یک کمپانی با قیمت پایین ارائه دهد تصویر محصول خراب می شود پس نمی توان این کار را کرد.در مدل بازاریابی تجارت در تجارت کالاهای لوکس وجود دارند در مفهوم بازاریابی شیمیایی لوکس یعنی عملکرد چشمگیر یک محصول همراه با کیفیت عالی (B2B).

یک تصویر خوب از یک کمپانی و محصولات آن مهم است و تعیین کننده قیمت ویژه است.از طرفی تولید کننده های دیگر هم بدنبال این هستند که مدیریت قیمت ها را بدست گیرند و بهترین کیفیت را با کمترین قیمت بفروشند البته همیشه قیمت کم به معنی کیفیت پایین نیست.قیمت و کیفیت المان های اصلی تفکیک هستند اگرچه این ابزارهای بازاریابی از نظر اهمیت کاهش پیدا میکند چون محصولات با کیفیت پایین نمی توانند طولانی مدت در بازار بمانند.قیمت ها همیشه در فشار و با روش های مختلف قابل محاسبه اند به همین دلیل اختلاف در قیمت ها معمولا کم است.البته لازم به گفتن نیست که عقیده در بازاریابی در این است که یا متفاوت باش یا بمیر]۳[.

در اغلب موارد ممکن است هزاران تهیه کننده در بازار وجود داشته باشد پس یک تجارت من باید راهی پیدا کند که چطور مشتری ها از او بخرند و از دیگران نخرند.محصولاتی که جزء مواد اولیه می باشند (به مقدار زیاد فروخته می شوند) به طور خاص تفکیک آنها سخت است.مثلا یک تهیه کننده نمک احتمال کمی برای تفکیک و متفاوت بودن دارد از نظر ما نمک فقط نمکه و احتمال می رود قیمت آنها در همه جا یکسان باشد اما تفاوت در سایز بسته بندی یا  تفاوت درفرم گرانول ها می تواند از فاکتورهای متفاوت بودن قیمت ها باشد.

امروزه سرعت و سرویس ازمهمترین ابزارها برای تفکیکند پس بطور منطقی بسته بندی منطقی خیلی مهم است.اگر فاکتورهایی برای متفاوت بودن وجود نداشت اگر بسته بندی را تغییر دهید موفق ترید.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 بررسی سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

لینک متن کامل پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان :  سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع با فرمت ورد