دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی

عنوان : تأثیر شایستگی های کانونی مدیریت بر تضمین کیفیت دانشگاه قم

دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری
پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی

عنوان:
تأثیر شایستگی های کانونی مدیریت بر تضمین کیفیت دانشگاه قم
استاد راهنما:
دکتر لاله جمشیدی
استاد مشاور:
دکتر علی اکبر امین بیدختی

اسفند۱۳۹۲

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

چکیده
اوایل قرن بیستم را می توان دوران توسعه ی سریع نظام های مختلف ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی دانست. از این دوران است که دغدغه ی حفظ، بهبود، ارتقاء و تضمین کیفیت به طور نسبی در هر کشوری مطرح شده و به دنبال آن ساختارها و واحدهای مدیریتی جدیدی در سطوح مؤسسه ای، ملی، منطقه ای و بین المللی جهت تحقق این امر ایجاد شده است. بنابراین هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر شایستگی های کانونی مدیریت بر تضمین کیفیت دانشگاه قم، بوده است. برای دست یافتن به این منظور، تأثیر شایستگی های کانونی مدیریت بر هر یک از گویه های تضمین کیفیت بررسی شد. این پژوهش از نوع کاربردی است. جامعه ی آماری این پژوهش، کلیه ی اعضای هیأت علمی دانشگاه قم در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱بوده که تعداد آن ها ۲۳۹ نفر است، که تعداد ۱۳۷ نفر از اعضای هیأت علمی با بهره گرفتن از روش نمونه گیری طبقه ای – تصادفی و از طریق جدول مورگان به عنوان نمونه انتخاب شدند و آن ها به دو پرسشنامه ی استاندارد مربوط به تضمین کیفیت و شایستگی های کانونی مدیریت پاسخ دادند. روش انجام پژوهش، به صورت توصیفی – پیمایشی است که در آن به بررسی روابط بین متغیرهای پژوهش، پرداخته شد. این پژوهش از دو مرحله ی اسنادی و میدانی تشکیل شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های پژوهش و همچنین بررسی برازش مدل مفهومی پژوهش که معرف شبکه ی معناداری از روابط میان متغیرهای مورد مطالعه بوده، از روش های تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری بهره گیری شده است. یافته های پژوهش نشان داد که شایستگی های کانونی مدیریت بر تضمین کیفیت دانشگاه قم تأثیر مثبت و معناداری دارد.

 

فهرست:

عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
۱-۱) مقدمه ۲
۱-۲) بیان مساله ۳
۱-۳) اهمیت و ضرورت پژوهش ۸
۱-۴) اهداف پژوهش ۹
۱-۵) سؤالات پژوهش ۱۰
۱-۶) فرضیه های پژوهش ۱۱
۱-۷) روش پژوهش ۱۱
۱-۸) روش گردآوری اطلاعات ۱۲
۱-۹) قلمرو پژوهش ۱۲
۱-۹-۱) قلمرو موضوعی ۱۲
۱-۹-۲) قلمرو مکانی ۱۲
۱-۹-۳) قلمرو زمانی ۱۲
۱-۱۰) جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری ۱۲
۱-۱۱) تعریف مفهومی و عملیاتی واژگان کلیدی ۱۳
۱-۱۱-۱)تضمین کیفیت ۱۳
۱-۱۱-۱-۱)تعریف مفهومی ۱۳
۱-۱۱-۱-۲)تعریف عملیاتی ۱۳
۱-۱۱-۲)شایستگی های کانونی مدیریت ۱۴
۱-۱۱-۲-۱)تعریف مفهومی ۱۴
۱-۱۱-۲-۲)تعریف عملیاتی ۱۴
۱-۱۲) چارچوب نظری پژوهش ۱۵
فصل دوم: مروری بر پیشینه
۲-۱) مقدمه ۱۷
۲-۲) کیفیت و مفهوم آن ۱۸
۲-۳) کیفیت در آموزش عالی و مفهوم آن ۲۰
۲-۴) تضمین کیفیت و مفهوم آن ۲۲
۲-۵)ابزار تضمین کیفیت ۲۳
۲-۶) ضرورت و اهمیت تضمین کیفیت در آموزش عالی ۲۳
۲-۷) مؤلفه های الگوی تضمین کیفیت ۲۶
۲-۸) چالش های آموزش عالی ایران در مورد نظام تضمین کیفیت ۲۷
۲-۹) معنی و مفهوم ارزشیابی ۳۱
۲-۱۰) ضرورت ارزیابی و تضمین کیفیت ۳۲
۲-۱۱) الزام های توجه به کیفیت ۳۵
۲-۱۲) راه کارهای ارزیابی در نظام تضمین کیفیت ۳۶
۲-۱۲-۱) اعتبار سنجی ۳۶
۲-۱۲-۲) ارزیابی درونی ۳۶
۲-۱۲-۲-۱) ویژگی های ارزیابی درونی ۳۷
۲-۱۳) ارزیابی بیرونی ۳۷
۲-۱۳-۱) ارزیابی بیرونی و نقش آن در تثبیت دستاوردهای ارزیابی درونی و تضمین کیفیت ۳۷
۲-۱۴) الگو گزینی (محک زنی) ۳۸
۲-۱۵) ممیزی کیفیت ۳۹
۲-۱۶) تعریف شایستگی ۴۰
۲-۱۷) انواع شایستگی ۴۲
۲-۱۷-۱) شایستگی های فردی ۴۲
۲-۱۷-۲) شایستگی های سازمانی ۴۲
۲-۱۷-۳) شایستگی های مرتبط با شغل ۴۳
۲-۱۷-۴) شایستگی های رفتاری یا مهارت های نرم ۴۳
۲-۱۷-۵) شایستگی های فنی یا مهارت های سخت ۴۳
۲-۱۷-۶) شایستگی های کارکردی (وظیفه ای ۴۳
۲-۱۷-۷) شایستگی های عام ۴۳
۲-۱۷-۸) شایستگی های کلیدی ۴۳
۲-۱۷-۹) شایستگی های متمایز کننده و آستانه ای ۴۳
۲-۱۷-۱۰)شایستگی های سخت و نرم ۴۴
۲-۱۸) مدیریت یا رهبری ۴۴
۲-۱۹)تعریف، جایگاه و نقش مدیریت ۴۶
۲-۲۰)ویژگی های شغلی مدیران ۴۸
۲-۲۱)سطوح مختلف مدیریت ۴۸
۲-۲۲)اعتباریابی شایستگی ها ۴۹
۲-۲۳)رویکردهای موجود در مورد شایستگی ها ۵۰
۲-۲۳-۱)رویکرد رفتاری ۵۰
۲-۲۳-۲)رویکرد استانداردها ۵۰
۲-۲۳-۳)رویکرد موقعیتی(اقتضایی): ۵۰
۲-۲۴)سطوح شایستگی ۵۱
۲-۲۴-۱)سطح فردی ۵۱
۲-۲۴-۲)سطح سازمانی ۵۱
۲-۲۴-۳)سطح راهبردی ۵۱
۲-۲۵)نقش های مدیریت ۵۱
۲-۲۵-۱)نقش های ارتباطی ( تشریفاتی ، رهبری ، رابط ). ۵۱
۲-۲۵-۱-۱)نقش تشریفاتی ۵۱
۲-۲۵-۱-۲)نقش رهبری ۵۲
۲-۲۵-۱-۳)نقش رابط ۵۲
۲-۲۵-۲)نقش های اطلاعاتی ( نظاره گر ، اشاعه دهنده ، سخنگو ). ۵۲
۲-۲۵-۲-۱)نقش نظاره گر (دیده بان): ۵۲
۲-۲۵-۲-۲)نقش اشاعه دهنده: ۵۲
۲-۲۵-۲-۳)نقش سخنگو ۵۲
۲-۲۵-۳)نقش های تصمیم گیری ( کارآفرینی ، تنش زدایی، تخصیص منابع و مذاکره کننده ۵۲
۲-۲۵-۳-۱) نقش کارآفرینی ۵۳
۲-۲۵-۳-۲) نقش تنش زدایی ۵۳
۲-۲۵-۳-۳) نقش تخصیص دادن منابع ۵۳
۲-۲۵-۳-۴) نقش مذاکره کننده ۵۳
۲-۲۶)شایستگی های مدیریتی ۵۴
۲-۲۷)شایستگی های محوری ۵۴
۲-۲۸)مفهوم کلی قابلیت، شایستگی، شایستگی کانونی (محوری) ۵۵
۲-۲۹)مؤلفه های اصلی و فرعی شایستگی های کانونی مدیریت ۵۶
۲-۲۹-۱)دانش و معلومات حرفه ای ۵۶
۲-۲۹-۲)توانایی ها ۵۶
۲-۲۹-۳)مهارت ها: ۵۷
۲-۲۹-۳-۱)تفاوت بین مهارت و توانایی ۵۸
۲-۲۹-۴)ویژگی های شخصیتی ۵۸
۲-۲۹-۵)ویژگی های اخلاقی ۵۹
۲-۲۹-۶)بینش ۵۹
۲-۲۹-۷)نگرش ۵۹
۲-۲۹-۸)اعتبار ۵۹
۲-۳۰)مدل شایستگی ۵۹
۲-۳۱)انواع مدل های شایستگی مدیران ۶۰
۲-۳۱-۱)مدل اسکرودر ۶۰
۲-۳۱-۲)مدل دالویکز ۶۱
۲-۳۱-۳)مدل گی ۶۲
۲-۳۱-۴)مدل فریدنبرگ ۶۲
۲-۳۱-۵)مدل ویتالا ۶۲
۲-۳۱-۶)مدل شایستگی های مدیران دولتی ایران باستان ۶۳
۲-۳۲)پیشینه ی تحقیقات ۶۳
۲-۳۲-۱)پژوهش های انجام شده در ایران ۶۳
۲-۳۲-۱-۲)پژوهش های داخلی مرتبط با شایستگی های کانونی مدیریت ۶۷
۲-۳۲-۲)پژوهش های انجام شده در خارج از ایران ۷۲
۲-۳۲-۲-۱)پژوهش های خارجی مرتبط با تضمین کیفیت ۷۲
۲-۳۲-۲-۲)پژوهش های خارجی مرتبط با شایستگی های کانونی مدیریت ۷۷
۲-۳۳)مدل مفهومی پژوهش ۸۰
۲-۳۴)جمع بندی ۸۱
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
۳-۱)مقدمه ۸۴
۳-۲)موضوع پژوهش ۸۵
۳-۳)نوع پژوهش ۸۵
۳-۴)جامعه ی آماری، روش نمونه گیری و نمونه ی آماری ۸۵
۳-۴-۱)جامعه ی آماری پژوهش ۸۵
۳-۴-۲)روش نمونه گیری پژوهش ۸۵
۳-۴-۳)نمونه ی آماری پژوهش ۸۶
۳-۵)روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات ۸۶
۳-۶)روایی (اعتبار) و پایایی ابزارهای مورد استفاده ۸۷
۳-۶-۱)روایی ۸۷
۳-۶-۱-۱)روایی محتوایی (روایی محتوا، روایی صوری ۸۷
۳-۶-۱-۲)روایی سازه ای ۸۸
۳-۶-۲)پایایی ۸۸
۳-۷) آزمون های آماری مورد استفاده ۸۹
۳-۸) ماهیت متغیرها ۹۰
۳-۹) جمع بندی ۹۰
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
۴-۱)مقدمه ۹۲
۴-۲)اطلاعات توصیفی نمونه آماری (پاسخگویان) ۹۳
۴-۲-۱)وضعیت نمونه مورد بررسی بر حسب جنسیت ۹۳
۴-۲-۲)وضعیت نمونه مورد بررسی بر حسب سن ۹۴
۴-۲-۳)وضعیت نمونه مورد بررسی بر حسب مرتبه ی علمی ۹۵
۴-۲-۴)وضعیت نمونه مورد بررسی بر حسب سابقه عضویت در هیأت علمی ۹۶
۴-۳)تحلیل عاملی تأییدی پرسشنامه های پژوهش ۹۷
۴-۳-۱)تحلیل عاملی مرتبه ی اول سازه شایستگی های کانونی مدیریت ۹۹
۴-۳-۲)تحلیل عاملی مرتبه دوم سازه شایستگی های کانونی مدیریت ۱۰۱
۴-۳-۳)تحلیل عاملی مرحله اول سازه تضمین کیفیت ۱۰۳
۴-۳-۴)تحلیل عاملی مرتبه دوم سازه تضمین کیفیت ۱۰۵
۴-۴)شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش ۱۰۷
۴-۵)بررسی نرمال بودن توزیع داده ها ۱۰۹
۴-۶)تحلیل استنباطی سؤالات و فرضیه های پژوهش ۱۱۰
۴-۶-۱) تحلیل سؤالات پژوهش: ۱۱۰
۴-۶-۲)بررسی فرضیه های پژوهش ۱۱۲
۴-۶-۲-۱)بررسی فرضیه ی اصلی ۱۱۲
۴-۶-۲-۲)بررسی فرضیه های فرعی ۱۱۴
۴-۶-۲-۲-۱)فرضیه فرعی۱ ۱۱۴
۴-۶-۲-۲-۲)فرضیه فرعی۲ ۱۱۵
۴-۶-۲-۲-۳)فرضیه فرعی۳ ۱۱۶
۴-۶-۲-۲-۴)فرضیه فرعی۴ ۱۱۷
۴-۶-۲-۲-۵)فرضیه فرعی۵ ۱۱۸
۴-۶-۲-۲-۶)فرضیه فرعی۶ ۱۱۹
۴-۶-۲-۲-۷)فرضیه فرعی۷ ۱۲۰
۴-۶-۲-۲-۸)فرضیه فرعی۸ ۱۲۱
۴-۷)جمع بندی ۱۲۲
فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱)مقدمه ۱۲۴
۵-۲)خلاصه ی پژوهش ۱۲۵
۵-۲-۱)خلاصه نتایج حاصل از توصیف اطلاعات جمعیت شناختی نمونه پژوهش ۱۲۵
۵-۲-۲) خلاصه حاصل از توصیف سؤالات پژوهش ۱۲۵
۵-۲-۲-۱)سؤال ۱ ۱۲۵
۵-۲-۲-۲)سؤال۲ ۱۲۵
۵-۲-۳) خلاصه حاصل از توصیف فرضیه های پژوهش ۱۲۶
۵-۲-۳-۱)فرضیه ی اصلی ۱۲۶
۵-۲-۳-۲)فرضیه ی فرعی ۱ ۱۲۷
۵-۲-۳-۳) فرضیه فرعی ۲ ۱۲۸
۵-۲-۳-۴) فرضیه فرعی ۳ ۱۲۹
۵-۲-۳-۵) فرضیه فرعی ۴ ۱۳۰
۵-۲-۳-۶) فرضیه فرعی ۵ ۱۳۱
۵-۲-۳-۷) فرضیه فرعی ۶ ۱۳۲
۵-۲-۳-۸) فرضیه فرعی ۷ ۱۳۳
۵-۲-۳-۹) فرضیه فرعی ۸ ۱۳۴
۵-۳) بحث و نتیجه گیری ۱۳۵
۵-۴)پیشنهادات ۱۳۷
۵-۴-۱)پیشنهادات اجرایی ۱۳۷
۵-۴-۲)پیشنهادات پژوهشی ۱۳۹
۵-۵)محدودیت ها ۱۴۰
فهرست منابع ۱۴۸
چکیده انگلیسی ۱۵۷

 

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

تعداد صفحه :۱۸۲

قیمت : ۱۴۷۰۰تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        ****       [email protected]

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***

Tags: