دانلود ارشد شیمی : سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

 پایان نامه سایت ارشدها - رشته جغرافی-جغرافیا

عنوان کامل پایان نامه :

 سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

قسمتی از متن پایان نامه :

۲-۴-۲-۲- ماهیت مشتریان

علی‌رغم مصرف کنندگان میانگین، مشتریان در صنعت، از خطر احتمالی (ریسک)، آگاه‌تراند، و در زمان خرید، دقت بیشتری دارند. در بخش قبلی، ما کالاهای صنعتی را بیشتر از نقطه نظر تولیدکننده درنظر گرفتیم. اما، ایدۀ مشتری متفاوت است. تمایز دیگری هم وجود دارد که به وسیله آن، محصولات می‌توانند در بازاریابی B2B طبقه‌بندی شوند:

طبق شکل ۳ ما می‌توانیم کالاها را به بخشهای محسوس و نامحسوس، تقسیم کنیم محصول فیزیکی محسوس در بیشتر موارد، می‌تواند بررسی شود یا حتی برخلاف یک نمونه تحویل داده شده قبلی، نسبت شود. به طور ویژه، زمانیکه محصول فقط برای یک مشتری ساخته شده است. نمونه‌گیری قیاسی و تست الزامی است. بعد از آن برای مشتری، خطر کمی وجود خواهد داشت]۲[.

کالاهای مجرب، کالاهای غیرمحسوسی هستند که نمی‌توانند بررسی شوند، قبل از اینکه یک سفارش، ارائه شود. تحقیق قرارداد یا تست آزمایشگاهی در این طبقه قرار می‌گیرد. شهرت و گزارش شرکت در بازار، تنها شاخص واقعی است، زمانیکه یک ارباب رجوع باید بین چندین رقیب، انتخاب کند. فقط بعد از زمانیکه محصول یا خدمات، ارائه شوند، ارباب رجوع می‌تواند با ماشین‌آلات، کار کند یا از نتایج تحقیق استفاده کند. در نظر گرفتن فقط قیمت، به عنوان مهمترین معیار تصمیم‌گیری، بسیار خطرناک است و مشتری به تجربه دیگران یا خودش در فراهم کردن یک سفارش بعدی، وابسته است.

در مقابل، کالاهای اطمینان، نه قبل و نه بعد از سفارش، نمی‌توانند تست شوند. بیمه عمر، یک مثال است، چون سیاستمدار، از پرداخت بیمه سود نمی‌برد. اما در تجارت‌های صنعتی، مثالهای محسوس کمی وجود دارند. فقط ماشین‌آلات، کارخانه‌ها و تجهیزات به طور نرمال نمی‌توانند توجیه شوند. در اینجا باید به شرکت عاملی که به خوبی کار کرده است، اعتماد کرد. فقط یک تصادف یا شکست ممکن است نقایص را اعمال کند، و هنوز باید اثبات شود که فقط ضعیف یا ناکافی، مسئول بوده است]۳[.

کالاهای مجازی، به عنوان یک طبقه جدید در این رابطه مهارت و تجربه را در کلی‌ترین شکل‌اش، طراحی می‌کند. در تکنولوژی و علوم، این نسبت‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند، اما کاربردشان برای بازارها نباید به صورت پایین تخمین زده شود که آن معرف یک شکل پتانسیل از قدرت بازار و ارزش آیندۀ احتمالی است. یک تفاوت قابل ملاحظه برای طبقات بیان شده در بالا وجود دارد. سه مثال اول، طرف فعالیتهایی هستند که در گذشته انجام شده‌اند. یک محصول مجازی، به عنوان یک محصولی در آینده معرفی می‌شود که می‌تواند مشخص شود. یک تفاوت ثانویه در روشی است که محصول مجازی، به صورت حتمی با افراد مرتبط می‌شود. سه نوع دیگر از محصولات یا فعالیت‌ها، زمانیکه انجام می‌شوند، از مبدأشان جدا می‌شوند و به موجود بودن با همه پیامدهایشان، ادامه می‌دهند. با این وجود، گاهی اوقات، مبالغ بزرگ از پول برای محصولات مجازی پرداخت می‌شوند، مثلاً برای توان بازار بالقوه، پول برای افراد در قبال مهارت‌هایشان پرداخت می‌شود. برای شرکتها، آن براساس جنبه‌های فیزیکی پرداخت می‌شود و این مشخص است که اهمیت محصولات مجازی در اتصال با شغل‌های پاره‌وقت و خوداشتغالی به طور قابل ملاحظه‌ای در آینده افزایش خواهد یافت.

ماهیت مشتریان، تحت ملاحظه خطرات احتمالی خرید، در بالا توضیح داده شده است. در تضاد با بازارهای مصرف کننده، خریداران صنعتی، منطقی تر‌اند و شامل افراد بیشتری می‌شوند و به طور نرمال، خرید، یک فرآیند است، نه یک تصمیم لحظه‌ای. دپارتمان خرید در نتیجه مالی کلی شرکت، مشارکت دارد. بنابراین، سیاست منبع‌یابی، از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است و همچنین یک بخش از استراتژی شرکت می‌باشد]۸[.

۲-۴-۲-۳- کانالهای مبادله

اصطلاح کانالهای مبادله باید همه فعالیت‌های بازاریابی رابرای مبادله کالاها یا خدمات، طراحی کند و تأکید کمی روی تمایز بین کانالهای توزیع و منبع‌یابی دارد، چون آن کم و بیش، یکسان است و فقط از نقایص متفاوت درنظر گرفته می‌شود. کانالهای مبادله در بازاریابی مصرف کننده، گسترده هستند، تا به همه ساکنین یک منطقه، یک کشور یا حتی مناطق فوق ملی، دسترسی داشته باشند. این امور منطقی پیچیده، نیاز به یک سیستم پیچیده از سطوح توزیع، از تولیدکننده به یک شرکت توزیع اصلی، کلی فروشان و خرده فروشان دارند. موجود بودن هر چیزی در هر زمان، معرف یک بخش قابل ملاحظه از قیمت نهایی کالاهای مشتری می‌باشد. اینکه آیا کالا از یک فروشگاه مرکزی یا فروشگاه‌های غیرمتمرکز جغرافیایی، توزیع شود، هم یک سئوال مربوط به هزینه‌ها و خدمات ارائه شده است]۴و۲[.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 بررسی سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

لینک متن کامل پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان :  سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع با فرمت ورد

Related posts: